DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ I ZESPOŁEM DOWNA – kurs podstawowy |
|
|
|
Niedziela, 21.10.2018, 09:00 - 16:00
|
|
Odsłon : 298 |
|
|
Temat:
|
Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i Zespołem Downa – kurs podstawowy
|
Prowadzący:
|
dr Marzena Machoś
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
21.10.2018
|
Godziny zajęć:
|
9.00-16.00
|
Miejsce :
|
Łódź, ul. Piotrkowska 56, I piętro
|
Cena:
|
420 zł lub 350 zł przy zapisie na szkolenie 20.10.18
|
Organizator:
|
Łódzkie Centrum Terapii i Szkolenia – Neurologopeda Agata Deckert-Brzezińska
www.lctis.pl
lodzkie.centrum.tis@gmail.com
505-949-270
|
Dla kogo przeznaczona jest szkolenie?
- do terapeutów pracujących w ramach wczesnego wspomagania rozwoju;
- do logopedów, psychologów, pedagogów.
Dr Marzena Machoś
Jest zwolennikiem holistycznego podejścia do procesu terapii dziecka niemówiącego. Szkolenie prezentuję strategię wyrosłą na gruncie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z problemami w komunikowaniu się. Warsztatowa prezentacja budowania fundamentalnych zachowań komunikacyjnych u dziecka stanowi podejście eklektyczne, którego bazą jest normatywny rozwój funkcji poznawczych zdrowego dziecka. Niewątpliwą zaletą prezentowanego podejścia jest stosowanie w czasie terapii przedmiotów codziennego użytku. Dr Machoś jest autorką licznych artykułów, „Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia”, programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji, „Kart obserwacji bazowych umiejętności komunikacyjnych” i poradników „Od zabawy do mówienia” i „Dla oczka i uszka, pierwsze dźwięki maluszka”.
Program:
- Upośledzenie umysłowe – co warto wiedzieć: stereotypie, autostymulacja i zachowania agresywne i autoagresywne, od apatii do nadpobudliwości, myślenie i rozumienie, dotyk.
2. Czynności prymarne – od tego zawsze warto zacząć: odruchowe reakcje oralne, oddychanie, połykanie, od pokarmów półpłynnych do pokarmów stałych, czyli co warto wiedzieć o funkcjach pokarmowych (karmienie, picie i samodzielne jedzenie).
3. Bez bazy ani rusz: rola bazowych funkcji komunikacyjnych, oko i ucho, naśladowanie, modelowanie ruchu, program A. Frohlicha, program O. I. Lovaasa, program J. Kielina).
4. Nie rozumie – co teraz? Badanie rozumienia mowy. Ćwiczenia budujące rozumienie mowy.
5. Nie mówi – co robić? Diagnoza ( Sprawdź, jak się porozumiewam M. Grycman, Profil osiągnięć ucznia J. Kielina). AAC w pigułce (systemy znaków-charakterystyka, propozycje zabaw za M. Grycman , A. Smyczek). Strukturyzacja ramowa sterowana sygnałami jako prekomunikat dający poczucie bezpieczeństwa. A może tak zacząć od melodii -rola sygnatury muzycznej (propozycje zabaw). Samogłoski na start (propozycje zabaw na podstawie „Od zabawy do mówienia”, cz. I, cz. II (w przygotowaniu).
|
Miejsce Łódź |
Kontakt lodzkie.centrum.tis@gmail.com 505 949 270 |
|