Logopedyczne aspekty dwujęzyczności | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Dla kogo przeznaczona jest konferencja? Dla logopedów, nauczycieli. Warsztaty będą prowadzone w języku polskim.
Prof. Henriette W. Langdon, Ed. D., F-CCC-SLP HENRIETTE WYSZEWIAŃSKA-LANGDON jest profesorem na Wydziale Zaburzeń Komunikacji w Kolegium Edukacji Uniwersytetu Stanowego San Jose w Kalifornii (Stany Zjednoczone). Profesor Langdon ma prawie 40 lat doświadczenia w pracy z dziećmi dwujęzycznymi, które wraz ze swoimi rodzinami zmagają się z wyzwaniami językowymi, komunikacyjnymi i edukacyjnymi. Profesor Langdon doktoryzowała się w zakresie Pedagogiki Specjalnej i Psycholingwistyki na Uniwersytecie w Bostonie. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach rozwoju językowego oraz dwujęzyczności. Interesują ją również kwestie związane z diagnozowaniem i terapią logopedyczną w zaburzeniach mowy, a szczególnie zależności pomiędzy oralnością a piśmiennością. Profesor Langdon jest również autorką protokołu, który umożliwia logopedzie współpracę z tłumaczami pracującymi z dziećmi dwujęzycznymi.
Program: Specyfika dwujęzyczności / determinanty
|
|||||||||||||||||||
Miejsce Gdańsk | |||||||||||||||||||
Kontakt email: fundacjafonia@fundacjafonia.pl, tel.:796 369 542 | |||||||||||||||||||