Autyzm. Zespół Aspergera. Uczeń z autyzmem na różnych etapach edukacyjnych. Rozwiązania edukacyjno – terapeutyczne. II stopień. | |||||||||||||||
|
|||||||||||||||
Adresaci szkoleniaSzkolenie skierowane jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów , szkół ponad gimnazjalnych, nauczycieli wspomagających, rodziców dzieci z autyzmem oraz wszystkich innych osób zainteresowanych tą problematyką, pracujących lub planujących pracę z osobami z autyzmem. Uwaga! nabór na II stopień szkolenia jest otwarty wyłącznie dla osób, które ukończyły wcześniej w CWRO I stopień szkolenia „Autyzm. Zespół Aspergera. Uczeń z autyzmem na różnych etapach edukacyjnych. Rozwiązania edukacyjno – terapeutyczne.” Opis:Osoby zapisane na I stopień są automatycznie zapisane na stopień II. Oddzielny nabór na II stopień szkolenia jest otwarty wyłącznie dla osób, które ukończyły wcześniej w CWRO I stopień szkolenia „Autyzm. Zespół Aspergera. Uczeń z autyzmem na różnych etapach edukacyjnych. Rozwiązania edukacyjno – terapeutyczne.” Cel szkolenia:Cele ogólne: Kształtowanie umiejętności w zakresie postępowania edukacyjnego i terapeutycznego wobec ucznia ze spektrum autyzmu.
Cele szczegółowe: Uczestnik szkolenia: Podniesie własne kompetencje w zakresie pracy z uczniem ze spektrum autyzmu. Pozna narzędzia do diagnozy funkcjonalnej poziomu umiejętności jako podstawy do tworzenia indywidualnych programów terapeutycznych. Będzie potrafił skonstruować program edukacyjno – terapeutyczny. Będzie potrafił dobrać właściwe procedury w przypadku wystąpienia zachowania trudnego. Program szkolenia:II stopień I. Konstruowanie programów edukacji uczniów autystycznych w szkole. 1. Podstawy prawne. 2. Wielospecjalistyczna diagnoza funkcjonalna ucznia. 3. Dostosowania. 4. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i jej ocena. 5. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. 6. Ocena IPE-T, (karta analizy).
II. Konstruowanie programów terapeutycznych w oparciu o stosowaną analizę zachowania. 1. Rozwijanie zachowań deficytowych (opis i tworzenie definicji zachowanie docelowego) - sposoby uczenia, -podpowiedzi, -rodzaje wzmocnień, 2. Generalizacja (sposoby sprawdzania nabywania wiedzy umiejętności) - etapowość w uczeniu. 3. Redukowanie zachowań niepożądanych -opis zachowania, - funkcja zachowania, - przyczyna podjęcia interwencji, - sposoby rejestracji, - procedury i sposoby postępowania.
Zapraszamy!!! |
|||||||||||||||
Miejsce Warszawa | |||||||||||||||
Kontakt tel.: 22-847-95-42, e-mail: cwro@cwro.edu.pl | |||||||||||||||