SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej  
Od Sobota, 3.06.2017 -  08:00
Do Niedziela, 4.06.2017 - 17:00
Odsłon : 442  

 

 

 

Temat:

Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej

Prowadzący:

prof. UŚ dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska

Forma:

warsztaty

Termin:

3-4 czerwca 2017

Godziny zajęć:

10.00-18.00 [sobota]

9-17 [niedziela]

Miejsce :

Wrocław

Cena:

100zł

Organizator:

Educata Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

WWW.educata.pl

educata@educata.pl

Tel. 608782558

 

Program:

            Niedostatki trójfazowego postępowania terapeutycznego w przypadku dyslalii.

  1. Mity na temat dyslalii.
  2. Fonem a głoska.
  3. Od krzyku do głoski w wyrazie niosącym znaczenie.
  4. Biomechaniczna baza artykulacji. Prototypy biomechaniczne czynności prymarnych.
  5. Prototypy biomechaniczne czynności prymarnych a system fonetyczno-fonologiczny języka polskiego.
  6. Diagnoza zaburzeń realizacji fonemów.
  • Podział na substytucje i deformacje – pozór prostoty czy ograniczenie?
  • Analityczno-fonetyczna metoda badania realizacji fonemów.

Ćwiczenia praktyczne: badanie artykulacji z wykorzystaniem metody słuchowo-wzrokowo-czuciowo-eksperymentalnej.

  1. Główne przyczyny nienormatywnej realizacji fonemów i patomechanizm najczęstszych zaburzeń realizacji fonemów.

Ćwiczenia praktyczne: ocena wędzidełka języka, zgryzu, podniebienia, migdałków podniebiennych, stawu skroniowo-żuchwowego, połykania, żucia, oddychania, parafunkcji zwarciowych i niezwarciowych.

  1. Usprawnianie realizacji fonemów jako procedura postępowania logopedycznego.
  • Procedura a metoda i strategia.
  • Podstawy terapii zaburzeń realizacji fonemów w ujęciu strategicznym.
  • Wywoływanie głosek – termin metaforyczny czy dosłowny?
  • Analityczne i syntetyczne podejście do wywoływania głosek.
  1. Strategiczne podejście usprawniania realizacji fonemów jako szansa dla uwzględniania możliwości pacjenta.
  2. Kroki, metody i strategie usprawniania realizacji fonemów.
  • Konstruowanie przedpola artykulacji.
  • Wybór sekwencji terapii głosek: rozwojowej lub terapeutycznej.
  • Przygotowanie do usprawniania realizacji fonemu z wykorzystaniem strategii warunków progowych. Rewizja ćwiczeń warg, języka, ruchomości żuchwy.

Ćwiczenia praktyczne.

  • Wywoływanie głoski, w tym wybór ramy i metody wywoływania głoski w przypadku

Ćwiczenia praktyczne: terapia (sekwencja głosek, metody wywoływania głosek, rama wywoływania głosek) w przypadku seplenienia międzyzębowego, bocznego, dorsalnego, nosowania, mowy bezdźwięcznej, rotacyzmu, rozszczepu itd.

  • Aktywizacja głoski w większej strukturze.
  • Polaryzacja głoski.
  • Wprowadzanie głoski do mowy potocznej.

Metody: wykład problemowy, ćwiczenia praktyczne, film.

  1. Uczestnicy powinni mieć ze sobą lusterko.
Miejsce Wrocław
Kontakt email: educata@educata.pl, tel. 608782558