SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

PRAKTYCZNE ASPEKTY POMOCY LOGOPEDYCZNEJ  
Sobota, 25.02.2017, 09:00 - 14:00
Odsłon : 580  

Zapraszamy na zebranie Oddziału Wielkopolskiego PZL, które odbędzie się:

 25 lutego 2017 roku  w godz. 9.00 - 14.00

 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w pawilonie 14B w sali AB na III piętrze

Wejście na teren MTP dla uczestników zebrania – Hol Wschodni ul. Roosevelta

-  tylko na podstawie niniejszego zawiadomienia

    /MTP nie zapewniają możliwości wjazdu autem/

 

Przewidywany porządek zebrania:

 1. 9.00 – 9.30 – sprawy organizacyjne

  • rejestracja uczestników, zapoznanie się z ofertą wydawnictw i pomocy logopedycznych

 

  1. 9.30 – 10.30 – I część zebrania
  • Projekt standardowego stosowania ICF – Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia -
  • Sprawozdania z działań Zarządu O/Wielkopolskiego PZL w 2016 roku: merytoryczne i finansowe
  • Gratulacje dla osób, które otrzymały certyfikaty
  • Wolne głosy i wnioski
  1. 10.30 - 10.45 przerwa

 II część zebrania - wykłady szkoleniowe z cyklu
PRAKTYCZNE ASPEKTY POMOCY LOGOPEDYCZNEJ

 4. 10.45 – 12.15 – wykład szkoleniowy:

 KOMPLEKSOWA DIAGNOZA ZABURZEŃ PŁYNNOŚCI MOWY U DZIECI PODSTAWĄ SKUTECZNEJ INTERWENCJI LOGOPEDYCZNEJ - dr Katarzyna Węsierska

 5. 12.15 – 12.30 – przerwa; bieżące sprawy organizacyjne i skorzystanie z oferty wydawnictw

 6. 12.30 – 13.45 – wykład szkoleniowy:

 TERAPIA MOWY U DZIECI Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU – PODEJŚCIE BEHAWIORALNE

 –  mgr Anna Piętka

 7. 13.45 – 14.00 – Podsumowanie zebrania, wydanie zaświadczeń, indywidualne sprawy związkowe

W ramach popularyzacji pracy PZL zapraszamy  promocyjnie osoby niezrzeszone zainteresowane  tematami szkoleń do  udziału w II części zebrania 
– do 20.02.  należy wysłać zgłoszenie na adres pzl.wielkopolska@gamil.com oraz dokonać wpłaty w kwocie: 30,00 zł (tytułem: opłata za udział w wykładach) 
na konto Oddziału Wielkopolskiego PZL - numer konta:   Bank PKO SA 
07 1240 6524 1111 0000 5677 6485 i okazać dowód wpłaty podczas rejestracji
(członkowie związku uczestniczą w spotkaniach bez opłat). 

Informacja o wykładach w załączeniu

                                                                                                                                                  Przewodnicząca Zarządu

                                                                                                                                                 O/Wielkopolskiego PZL

                                                                                                                                                Milena Stasiak

------

INFORMACJA O PRELEGENTACH I WYKŁADACH 25. 02. 2017

Dr Katarzyna Węsierska jest adiunktem na Uniwersytecie Śląskim, założyła
i prowadzi Centrum Logopedyczne w Katowicach. Jej zainteresowania naukowe oraz praktyka logopedyczna koncentrują się na zaburzeniach płynności mowy. Jest współautorką i autorką książek z zakresu terapii logopedycznej oraz licznych publikacji z tej dziedziny – naukowych i popularnonaukowych, w tym narzędzi diagnostycznych niepłynności mówienia dla logopedów.
W ramach prowadzonych przez nią projektów badawczych współpracuje z ośrodkami logopedycznymi w kraju i za granicą, m. in. ze Stanów Zjednoczonych – San José State University, University of Central Floryda oraz West Virginia University, a także University of Alberta (z Kanady). Jest koordynatorką terapeutycznej grupy samopomocowej dla osób jąkających się działającej na Uniwersytecie Śląskim. Jako pierwsza polska logopedka ukończyła Europejską Kliniczną Specjalizację Zaburzeń Płynności Mowy – ECSF (European Clinical Specialization in Fluency Disorders). Uczestniczyła także w licznych stażach i szkoleniach, w kraju i za granicą, organizowanymi między innymi przez: Polskie Towarzystwo Logopedyczne, the Stuttering Foundation (USA), the Royal College of Speech and Language Therapists (UK), w tym wielu formach doskonalenia organizowanych przez the Michael Palin Centre for Stammering Children w Londynie. Jest certyfikowaną trenerką metody Palin PCI. Jako druga osoba na świecie – spoza zespołu specjalistów zatrudnionych w the Michael Palin Centre for Stammering Children w Londynie uzyskała akredytację do szkolenia logopedów w zakresie podejścia Palin PCI – terapii interakcyjnej rodzic–dziecko w jąkaniu u dzieci poniżej lat siedmiu.

Jest aktywną członkinią Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, a także American Speech-Language-Hearing Association (ASHA), International Fluency Association (IFA) oraz International Cluttering Association (ICA). W obecnej kadencji pełni funkcję sekretarza ICA.

Wygłosi wykład nt: Kompleksowa diagnoza zaburzeń płynności mowy u dzieci podstawa skutecznej interwencji logopedycznej

 

Mgr Anna Piętka jest pedagogiem specjalnym, nauczycielem wychowania przedszkolnego, logopedą, posiada certyfikat nauczyciela – terapeuty dziecka z autyzmem. Od 2006 roku jest nauczycielem - terapeutą w Przedszkolu dla Dzieci z Autyzmem w Ośrodku Szkolno -Wychowawczym dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej im. Z. Tylewicza w Poznaniu.  Jest członkiem Zarządu Stowarzyszenia na Rzecz Edukacji Dzieci i Młodzieży z Autyzmem „Aperio”.  Wygłosi wykład nt : Terapia mowy u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – podejście behawioralne

 Rozwój możliwości komunikowania się jest zawsze jednym z priorytetów terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ponieważ umożliwia im integrację w rodzinie i grupie rówieśniczej. Specjaliści pracujący z dziećmi dotkniętymi tym zaburzeniem poszukują skutecznych metod pracy, uwzględniających specyfikę funkcjonowania swoich wychowanków. Stosowana analiza zachowania oferuje wiele efektywnych technik służących rozwijaniu mowy u dzieci z zaburzeniem autystycznym. Tematem wystąpienia będzie zastosowanie wybranych technik uczenia do rozwijania mowy dzieci i przedstawienie struktury terapii od jej początków  u małych dzieci aż do pracy nad rozwojem kompetencji językowych u dzieci starszych o zróżnicowanym poziomie funkcjonowania. Techniki uczenia mowy stosowane podczas terapii zostaną zilustrowane materiałem filmowym. Omówione będą także zagadnienia wpływające na efektywność terapii: praca nad zachowaniami trudnymi , kształtowanie systemu motywacji dziecka i generalizowanie zdobytych umiejętności.

 

Miejsce Poznań
Kontakt email: pzl.wielkopolska@gamil.com