Metoda Dobrego Startu część praktyczna |
|
|
|
Od Poniedziałek, 27.02.2017 - 10:00
Do Wtorek, 28.02.2017 - 14:30
|
|
Odsłon : 240 |
|
|
Cel szkolenia:
Cele kursu:
I Poznanie głównych założeń Metody Dobrego Startu
· Jakie są cele Metody Dobrego Startu?
· Dla kogo jest przeznaczona Metoda Dobrego Startu?
· Jak przebiegają zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu?
· Jakie są warianty Metody Dobrego Startu?
· Jak organizować zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu i jak wykorzystywać tę metodę w pracy z grupą przedszkolną, klasą pierwszą i na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych?
· Dlaczego Metoda Dobrego Startu jest skuteczna?
II Poznanie programów przeznaczonych do pracy Metodą Dobrego Startu:
· Metoda Dobrego Startu. Piosenki do rysowania, Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E. – dla dzieci w wieku przedszkolnym i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
· Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do rysunku dla 3-4-latków, Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E. – dla dzieci w wieku przedszkolnym i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
· Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do rysunku dla 5-latków, Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E. – dla dzieci w wieku przedszkolnym i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
· Metoda Dobrego Startu Od piosenki do literki cz. 1 i 2, Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E – dla dzieci 6-7-letnich i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
· Metoda Dobrego Startu Od wierszyka do literki, Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E. – dla dzieci 6-7-letnich i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
· Metoda Dobrego Startu Od wierszyka do literki, dwuznaku i zmiękczenia, Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E. – dla dzieci 6-7-letnich i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
III Nabycie praktycznych umiejętności:
· prowadzenia zajęć Metodą Dobrego Startu z dziećmi w wieku przedszkolnym
i młodszym szkolnym oraz dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
· konstruowania scenariusza zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu,
· samodzielnego dobierania i układania piosenek i wzorów graficznych,
· wykorzystywania obserwacji prowadzonych podczas zajęć do stwierdzania rodzaju
i nasilenia trudności w uczeniu się oraz postępów czynionych przez dzieci.
Program szkolenia:
Program kursu:
· Teoretyczne wprowadzenie do Metody Dobrego Startu.
· Przykładowe zajęcia praktyczne – wprowadzenie wzoru graficznego na podstawie piosenki z publikacji Piosenki do rysowania.
· Przykładowe zajęcia praktyczne – wprowadzenie litery na podstawie piosenki z publikacji Od piosenki do literki cz. 1.
· Prezentacja wzorów graficznych oraz wierszyków i piosenek (wraz z ćwiczeniami ruchowo-słuchowo-wzrokowymi) z publikacji Piosenki do rysowania i Od wierszyka do rysunku dla 3-4-latków i 5-latków.
· Samodzielne układanie wzorów graficznych i odpowiadających im piosenek.
· Ćwiczenia ruchowo-słuchowe i ruchowo-słuchowo-wzrokowe na podstawie piosenek i wierszyków oraz wzorów graficznych (liter) z publikacji Od piosenki do literki – cz. 1 i 2.
· Konstruowanie scenariusza zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu.
http://www.cwro.edu.pl
Zapraszamy!!!
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt tel.: 22-847-95-42, e-mail: cwro@cwro.edu.pl |
|