SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Komunikacja z uczniem z Zespołem Aspergera  
Sobota, 25.03.2017, 09:00 - 13:00
Odsłon : 196  

 

 

Temat:

Komunikacja z uczniem z Zespołem Aspergera

Prowadzący:

dr Wanda Baranowska

Forma:

warsztaty

Termin:

25.03.2017

Godziny zajęć:

9.00-13.00 [sobota]

 

Miejsce:

Kraków, ul. Podedworze 20

Cena:

200 zł

Organizator:

Wydawnictwo WiR

 

Warsztaty skierowane są do nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych oraz terapeutów uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Mile widziani są także dyrektorzy szkół, wychowawcy świetlic oraz rodzice uczniów. 

Wiodącym celem warsztatu jest interaktywne wprowadzenie Uczestniczki i Uczestników w problematykę komunikacji z uczniem z Zespołem Aspergera, na bazie którego będą mogli samodzielnie pogłębiać własne umiejętności.

 

Program zajęć zawiera się w dwóch modułach.

 

Moduł 1. Rozwój umiejętności komunikacyjnych i społecznych ucznia z ZA, w którym:

 

  • dokonamy repetytorium typowych dla dziecka z ZA cech rozwoju umiejętności komunikacyjnych i społecznych, wskazując jego etapy, punkty wrażliwe oraz konsekwencje,
  • obalimy mity i stereotypy obecne w potocznej wiedzy na temat ludzi z ZA,
  • wyłonimy możliwości i ograniczenia wspierania rozwoju ww. umiejętności w pracy szkolnej,
  • naszkicujemy plan pracy dydaktycznej i socjalizującej z uczniem z ZA, możliwy do wykorzystania w warunkach szkoły i w ramach współpracy z rodzicami.

 

Moduł 2. Warsztat osobistych umiejętności komunikacji werbalnej i pozawerbalnej z uczniem z ZA, a w nim:

 

  • zidentyfikujemy i „oswoimy” własne emocje związane z interakcją z uczniem z ZA,
  • omówimy zasady i reguły języka „aspergeryjskiego” oraz typowe dla powszechnej komunikacji pułapki językowe,
  • przećwiczymy budowanie efektywnych dla ucznia z ZA komunikatów werbalnych i pozawerbalnych,
  • zarysujemy zasady postępowania komunikacyjnego w sytuacji niepożądanych społecznie zachowań ucznia z ZA.

 

Warsztaty kończy półgodzinna sesja pytań zadawanych przez Uczestniczki i Uczestników.

 

Prowadzenie:

dr Wanda Baranowska – dr nauk humanistycznych, pedagog, adiunkt Katedry Badań Edukacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego. Koordynator merytoryczny kilku projektów badawczych i szkoleniowych, realizowanych we współpracy zagranicznej, poświęconych rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych różnych grup uczniów. Specjalizuje się naukowo i praktycznie w zagadnieniach związanych z trudnymi zachowaniami dzieci i młodzieży, w szczególności związanymi z zaburzeniami rozwoju, takimi jak ADD/ADHD, Zespół Aspergera, zaburzenia opozycyjno-buntownicze, czy zaburzenia zachowania. Autorka i redaktorka książek „Nauczyciel a uczeń z ADHD”, „ADHD – polemiki i badania”, „ADHD – prawie normalne życie” oraz wielu artykułów naukowych w czasopiśmiennictwie polskim i zagranicznym. W doświadczeniu zawodowym posiada także 20 letni staż pracy nauczycielskiej w klasach I-III, ponad 15 letni staż działalności szkoleniowej, w której wspiera rozwój kompetencji dydaktycznych, socjalizacyjnych, wychowawczych i terapeutycznych nauczycieli, pedagogów i psychologów oraz ponad 10 letni staż doradcy rodzin dzieci i adolescentów z zaburzeniami rozwojowymi.

Zapisy na stronie:

http://www.wir-wydawnictwo.com/warsztaty-komunikacja-uczniem-zespolem-aspergera/

Miejsce Kraków
Kontakt email: warsztaty@wir-wydawnictwo.com, tel.: 12 655 11 01