Wieloaspektowość w logopedii – wyzwania XXI wieku. Opóźniony rozwój mowy, niedokształcenie mowy pochodzenia korowego, niepłynności mowy, metody wspierające terapię logopedyczną |
|
|
|
Sobota, 8.04.2017, 10:00 - 18:00
|
|
Odsłon : 327 |
|
|
Temat:
|
Wieloaspektowość w logopedii – wyzwania XXI wieku.
Opóźniony rozwój mowy, niedokształcenie mowy pochodzenia korowego, niepłynności mowy, metody wspierające terapię logopedyczną
|
Prowadzący:
|
Dr n. hum. Ewa Jeżewska-Krasnodębska, dr n. hum. Katarzyna Węsierska , dr n. hum. Marlena Kurowska, Agnieszka Rosa, Jarosław Krasnodębski
|
Forma:
|
konferencja
|
Termin:
|
08.04.2017
|
Godziny zajęć:
|
10.00-18.00 [sobota]
|
Miejsce :
|
Warszawa, Novotel Airport, ul. 1 Sierpnia 1
|
Cena:
|
449 zł netto (aktualne promocje na stronie: www.konferencja-logopedyczna.pl)
|
Organizator:
|
Forum Logopedy
www.konferencja-logopedyczna.pl
marta.kaczmarczyk@forum-media.pl
61 6655848
|
Dla kogo przeznaczona jest konferencja?
logopedzi, neurologopedzi, psycholodzy, nauczyciele
Program:
Panel I: Opóźniony rozwój mowy i niedokształcenie mowy pochodzenia korowego. Wczesna diagnoza, terapia dziecka w różnym wieku, konsekwencje u młodzieży i dorosłych
1: Opóźniony rozwój mowy- prawidłowe diagnozowanie zaburzeń
- Opóźniony rozwój mowy czy opóźnienie w rozwoju mowy dziecka? – czynniki wpływające na rozwój mowy i stymulacja rozwoju a prawidłowa diagnoza logopedyczna
- Grupy ryzyka wystąpienia opóźnionego lub zaburzonego rozwoju mowy - predyspozycje występowania opóźnionego rozwoju mowy i zaburzeń mowy w okresie prenatalnym
- Dziecko urodzone przedwcześnie- jakie zaburzenia mowy mogą wystąpić u wcześniaka?
- Zaburzenia mowy u dzieci a występowanie dysleksji – na co zwracać uwagę
- Czy i jakie są konsekwencje ORM u osób dorosłych?
2: Diagnoza i terapia logopedyczna niedokształcenia mowy pochodzenia korowego
- Diagnoza różnicowa niedokształcenia mowy pochodzenia korowego a innych zaburzeń mowy. Różnicowanie postaci ekspresywnej, recepcyjnej i mieszanej.
- Prawidłowy dobór metod terapeutycznych w zależności od typu niedokształcenia mowy pochodzenia korowego- różnice pomiędzy programami terapeutycznymi
- Interdyscyplinarność diagnozy dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego- wszechstronne odziaływanie na pacjenta kluczem do efektywnej terapii
- Konsekwencje nieprawidłowej diagnozy zaburzeń rozwoju mowy i niedokształcenia mowy pochodzenia korowego u osób dorosłych
Panel II: Niepłynność mowy - prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne ze szczególnym uwzględnieniem jąkania
- Epidemiologia, etiologia i rokowania w jąkaniu w świetle najnowszych wyników badań
- Profilaktyka i wczesna interwencja w przypadku objawów zaburzeń płynności mowy u małych dzieci
- Wieloaspektowa diagnoza zaburzeń płynności mowy – z uwzględnieniem modelu ICF (International Classification of Functioning, Disability, and Health)
- Metody terapii jąkania wczesnodziecięcego na przykładzie wybranych programów terapeutycznych (Mini-KIDS, Lidcombe Program i Palin PCI)
- Przykłady form interwencji terapeutycznej stosowanych w jąkaniu chronicznym:
- kształtowanie płynności mówienia – mówienie bardziej płynne,
- modyfikowanie jąkania – jąkanie bardziej płynne,
- terapie hybrydowe – kombinacja obu podejść;
- zastosowania elementów wybranych podejść wywodzących się z psychoterapii (ACT – Acceptance and Commitment Therapy, CBT – Cognitive Behavioral Therapy, Mindfulness, SFBT – Solution Focus Brief Therapy i in.).
- Uwarunkowania skuteczności terapii zaburzeń płynności mowy – wdrażanie założeń EBP (evidence-based practice) – praktyki logopedycznej opartej na dowodach.
- Źródła rzetelnych informacji na temat jąkania i giełkotu
Panel III: Metody wspomagające terapię logopedyczną dziecka z niepłynnością mówienia, opóźnionym rozwojem mowy i niedokształceniem mowy pochodzenia korowego
- Elementy diagnozy i terapii odruchów według Sally Goddart- jak właściwie stosować te metody w terapii logopedycznej
- Terapia pedagogiczna w holistycznym spojrzeniu na dziecko z zaburzeniami mowy
- Sensomotoryczna terapia widzenia- jako wieloaspektowa forma wspomagania dzieci w nauce i mowie
- Terapia ręki- przykłady ćwiczeń i możliwość ich zastosowania w logopedii
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt email: marta.kaczmarczyk@forum-media.pl, tel.: 61 6655848 |
|