SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Letnia Akademia Diagnozy, Terapii i Edukacji Matematycznej  
Od Czwartek, 1.06.2017 -  08:00
Do Niedziela, 4.06.2017 - 17:00
Odsłon : 518  

 



 

Temat:

Letnia Akademia Diagnozy, Terapii i Edukacji Matematycznej

Diagnoza i terapia trudności w nauce matematyki dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Prowadzący:

Anna Walerzak-Więckowska, Małgorzata Gut

Forma:

szkolenie

Termin:

1-4.06.2017

Miejsce :

Świętokrzyskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Milanowskiej Wólce

Cena:

1000zł

Organizator:

Promathematica

www.promathematica.pl

biuro@promathematica.pl

58 682 01 18

Dla kogo przeznaczona jest konferencja?

Dyrektorzy szkół, pracownicy PPP i RODK, nauczyciele matematyki na wszystkich etapach edukacyjnych, psychologowie i pedagodzy szkolni oraz inne osoby zainteresowanie tematem szkolenia

Cele:

Uczestnicy zdobywają potrzbną wiedzę i praktyczne umiejętności diagnozy i terapii zaburzeń w uczeniu się matematyki. Podwyższając swoje kwalifikacje stają się bardziej konkurencyjni na zajmowanym stanowisku pracy, poszerzają wachlarz umiejętności rozpoznania trudności i wspomagania procesu liczenia.

Program:

Blok 1. Neurodiagnoza

  • Poznawcze zdolności operowania liczbami – doniesienia z najnowszych badań

  • Etiologia i patomechanizm dyskalkulii

  • Mózgowe podłoże zdolności numerycznych

  • Analiza związków liczbowo – przestrzennych u dzieci przed rozpoczęciem nauki szkolnej

  • Modele rozwojowe umiejętności arytmetycznych

  • Jak się bada Mentalną Oś Liczbową? Przykłady paradygmatów badawczych, efekt SNARC, efekt dystansu i efekt wielkości liczby - prezentacja metod badania

  • Umysłowe reprezentacje ułamków – różnice między przetwarzaniem ułamków i liczb całkowitych

  • Wpływ reprezentacji liczb na procesy uwagowe

  • Relacje numeryczno – przestrzenne w pamięci operacyjnej

  • Pro Kalkulia 6-9 - Komputerowy Test do oceny Ryzyka Dyskalkulii – nowe narzędzie do badania procesów kalkulicznych u dzieci w wieku 6-9 lat (szczegółowa prezentacja testu oraz polskich wyników badań z jego użyciem)

  • Opiniowanie postdiagnostyczne z wykorzystaniem komputerowego generatora wyników badania


Blok 2. Diagnoza edukacyjna

  • Charakterystyczne symptomy opóźnionego rozwoju kompetencji matematycznych u dzieci w klasach I-III szkoły podstawowej

  • Specyficzne objawy rozwojowych zaburzeń numerycznych u uczniów w klasach IV-VI szkoły podstawowej

  • Dyskalkulia rozwojowa- katalog funkcji poznawczych i atlas charakterystycznych błędów w rozpoznaniu zaburzeń liczenia u uczniów w wieku gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym

  • Diagnoza funkcjonalna specyficznych trudności w uczeniu się matematyki - metody i narzędzia badania pedagogicznego

  • Model diagnozy oparty na analizie profilu arytmetycznego, prezentacja narzędzia Profil Arytmetyczny D, U,G i szczegółowa analiza zawartych wszystkich prób testowych

  • Analiza jakościowych wskaźników oceny umiejętności arytmetycznych ucznia z wykorzystaniem foliowego klucza odpowiedzi

  • Profesjonalne opiniowanie postdiagnostyczne

 

Blok 3. Terapia pedagogiczna w zakresie arytmetyki

  • Wczesne umiejętności arytmetyczne - charakterystyka rozwoju kompetencji liczenia u dzieci 3 – 9 letnich

  • Metodyka zajęć korekcyjno – kompensacyjnych terapii pedagogicznej

  • Ćwiczenia usprawniające integrację funkcji percepcyjno – motorycznych ważnych w procesie liczenia

  • Metody i techniki wspomagające rozwój emocjonalny i aktywność arytmetyczną dzieci rozpoczynających edukację szkolną

  • Zasady konstruowania indywidualnego programu terapeutycznego na podstawie analizy indywidualnych przypadków (ryzyko dyskalkulii, dyskalkulia, dysleksja i trudności w nauce matematyki)

  • Praktyczne metody i formy pracy terapeutycznej na materiale liczbowym

  • Scenariusze zajęć korekcyjno – kompensacyjnych terapii pedagogicznej

 

Blok 4. Edukacja matematyki

  • Dostosowanie metod i form pracy do indywidualnych możliwości i ograniczeń rozwojowych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na II i III etapie edukacji

  • Rekonstruowanie wiadomości i umiejętności poprzez zastosowanie alternatywnych metod liczenia - praktyczne przykłady

  • Wykorzystanie narzędzi terapeutycznych i pomocy dydaktycznych kształtujących pojęcie liczby i rozumowania

  • Scenariusze zajęć lekcji matematyki, wyrównujące szanse edukacyjne uczniów z trudnościami w liczeniu,

  • Ocenianie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych na lekcjach matematyki - kryteria oceny- przykłady dostosowań

 

Ilość godzin : 30

 

Miejsce Milanowska Wólka
Kontakt email: biuro@promathematica tel. kom. 514-304-600, 58 682 01 18