Muzykoterapia - profilaktyka i terapia muzyczna. II stopień |
|
|
|
Od Sobota, 25.03.2017 - 10:00
Do Niedziela, 26.03.2017 - 15:00
|
|
Odsłon : 217 |
|
|
Adresaci szkolenia
Osoby, które ukończyły szkolenie dr Macieja Kieryła „Muzykoterapia - profilaktyka i terapia muzyczna” I stopień i są zainteresowane pogłębieniem swojej wiedzy i umiejętności.
Jeśli szkolenie I stopnia zostało ukończone nie w naszej placówce, prosimy o przywiezienie kserokopii zaświadczenia ukończenia I stopnia szkolenia.
Opis:
Warunki uczestnictwa w szkoleniu doskonalącym II stopnia
z Moblilnej Rekreacji Muzycznej (MRM)
- Uczestnictwo w szkoleniu podstawowym w Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości w Warszawie lub w innej placówce o podobnym programie.
- Próby stosowania jednego z etapów MRM lub przerywników śród-zajęciowych.
- Modyfikacja autorska MRM sprawdzona w miejscu pracy (przedszkole, szkoła, szpital, przychodnia etc.).
- Działania profilaktyczne w oparciu o wyżej wymienioną technikę, prowadzone w przedszkolu, szkole lub domu kultury.
- Umiejętność swobodnego muzykowania wspierającego oddech i siedem rodzajów ruchu (organki, flet, klawisze lub gitara).
Prosimy o przyniesienie harmonijki ustnej, fletu, gitary lub małego instrumentu klawiszowego.
Wskazane są podstawowe/minimalne/ umiejętności gry na jednym z tych instrumentów oraz doświadczenia własne prób prowadzenia zajęć tą techniką.
Cel szkolenia:
Doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć metodą Mobilnej Rekreacji Muzycznej w grupach terapeutycznych (m. in.: niepełnosprawność w stopniu umiarkowanym i lekkim, MPDz., Autyzm – grupa indywidualna) i profilaktycznych (przedszkola, szkoły, Domy Kultury, Uniwersytet III wieku).
Program szkolenia:
- Werbalna popularyzacja profilaktyki muzycznej, pogadanka - pokaz pt: „Jak wykorzystać muzykę dla zdrowia” dla grup zawodów pedagogicznych, medycznych, zainteresowanych w trzech grupach wiekowych.
- Kształcenie umiejętności dydaktycznych – abc MRM „krok po kroku”. Skrót umiejętności teoretycznych poznanych w I części szkolenia.
- Adaptacja MRM przy zmianach grup odbiorców np. przedszkole/przedszkole integracyjne, osoby niepełnosprawne: chodzący/unieruchomieni.
- Wczesna Rekreacja Muzyczna: okres pooperacyjny, chory przewlekle, chory nieprzytomny.
- Przeciwdziałanie agresji: przedszkola, szkoły, ośrodki specjalne.
- Sposoby radzenia sobie ze stresem zawodowym, znaczenie MRM.
- Adaptacja lokalnej muzyki ludowej.
- Wzmacnianie kreatywności animatorów i terapeutów MRM, np. MRM „bez słów,” „z piłką”.
- Doskonalenie umiejętności praktycznych poznanych w I części szkolenia.
- Miejsce MRM wśród innych technik profilaktyki i terapii muzycznej.
- Zmiana wrażliwości muzycznej współczesnego odbiorcy.
- Kreatywna rola pedagogów we wzbogacaniu MRM.
http://www.cwro.edu.pl
Zapraszamy!!!
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt tel.: 22-847-95-42, e-mail: cwro@cwro.edu.pl |
|