SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE (AAC) WSPOMAGAJĄCYCH I ALTERNATYWNYCH METOD W ZABURZENIACH KOMUNIKACJI I MOWY U DZIECI ZE ZŁOŻONYMI POTRZEBAMI KOMUNIKACYJNYMI. PODSTAWY POSTĘPOWANIA TERAPEUTYCZNEGO W ZABURZENIACH KOMPETENCJI JĘZYKOWYC  
Sobota, 18.03.2017, 10:00 - 16:00
Odsłon : 251  

PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE (AAC) WSPOMAGAJĄCYCH I ALTERNATYWNYCH METOD W ZABURZENIACH KOMUNIKACJI I MOWY U DZIECI ZE ZŁOŻONYMI POTRZEBAMI KOMUNIKACYJNYMI. PODSTAWY POSTĘPOWANIA TERAPEUTYCZNEGO W ZABURZENIACH KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH TYPU AUTYSTYCZNEGO.

Prowadząca: Krystyna Sacher-Szafrańska, mgr pedagogiki, neurologopeda. Na co dzień pracuje z dziećmi, u których występują zaburzenia komunikacji i mowy na podłożu neurologicznym , anatomicznym i psychogennym. W swojej pracy od 10 lat wykorzystuje metody AAC (MAKATON, PCS , PECS). Ponadto w wachlarzu metod terapeutycznych stosuje również elementy symultaniczno - sekwencyjnej nauki czytania MK, MTG, metody behawioralne i terapię ręki. Prowadząca specjalizuje się w rozwijaniu sprawności komunikacyjnych u dzieci z ASD, jest autorką publikacji, szkoleń i konferencji z wymienionego zakresu zaburzeń. Opracowała i opublikowała metodę – „Wykorzystanie symboli PCS w terapii dziecka autystycznego - wycofywanie echolalii i rozwijanie mowy dialogowej”. Ponadto jest pomysłodawcą, organizatorem i prelegentem cyklu V gliwickich konferencji organizowanych w ramach światowych dni wiedzy na temat autyzmu oraz autorką broszury pt. „ABC autyzmu. Przewodnik dla rodziców.”

ORGANIZATOR: Styl , Mupiko

MIEJSCE: GLIWICE,UL. DASZYŃSKIEGO 44/2

GODZINY: 10.00 – 16.00/ 8 h dydaktycznych/

CENA: 220 ZŁ / obejmuje: zaświadczenie, materiały szkoleniowe, catering/

ZAPISY : kontakt@mupiko.pl 

tel .: 608 647 779

SPOTKANIE ODBĘDZIE SIĘ W KAMERALNEJ GRUPIE I Z MOŻLIWOŚCIĄ OBEJRZENIA WZORCOWEGO GABINETU LOGOPEDYCZNEGO.

PROGRAM :

1. Rozpoznawanie i różnicowanie zaburzeń komunikacyjnych:

- sprawności komunikacyjne niezbędne dla rozwoju mowy,

- nauka podstawowych sprawności komunikacyjnych koniecznych dla rozwoju kompetencji językowych.

2. Rola wykorzystywania zasobów AAC (gestów Makaton, symboli PCS) we wczesnym wspomaganiu rozwoju komunikacji i mowy u dzieci.

3. Znaczenie AAC w inicjowaniu komunikacji i rozwijaniu kompetencji językowych:

- przedstawienie metod AAC (Augmentative and Alternative Communication) ze szczególnym uwzględnieniem symboli PCS (Picture Communication Symbols), PECS (Picture Exchange Communication System) i gestów MAKATONU,

- praktyczne użycie pomocy AAC do komunikacji.

4. Zapoznanie z Programem Boardmaker i nauka korzystania z zasobów internetowych w tworzeniu indywidualnych pomocy do rozwoju komunikacji i mowy.

- prezentacja własnych pomocy na podstawie AAC (słownictwa konwersacyjnego, planów dnia, tablic aktywności, indywidualnej książeczki do komunikacji i czytania uczestniczącego itp.),

- wykorzystanie metod AAC w organizacji otoczenia domowego dziecka i ranga rodziców w interakcjach z dzieckiem.

5. Wycofywanie echolalii i rozwijanie mowy komunikacyjnej – prezentacja metody autorskiej:

- nauka posługiwania się twierdzeniem „tak” , przeczeniem „nie” oraz nauka mówienia o sobie „ja”,

- organizacja otoczenia terapeutycznego dziecka z wykorzystaniem metod AAC. Opis przypadku: rozp. autyzm i upośledzenie umysłowe, progres w rozwoju od 7 r/ż po wprowadzeniu strategii AAC.

Podczas szkolenia kolejne bloki tematyczne będą poparte filmami instruktażowymi z zajęć prowadzonych przez terapeutkę.

Miejsce Gliwice
Kontakt email: kontakt@mupiko.pl, tel .: 608 647 779