PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE (AAC) WSPOMAGAJĄCYCH I ALTERNATYWNYCH METOD W ZABURZENIACH KOMUNIKACJI I MOWY U DZIECI ZE ZŁOŻONYMI POTRZEBAMI KOMUNIKACYJNYMI. PODSTAWY POSTĘPOWANIA TERAPEUTYCZNEGO W ZABURZENIACH KOMPETENCJI JĘZYKOWYC | |||||||
|
|||||||
PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE (AAC) WSPOMAGAJĄCYCH I ALTERNATYWNYCH METOD W ZABURZENIACH KOMUNIKACJI I MOWY U DZIECI ZE ZŁOŻONYMI POTRZEBAMI KOMUNIKACYJNYMI. PODSTAWY POSTĘPOWANIA TERAPEUTYCZNEGO W ZABURZENIACH KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH TYPU AUTYSTYCZNEGO. Prowadząca: Krystyna Sacher-Szafrańska, mgr pedagogiki, neurologopeda. Na co dzień pracuje z dziećmi, u których występują zaburzenia komunikacji i mowy na podłożu neurologicznym , anatomicznym i psychogennym. W swojej pracy od 10 lat wykorzystuje metody AAC (MAKATON, PCS , PECS). Ponadto w wachlarzu metod terapeutycznych stosuje również elementy symultaniczno - sekwencyjnej nauki czytania MK, MTG, metody behawioralne i terapię ręki. Prowadząca specjalizuje się w rozwijaniu sprawności komunikacyjnych u dzieci z ASD, jest autorką publikacji, szkoleń i konferencji z wymienionego zakresu zaburzeń. Opracowała i opublikowała metodę – „Wykorzystanie symboli PCS w terapii dziecka autystycznego - wycofywanie echolalii i rozwijanie mowy dialogowej”. Ponadto jest pomysłodawcą, organizatorem i prelegentem cyklu V gliwickich konferencji organizowanych w ramach światowych dni wiedzy na temat autyzmu oraz autorką broszury pt. „ABC autyzmu. Przewodnik dla rodziców.” ORGANIZATOR: Styl , Mupiko MIEJSCE: GLIWICE,UL. DASZYŃSKIEGO 44/2 GODZINY: 10.00 – 16.00/ 8 h dydaktycznych/ CENA: 220 ZŁ / obejmuje: zaświadczenie, materiały szkoleniowe, catering/ ZAPISY : kontakt@mupiko.pl tel .: 608 647 779 SPOTKANIE ODBĘDZIE SIĘ W KAMERALNEJ GRUPIE I Z MOŻLIWOŚCIĄ OBEJRZENIA WZORCOWEGO GABINETU LOGOPEDYCZNEGO. PROGRAM : 1. Rozpoznawanie i różnicowanie zaburzeń komunikacyjnych: - sprawności komunikacyjne niezbędne dla rozwoju mowy, - nauka podstawowych sprawności komunikacyjnych koniecznych dla rozwoju kompetencji językowych. 2. Rola wykorzystywania zasobów AAC (gestów Makaton, symboli PCS) we wczesnym wspomaganiu rozwoju komunikacji i mowy u dzieci. 3. Znaczenie AAC w inicjowaniu komunikacji i rozwijaniu kompetencji językowych: - przedstawienie metod AAC (Augmentative and Alternative Communication) ze szczególnym uwzględnieniem symboli PCS (Picture Communication Symbols), PECS (Picture Exchange Communication System) i gestów MAKATONU, - praktyczne użycie pomocy AAC do komunikacji. 4. Zapoznanie z Programem Boardmaker i nauka korzystania z zasobów internetowych w tworzeniu indywidualnych pomocy do rozwoju komunikacji i mowy. - prezentacja własnych pomocy na podstawie AAC (słownictwa konwersacyjnego, planów dnia, tablic aktywności, indywidualnej książeczki do komunikacji i czytania uczestniczącego itp.), - wykorzystanie metod AAC w organizacji otoczenia domowego dziecka i ranga rodziców w interakcjach z dzieckiem. 5. Wycofywanie echolalii i rozwijanie mowy komunikacyjnej – prezentacja metody autorskiej: - nauka posługiwania się twierdzeniem „tak” , przeczeniem „nie” oraz nauka mówienia o sobie „ja”, - organizacja otoczenia terapeutycznego dziecka z wykorzystaniem metod AAC. Opis przypadku: rozp. autyzm i upośledzenie umysłowe, progres w rozwoju od 7 r/ż po wprowadzeniu strategii AAC. Podczas szkolenia kolejne bloki tematyczne będą poparte filmami instruktażowymi z zajęć prowadzonych przez terapeutkę. |
|||||||
Miejsce Gliwice | |||||||
Kontakt email: kontakt@mupiko.pl, tel .: 608 647 779 | |||||||