Letnia Akademia Diagnozy, Terapii i Edukacji Matematycznej |
|
|
|
Od Czwartek, 1.06.2017 - 08:00
Do Niedziela, 4.06.2017 - 17:00
|
|
Odsłon : 518 |
|
|
Temat:
|
Letnia Akademia Diagnozy, Terapii i Edukacji Matematycznej
Diagnoza i terapia trudności w nauce matematyki dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
|
Prowadzący:
|
Anna Walerzak-Więckowska, Małgorzata Gut
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
1-4.06.2017
|
Miejsce :
|
Świętokrzyskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Milanowskiej Wólce
|
Cena:
|
1000zł
|
Organizator:
|
Promathematica
www.promathematica.pl
biuro@promathematica.pl
58 682 01 18
|
Dla kogo przeznaczona jest konferencja?
Dyrektorzy szkół, pracownicy PPP i RODK, nauczyciele matematyki na wszystkich etapach edukacyjnych, psychologowie i pedagodzy szkolni oraz inne osoby zainteresowanie tematem szkolenia
Cele:
Uczestnicy zdobywają potrzbną wiedzę i praktyczne umiejętności diagnozy i terapii zaburzeń w uczeniu się matematyki. Podwyższając swoje kwalifikacje stają się bardziej konkurencyjni na zajmowanym stanowisku pracy, poszerzają wachlarz umiejętności rozpoznania trudności i wspomagania procesu liczenia.
Program:
Blok 1. Neurodiagnoza
-
Poznawcze zdolności operowania liczbami – doniesienia z najnowszych badań
-
Etiologia i patomechanizm dyskalkulii
-
Mózgowe podłoże zdolności numerycznych
-
Analiza związków liczbowo – przestrzennych u dzieci przed rozpoczęciem nauki szkolnej
-
Modele rozwojowe umiejętności arytmetycznych
-
Jak się bada Mentalną Oś Liczbową? Przykłady paradygmatów badawczych, efekt SNARC, efekt dystansu i efekt wielkości liczby - prezentacja metod badania
-
Umysłowe reprezentacje ułamków – różnice między przetwarzaniem ułamków i liczb całkowitych
-
Wpływ reprezentacji liczb na procesy uwagowe
-
Relacje numeryczno – przestrzenne w pamięci operacyjnej
-
Pro Kalkulia 6-9 - Komputerowy Test do oceny Ryzyka Dyskalkulii – nowe narzędzie do badania procesów kalkulicznych u dzieci w wieku 6-9 lat (szczegółowa prezentacja testu oraz polskich wyników badań z jego użyciem)
-
Opiniowanie postdiagnostyczne z wykorzystaniem komputerowego generatora wyników badania
Blok 2. Diagnoza edukacyjna
-
Charakterystyczne symptomy opóźnionego rozwoju kompetencji matematycznych u dzieci w klasach I-III szkoły podstawowej
-
Specyficzne objawy rozwojowych zaburzeń numerycznych u uczniów w klasach IV-VI szkoły podstawowej
-
Dyskalkulia rozwojowa- katalog funkcji poznawczych i atlas charakterystycznych błędów w rozpoznaniu zaburzeń liczenia u uczniów w wieku gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym
-
Diagnoza funkcjonalna specyficznych trudności w uczeniu się matematyki - metody i narzędzia badania pedagogicznego
-
Model diagnozy oparty na analizie profilu arytmetycznego, prezentacja narzędzia Profil Arytmetyczny D, U,G i szczegółowa analiza zawartych wszystkich prób testowych
-
Analiza jakościowych wskaźników oceny umiejętności arytmetycznych ucznia z wykorzystaniem foliowego klucza odpowiedzi
-
Profesjonalne opiniowanie postdiagnostyczne
Blok 3. Terapia pedagogiczna w zakresie arytmetyki
-
Wczesne umiejętności arytmetyczne - charakterystyka rozwoju kompetencji liczenia u dzieci 3 – 9 letnich
-
Metodyka zajęć korekcyjno – kompensacyjnych terapii pedagogicznej
-
Ćwiczenia usprawniające integrację funkcji percepcyjno – motorycznych ważnych w procesie liczenia
-
Metody i techniki wspomagające rozwój emocjonalny i aktywność arytmetyczną dzieci rozpoczynających edukację szkolną
-
Zasady konstruowania indywidualnego programu terapeutycznego na podstawie analizy indywidualnych przypadków (ryzyko dyskalkulii, dyskalkulia, dysleksja i trudności w nauce matematyki)
-
Praktyczne metody i formy pracy terapeutycznej na materiale liczbowym
-
Scenariusze zajęć korekcyjno – kompensacyjnych terapii pedagogicznej
Blok 4. Edukacja matematyki
-
Dostosowanie metod i form pracy do indywidualnych możliwości i ograniczeń rozwojowych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na II i III etapie edukacji
-
Rekonstruowanie wiadomości i umiejętności poprzez zastosowanie alternatywnych metod liczenia - praktyczne przykłady
-
Wykorzystanie narzędzi terapeutycznych i pomocy dydaktycznych kształtujących pojęcie liczby i rozumowania
-
Scenariusze zajęć lekcji matematyki, wyrównujące szanse edukacyjne uczniów z trudnościami w liczeniu,
-
Ocenianie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych na lekcjach matematyki - kryteria oceny- przykłady dostosowań
Ilość godzin : 30
|
Miejsce Milanowska Wólka |
Kontakt email: biuro@promathematica tel. kom. 514-304-600, 58 682 01 18 |
|