BLOK I: dla dzieci
1. Rozwój sensomotoryczny w okresie płodowym.
2. Ocena odruchów ważnych dla rozwoju psychofizycznego dziecka.
3. Rozwój dłoni i stopy, a funkcje jedzenia i mowy.
4. Patologia ustno – twarzowa w rożnych zespołach genetycznych.
5. Znaczenie ergoterapii w pediatrii i jej wpływ na rozwój dzieci.
6. Nauka prawidłowego karmienia piersią i butelką – rola masażu ustno – twarzowego w zaburzeniach genetycznych i zespole wad wrodzonych.
7. Koncepcja trójkąta – rozwój sensomotoryczny w pierwszym, drugim, trzecim i czwartym trymestrze.
Blok II: dla dorosłych z zaburzeniami sprzężonymi i trudnościami w jedzeniu i piciu.
Pacjenci w śpiączce, po udarach i wylewach, po urazach mechanicznych w wyniku których doszło do poważnych zaburzeń neurologicznych: afazji i anartrii, porażeń obwodowych i OUN, porażenia nerwu twarzowego, zaburzeń oddychania, połykania jedzenia, picia i mowy.
8. Zaburzenia oddychania, połykania i przyjmowania pokarmów u pacjenta z porażeniem mózgowym.
9. Wykorzystanie technik masażu.
10. Ćwiczenia poprawiające funkcje zaburzonych mięśni twarzy i oddechowych.
11. Porażenie nerwu twarzowego – ćwiczenia ustno – twarzowe regulujące pracę mięśni mimicznych i żucia.
12. Nauka jedzenia, żucia i picia.