Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w wieku 1-4 | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Dla kogo przeznaczona jest konferencja?
Zakres merytoryczny konferencji obejmie strategie oraz metody terapeutyczne wykorzystywane do stymulacji rozwoju dzieci z różnymi problemami oraz zaburzeniami rozwojowymi, a dwudniowe wykłady i specjalistyczne warsztaty m.in.: z zakresu logopedii i neurologopedii, zaburzeń dysfagicznych, rozwoju sensomotorycznego, terapii ręki czy stymulacji rozwoju funkcji poznawczych poprowadzą polscy i zagraniczni eksperci od lat specjalizujący się we wczesnym wspomaganiu rozwoju. Prof. Jagoda Cieszyńska poprowadzi wykład oraz warsztaty dotyczące diagnozy zakłóceń rozwoju funkcji poznawczych w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym oraz omówi zasady budowania programu stymulacji rozwoju w sytuacji zaburzeń rozwoju. Natomiast Aleksandra Łada w swoim wykładzie przedstawi prymarne funkcje oralne i ich predykcję w obszarze kompetencji komunikacyjnych dziecka dystonicznego, a podczas warsztatów zajmie się diagnozą oraz standardami leczenia zaburzeń dysfagicznych w świetle ICF-CY Tegoroczna konferencja jest kontynuacją realizowanych przez Fundację Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat” seminariów naukowych z cyklu ,,Tacy sami – ucząc się przełamujemy bariery” oraz ubiegłorocznej międzynarodowej konferencji dotyczącej wspomagania rozwoju dziecka w wieku 0-3. Program: 1 dzień 08.00 - 09.00 Rejestracja uczestników 09.00 – 09.15 Otwarcie konferencji 09.15 – 10.15 Kamienie milowe w rozwoju sensomotorycznym – kluczowe punkty w prawidłowym rozwoju – wykład F.Zografou i D. Papazoglou 10.20 – 11.20 Diagnoza zakłóceń rozwoju funkcji poznawczych w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym – wykład J.Cieszyńska 11.20 – 11.50 Przerwa kawowa 11.50 – 12.50 Biomechanika kończyny górnej u dzieci zdrowych i z rozpoznaniem MPD – wykład E.Mellaerts 13.00 - 15.00 Ewaluacja zaburzeń rozwojowych (przyczyny kliniczne i strategie terapeutyczne) – warsztat F.Zografou i D.Papazoglou (część I) 13.00 – 15.00 Zasady budowania programu stymulacji rozwoju w sytuacji zaburzeń rozwojowych – warsztat J.Cieszyńska (część I) 13.00 – 15.00 Wykorzystanie analizy chodu podczas codziennej pracy terapeutycznej i do korekcji kończyn dolnych w zakresie kostno-stawowym – warsztat E.Mellaerts (część I) 13.00 – 15.00 Terapia ręki jako element doskonalący koordynację wzrokowo-ruchową – warsztat K.Mazurkowska i K.Wiśniewska (część I) 15.00 – 15.45 Przerwa obiadowa 15.45 -18.45 Ewaluacja zaburzeń rozwojowych (przyczyny kliniczne i strategie terapeutyczne) – warsztat F.Zografou i D.Papazoglou (część II) 15.45 – 18.45 Zasady budowania programu stymulacji rozwoju w sytuacji zaburzeń rozwojowych – warsztat J.Cieszyńska (część II) 15.45 – 18.45 Wykorzystanie analizy chodu podczas codziennej pracy terapeutycznej i do korekcji kończyn dolnych w zakresie kostno-stawowym – warsztat E.Mellaerts (część II) 15.45 – 18.45 Terapia ręki jako element doskonalący koordynację wzrokowo-ruchową – warsztat K.Mazurkowska i K.Wiśniewska (część II)
2 dzień 08.00 - 09.00 Rejestracja uczestników 09.00 – 10.00 Prymarne funkcje oralne i ich predykcja w obszarze kompetencji komunikacyjnych dziecka dystonicznego. Etiopatologia, leczenie, perspektywa neurologopedyczna – wykład A.Łada 10.00 – 11.00 Możliwości i wyzwania w terapii dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością: mobilność, funkcja, jakość życia – wykład L.Klimont 11.00 – 11.30 Przerwa kawowa 11.30 – 14.00 Zaburzenia dysfagiczne w świetle ICF-CY oraz GMFCS i EDACS. Postępowanie diagnostyczne, standardy leczenia – (część I warsztatu) prowadzenie A.Łada 11.30 – 14.30 Znaki ostrzegawcze i ich interpretacja w kontekście nieprawidłowego rozwoju – warsztat F.Zografou i D. Papazoglou (część I) 11.30 – 14.30 Czym jest metoda „presplinting” i system Bandofix – warsztat E.Mellaerts (część I) 11.30 – 14.30 Zaburzenie kontroli posturalnej – zasady postępowania według metody PNF – warsztat M.Piwnicka (część I) 11.30 – 14.30 Terapia ręki jako element doskonalący koordynację wzrokowo-ruchową – warsztat K.Mazurkowska i K.Wiśniewska (część I) 14.30 – 15.15 Przerwa obiadowa 15.15 – 18.45 Kontrola tułowia: punkt odniesienia dla mobilności i funkcji kończyn u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym – (część II warsztatu) prowadzenie L.Klimont 15.15 – 18.15 Znaki ostrzegawcze i ich interpretacja w kontekście nieprawidłowego rozwoju – warsztat F.Zografou i D. Papazoglou (część II) 15.15 – 18.15 Czym jest metoda „presplinting” i system Bandofix – warsztat E.Mellaerts (część II) 15.15 – 18.15 Zaburzenie kontroli posturalnej – zasady postępowania według metody PNF – warsztat M.Piwnicka (część II) 15.15 – 18.15 Terapia ręki jako element doskonalący koordynację wzrokowo-ruchową – warsztat K.Mazurkowska i K.Wiśniewska (część II) |
|||||||||||||||||||
Miejsce Łódź | |||||||||||||||||||
Kontakt email: a.rosinska@kolorowyswiat.org, tel.: (42) 640 67 03 | |||||||||||||||||||