Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej |
|
|
|
Od Sobota, 3.06.2017 - 08:00
Do Niedziela, 4.06.2017 - 17:00
|
|
Odsłon : 442 |
|
|
Temat:
|
Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej
|
Prowadzący:
|
prof. UŚ dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska
|
Forma:
|
warsztaty
|
Termin:
|
3-4 czerwca 2017
|
Godziny zajęć:
|
10.00-18.00 [sobota]
9-17 [niedziela]
|
Miejsce :
|
Wrocław
|
Cena:
|
100zł
|
Organizator:
|
Educata Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
WWW.educata.pl
educata@educata.pl
Tel. 608782558
|
Program:
Niedostatki trójfazowego postępowania terapeutycznego w przypadku dyslalii.
- Mity na temat dyslalii.
- Fonem a głoska.
- Od krzyku do głoski w wyrazie niosącym znaczenie.
- Biomechaniczna baza artykulacji. Prototypy biomechaniczne czynności prymarnych.
- Prototypy biomechaniczne czynności prymarnych a system fonetyczno-fonologiczny języka polskiego.
- Diagnoza zaburzeń realizacji fonemów.
- Podział na substytucje i deformacje – pozór prostoty czy ograniczenie?
- Analityczno-fonetyczna metoda badania realizacji fonemów.
Ćwiczenia praktyczne: badanie artykulacji z wykorzystaniem metody słuchowo-wzrokowo-czuciowo-eksperymentalnej.
- Główne przyczyny nienormatywnej realizacji fonemów i patomechanizm najczęstszych zaburzeń realizacji fonemów.
Ćwiczenia praktyczne: ocena wędzidełka języka, zgryzu, podniebienia, migdałków podniebiennych, stawu skroniowo-żuchwowego, połykania, żucia, oddychania, parafunkcji zwarciowych i niezwarciowych.
- Usprawnianie realizacji fonemów jako procedura postępowania logopedycznego.
- Procedura a metoda i strategia.
- Podstawy terapii zaburzeń realizacji fonemów w ujęciu strategicznym.
- Wywoływanie głosek – termin metaforyczny czy dosłowny?
- Analityczne i syntetyczne podejście do wywoływania głosek.
- Strategiczne podejście usprawniania realizacji fonemów jako szansa dla uwzględniania możliwości pacjenta.
- Kroki, metody i strategie usprawniania realizacji fonemów.
- Konstruowanie przedpola artykulacji.
- Wybór sekwencji terapii głosek: rozwojowej lub terapeutycznej.
- Przygotowanie do usprawniania realizacji fonemu z wykorzystaniem strategii warunków progowych. Rewizja ćwiczeń warg, języka, ruchomości żuchwy.
Ćwiczenia praktyczne.
- Wywoływanie głoski, w tym wybór ramy i metody wywoływania głoski w przypadku
Ćwiczenia praktyczne: terapia (sekwencja głosek, metody wywoływania głosek, rama wywoływania głosek) w przypadku seplenienia międzyzębowego, bocznego, dorsalnego, nosowania, mowy bezdźwięcznej, rotacyzmu, rozszczepu itd.
- Aktywizacja głoski w większej strukturze.
- Polaryzacja głoski.
- Wprowadzanie głoski do mowy potocznej.
Metody: wykład problemowy, ćwiczenia praktyczne, film.
- Uczestnicy powinni mieć ze sobą lusterko.
|
Miejsce Wrocław |
Kontakt email: educata@educata.pl, tel. 608782558 |
|