NIE PATRZY, NIE SŁUCHA, NIE MÓWI! OD CZEGO ZACZĄĆ?- DIAGNOZA I TRENING BAZOWYCH UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH |
|
|
|
Sobota, 22.09.2018, 09:00 - 17:00
|
|
Odsłon : 185 |
|
|
Temat:
|
NIE PATRZY, NIE SŁUCHA, NIE MÓWI! OD CZEGO ZACZĄĆ?- DIAGNOZA I TRENING BAZOWYCH UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH
|
Prowadzący:
|
dr Marzena Machoś
|
Forma:
|
szkolenie, warsztaty
|
Termin:
|
22.09.2018
|
Godziny zajęć:
|
09.00-17.00 [sobota]
|
Miejsce :
|
Bydgoszcz, ul. Powstańców Wielkopolskich 24/1A
|
Cena:
|
498zł
|
Organizator:
|
AFALOG Centrum Szkoleń Neurologopedycznych www.afalog.pl
szkolenia@afalog.pl
606 694 219
|
Dla kogo przeznaczona jest konferencja?
Jeśli pracujesz z dzieckiem niemówiącym, agresywnym, bez kontaktu, z dzieckiem z autyzmem, z alalią, z niepełnosprawnością intelektualną… Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, to szkolenie jest dla Ciebie. Nauczysz się, jak budować bazę, poznasz fundamentalne umiejętności niezbędne do komunikowania się i wprowadzisz porządek w postępowanie terapeutyczne. Poznasz konkretne strategie, ćwiczenia, dzięki czemu będziesz w stanie prowadzić terapię dzieci „trudnych”, tych które nie patrzą, nie słuchają, nie wskazują, nie mówią..
dr Marzena Machoś
Logopeda, specjalistka wczesnej logopedii klinicznej. Dr Machoś jest autorką licznych artykułów, "Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia", programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji, "Kart obserwacji bazowych umiejętności komunikacyjnych" i poradników "Od zabawy do mówienia" i "Dla oczka i uszka, pierwsze dźwięki maluszka".
Program:
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie: rozwój umiejętności poznawczych 1 do 12 miesiąca życia a praca ze starszym dzieckiem niemówiącym. Specyfika terapii pacjenta z deficytami w zakresie bazowych umiejętności komunikacyjnych.
- Po co baza? Rola czynności prymarnych i bazowych umiejętności poznawczych w rozwoju mowy
- Autorskie karty diagnozy bazowych umiejętności komunikacyjnych - omówienie
- Budowanie kontaktu wzrokowego
- Lovaas
- Cieszyńska
- Propozycje autorskie (konkretne strategie):
- Gradacja w budowaniu kontaktu wzrokowego (punkt, ruch, oko za ręką)
- Bazowy trening słuchowy:
- Nauka reagowania na dźwięk
- Podążanie za źródłem dźwięku
- Identyfikacja źródła dźwięku
- Pamięć słuchowa
- Nauka budowania wspólnego pola uwagi
- Oko-ręka a mowa
- Gest wskazywania palcem, a budowanie rozumienia
- Pamięć słuchowa, pamięć ruchowa, pamięć wzrokowa
- Nauka imitacji (od ruchu ręki do ruchu języka)
|
Miejsce Bydgoszcz |
Kontakt e-mail: szkolenia@afalog.pl, tel.: 606 694 219 |
|