Diagnoza i terapia jąkania u dzieci i młodzieży – praktyczny warsztat terapeuty jąkania |
|
|
|
Sobota, 11.03.2017, 09:00 - 18:00
|
|
Odsłon : 304 |
|
|
Temat:
|
Diagnoza i terapia jąkania u dzieci i młodzieży – praktyczny warsztat terapeuty jąkania
|
Prowadzący:
|
mgr Aleksandra Jastrzębowska - Jasińska
|
Forma:
|
warsztaty
|
Termin:
|
11. 03. 2017
|
Godziny zajęć:
|
09.00-18.00 [sobota]
|
Miejsce :
|
Kraków, ul. Duża Góra 32G/1
|
Cena:
|
290zł
|
Organizator:
|
Prywatny Gabinet Logopedyczny „Kłębuszek”
www.klebuszek.com.pl
gabinet.klebuszek@gmail.com
tel. 505-107-257
|
Dla kogo przeznaczona jest konferencja?
Logopedzi, studenci logopedii
Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest wskazanie uczestnikom metod diagnozowania jąkania wczesnodziecięcego oraz zapoznanie ich z metodyką postępowania terapeutycznego. Przedstawione zostaną różne metody terapii dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym i młodzieży.
Prowadzący:
mgr Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska
Ukończyła studia magisterskie na kierunku Pedagogika specjalna: Logopedia na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Obecnie jest studentką ostatniego roku studiów na kierunku Psychologia oraz studiów podyplomowych z neurologopedii i wczesnej interwencji logopedycznej. Ukończyła wiele warsztatów i szkoleń z zakresu jąkania, dykcji i emisji głosu, sztuki wystąpień, nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną oraz integracji sensorycznej. W zakresie jąkania szkoliła się u: dr Katarzyny Węsierskiej, dr Mieczysława Chęćka, dr Krzysztofa Szamburskiego, mgr Róży Sobocińskiej oraz Petera Schneidera.
Pracuje metodami: Palin PCI, Mini-kids, metodą Charlesa Van Ripera, metodą zmodyfikowanego programu psychofizjologicznej terapii Mieczysława Chęćka, metodą wystukiwania sylab Krzysztofa Szamburskiego. Do swojej pracy włącza również wiele technik psychologicznych i wspomagających. Prowadzi diagnozę terapii u dzieci, młodzieży oraz u osób dorosłych. Współprowadzi również warszawski Klub J.
Koncentruje swoje zainteresowania naukowe i zawodowe wokół logopedii i psychologii łącząc w pracy te dwie kompetencje. Prowadzi wiele projektów naukowych, występuje na konferencjach naukowych prezentując wyniki swoich badań oraz organizuje konferencje logopedyczne: Europejski Dzień Logopedy-Odczulamy jąkanie, Logopeda Artystą mowy oraz Neuromowa, czyli człowiek widziany okiem neuropsychologa i neurologopedy. Publikuje również artykuły dotyczące wyników swoich badań nad psychologicznymi i logopedycznymi aspektami jąkania u dzieci i dorosłych w: Forum Logopedycznym oraz publikacjach pokonferencyjnych: Zaburzenia płynności. Teoria i praktyka, Edukacja. W kręgu mowy, języka i komunikacji, Oblicza logopedii. W zeszłym roku otrzymała grant Gene J. Brutten Fluency Disorders Fund za działalność naukową w uznaniu jej zasług i zaangażowania w dziedzinie zaburzeń płynności mowy.
Program:
- Jąkanie wczesnodziecięce – charakterystyka objawów
- Etiologia jąkania
- Czynniki ryzyka w jąkaniu wczesnodziecięcym
- Diagnoza jąkania u dzieci i młodzieży (omówienie i zastosowanie testów i kwestionariuszy na przykładach)
- Metody terapii jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym (przegląd dostępnych metod, pomoce potrzebne do terapii, propozycje ćwiczeń, zasady współpracy z rodzicami, zwrócenie uwagi na psychologiczne aspekty terapii) – omówienie metod i zastosowanie w praktyce
- Metody terapii jąkania u dzieci w wieku szkolnym i młodzieży (metody mówienia bardziej płynnego i jąkania bardziej płynnego, schematy ćwiczeń, zasady włączania rodziców w terapię, proponowane pomoce do terapii)- omówienie metod i zastosowanie w praktyce
- Programowanie terapii jąkania u dzieci i młodzieży – kiedy i jakie działania podejmować? Studia przypadków.
|
Miejsce Kraków |
Kontakt tel.: 505-107-257, email: gabinet.klebuszek@gmail.com |
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. |