Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC) – Czytanie uczestniczące |
|
|
|
Sobota, 29.09.2018, 09:00 - 17:00
|
|
Odsłon : 156 |
|
|
Temat:
|
Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC) – Czytanie uczestniczące
|
Prowadzący:
|
Ewa Przebinda
|
Forma:
|
Szkolenie
|
Termin:
|
29.09.2018
|
Godziny zajęć:
|
9.00-17.00
|
Miejsce :
|
Katowice, ul. Bażantów 2, osiedle Bażantów
|
Cena:
|
360zł
|
Organizator:
|
Fundacja In Corpore
www.fundacjaincorpore.pl
kursy@fundacjaincorpore.pl
telefon 882024648
|
Szkolenie z zakresu AAC przeznaczone jest dla osób pragnących wykorzystywać w swojej pracy metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej: pedagogów, logopedów, terapeutów, nauczycieli i innych osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z niepełnosprawnością powodującą brak lub ograniczenie komunikacji werbalnej: upośledzeniem umysłowym
(od głębokiego do lekkiego), niepełnosprawnością ruchową, autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy (afazja, opóźnienie psychoruchowe, uszkodzenia aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego lub oddechowego i in.), w stanach po uszkodzeniu mózgu w wyniku wypadku, wylewu, niepełnosprawnością sprzężoną.
Instruktor prowadzący:
Ewa Przebinda - pedagog i logopeda, terapeutka AAC, absolwentka podyplomowych studiów Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie). Ukończyła wiele kursów i szkoleń z zakresu AAC (m.in. kurs Blissa I i II stopnia, kurs Makaton, szkolenia dotyczące wykorzystania technologii komputerowej w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi), przez 5 lat była redaktorem Biuletynu Stowarzyszenia Mówić bez Słów, od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu między innymi komunikacji alternatywnej we współpracy z Fundacją Szkoła bez Barier i Stowarzyszeniem Mówić bez Słów przeszkoliła już kilkaset osób. Od kilku lat współpracuje z Centrum Metod Alternatywnych w Szczecinie, prowadząc wykłady na organizowanych tam konferencjach szkoleniowych. Jest autorką publikacji oraz wystąpień na konferencjach (m. in. Krajowa Konferencja AAC w 2005 r. w Krakowie wystąpienie, członek komitetu merytorycznego, redaktor publikacji Gestem-Obrazem-Słowem; Międzynarodowa Konferencja Naukowa Rain Man jest wśród nas Współczesne formy pomocy osobom z autyzmem w ujęciu systemowym w 2008 r. w Krakowie wystąpienie na temat wykorzystania AAC w pracy z dziećmi z autyzmem). Współautor programu do komunikacji wspomagającej MÓWik. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi z zaburzeniami komunikacji: jako nauczyciel i terapeuta.
Dla kogo przeznaczony jest kurs?
pedagogów i pedagogów specjalnych
logopedów i neurologopedów
psychologów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi
fizjoterapeutów
terapeutów
rodziców dzieci
lekarzy
Program szkolenia – 9 godzin lekcyjnych
1. Zdobycie wiedzy na temat etapów czytania uczestniczącego.
2. Uporządkowanie wiedzy nt. rozwoju komunikacji językowej.
3. Poznanie zestawu ogólnodostępnych książek i ich przydatności do realizacji celów terapeutycznych na konkretnych etapach.
4. Nabycie umiejętności wprowadzania dziecka niepełnosprawnego w świat książki.
5. Przećwiczenie umiejętności adaptacji książek do potrzeb dziecka niepełnosprawnego.
6. Nabycie umiejętności wspomagania czytania książek z użyciem narzędzi do AAC (tablice papierowe, urządzenia niskiej technologii, urządzenia wysokiej technologii).
7. Opanowanie umiejętności prowadzenia zajęć z czytania uczestniczącego.
8. Zrozumienie znaczenia czytania uczestniczącego w procesie nauki czytania i pisania.
9. Zbudowanie przekonania o możliwości dzieci niepełnosprawnych w tym zakresie.
10. Docenienie metody czytania uczestniczącego w procesie kompleksowej terapii dziecka niepełnosprawnego.
|
Miejsce Katowice |
Kontakt e-mail:kursy@fundacjaincorpore.pl, tel.: 882 024 648 |
|