Temat:
|
Ortodoncja w logopedii. Zastosowanie ortodontycznej oceny warunków zgryzowych zewnątrz- i wewnątrzustnych w logopedycznej praktyce.
|
Prowadzący:
|
dr hab. Lilianna Konopska - adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Szczecińskiego. Autorka pierwszego monograficznego opracowania na temat jakości wymowy osób z wadami zgryzu (Wymowa osób z wadą zgryzu, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 1996). Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół teorii i praktyki zaburzeń mowy, diagnozy i terapii wymowy osób z wadami zgryzu (Postępowanie logopedyczne w przypadku osób z wadą zgryzu. W: Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Podręcznik akademicki. Red. S. Grabias, J. Panasiuk, T. Woźniak. Wyd. UMCS, Lublin, 2015), zaburzeń w realizacji dźwięczności (Desonoryzacja w dyslalii. Analiza artykulacyjna, akustyczna i audytywna. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 2015).
|
Forma:
|
warsztaty
|
Czas trwania:
|
03-04 czerwca 2017 r.
|
Godziny zajęć:
|
sobota 09:00-17:00, niedziela 09:00-14:00 (16h dydaktycznych)
|
Miejsce :
|
Lublin, ul. Wojciechowska 29 - Hotel 'Agit'
|
Cena:
|
470 zł
|
Organizator:
|
Instytut Edukacji Logopedycznej
www.instytutlogopedyczny.pl
biuro@instytutlogopedyczny.pl
tel. 502 642 535 lub 505 255 435
|
Dla kogo przeznaczony jest kurs?
Logopedzi, studenci logopedii
Cel szkolenia:
Celem warsztatu jest zapoznanie słuchaczy z podstawową problematyką ortodontyczną i związku ortodoncji z logopedią. Szczegółowe cele sprowadzają się do:
- ukazania zmienności rozwojowej narządu żucia na tle rozwoju osobniczego,
- zaznajomienia z charakterystyką zaburzeń zgryzowo-zębowych w obrębie narządu żucia,
- zaznajomienia z zastosowaniem ortodontycznej oceny warunków zgryzowych zewnątrz- i wewnątrzustnych w logopedycznej diagnozie,
- zaznajomienia z logopedycznym diagnozowaniem i usprawnianiem wymowy osób z wadą zgryzu (standardy).
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do ortodoncji. Podstawowe pojęcia w ortodoncji. Cele i zadania ortopedii szczękowej.
2. Rozwój zgryzu na tle rozwoju osobniczego (okres płodowy, zgryz w okresie noworodkowym i niemowlęcym, zgryz w uzębieniu mlecznym, zgryz w okresie uzębienia mieszanego, zgryz w uzębieniu stałym).
3. Klasy Angle’a. Nagryz pionowy i poziomy. Zwarcie centralne.
4. Norma biologiczna jako podstawa rozpoznania ortodontycznego.
5. Etiologia zaburzeń w budowie i czynności zespołu twarzowo-szczękowego.
6. Wady zgryzu – charakterystyka zaburzeń:
- podłużnych (wady dotylne i doprzednie),
- pionowych (zgryzy otwarte i głębokie),
- poprzecznych (zgryzy krzyżowe i przewieszone).
7. Nieprawidłowości zębowe – zaburzenia dotyczące położenia, budowy, wielkości, liczby i tempa rozwoju zębów.
8. Przedwczesna utrata zębów mlecznych.
9. Zastosowanie ortodontycznej oceny warunków zgryzowych zewnątrz- i wewnątrzustnych w logopedycznej praktyce.
10. Zniekształcenia dźwiękowej formy wypowiedzi u osób z wadami zgryzu:
- występowanie wady wymowy u osób z wadami zgryzu,
- występowanie pozanormatywnych realizacji fonemów języka polskiego,
- występowanie niepożądanych cech fonetycznych w wadliwych realizacjach polskich fonemów spółgłoskowych,
- występowanie niepożądanych cech fonetycznych w wymowie osób z wadą zgryzu.
11. Logopedyczne diagnozowanie i usprawnianie wymowy osób z wadą zgryzu.
W celu zapisania się na szkolenie należy wypełnić formularz zgłoszeniowy:
http://bit.ly/2njcDcG
|