Dyslalia ankyloglosyjna - o krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii |
|
|
|
Od Sobota, 25.02.2017 - 10:00
Do Niedziela, 26.02.2017 - 14:00
|
|
Odsłon : 357 |
|
|
Temat:
|
Dyslalia ankyloglosyjna - o krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii
|
Prowadzący:
|
dr hab. prof. US Barbara Ostapiuk
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
25-26.02.2017
|
Godziny zajęć:
|
10.00-17.00 [sobota]
09.00-16.00 [niedziela]
|
Miejsce :
|
Warszawa
|
Cena:
|
480zł
|
Organizator:
|
Centrum Kształcenia "Dobra Kadra"
www.dobrakadra.edu.pl
szkolenia@dobrakadra.edu.pl
22/403-69-88
|
Odbiorcy:
logopedzi
Cel:
Celem wykładów jest zapoznanie słuchaczy ze stanem wiedzy w zakresie ankyloglosji i dyslalii ankyloglosyjnej, ze standardem diagnozowania zaburzeń wymowy (pierwotnych i wtórnych), z zasadami diagnozy różnicowej, z chirurgiczno-logopedyczną procedurą terapeutyczną.
Program:
- Wielofukcyjność języka i wielodyscyplinarne kryteria oceny jego ruchomości.
- Literatura medyczna i logopedyczna wobec:
- wędzidełka języka jako przyczyny ograniczenia ruchomości języka
- usprawniania języka w ankyloglosji (ćwiczenia, chirurgiczne leczenie)
- związku pomiedzy ruchomością języka a sprawnością artykulacyjną.
- Krytyczne omówienie narzędzi do badania sprawności narządów mowy w logopedii.
- Własna propozycja badania i oceny ruchomości języka.
- Własna propozycja oceny głoskowej realizacji fonemów i klasyfikacji wadliwej wymowy.
- Wymowa osób z krótkim wędzidełkiem języka (zasób fonemów wadliwie realizowanych, cechy wadliwych realizacji, kompensacyjne zachowania artykulacyjne).
- Efekty chirurgicznego leczenia ankyloglosji (frenotomia).
- Chirurgiczno - logopedyczna terapia dyslalii ankyloglosowej - przygotowanie pacjenta (i opiekunów) do zabiegu na wędzidełku języka i do terapii kształtującej proste (nieartykulacyjne) i złożone (artykulacyjne) ruchy języka.
- Poprawa jakości wymowy w logopedycznym postępowaniu z zastosowaniem frenotomii.
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt 22/403-69-88, szkolenia@dobrakadra.edu.pl |
|