SOCJOTERAPIA W NURCIE POZNAWCZO-BEHAWIORALNYM. Program korekcji zachowań dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania i ADHD - scenariusze zajęć grupowych, elementy TZA |
|
|
|
Od Piątek, 24.02.2017 - 09:00
Do Sobota, 25.02.2017 - 15:00
|
|
Odsłon : 379 |
|
|
Prowadzący |
Irena Sosin
Anna Wielgo |
Miejsce szkolenia |
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa |
Termin |
24-25 lutego 2017r. (piątek, sobota) |
Godziny |
piątek: 09:00-16:30
sobota: 09:00-15:00 |
Koszt |
350zł |
Czas trwania |
16 godzin dyd. |
Adresaci szkolenia
Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów, pedagogów i psychologów poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz dla psychologów i pedagogów szkolnych i pracowników świetlic socjoterapeutycznych.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia będzie omówienie paradygmatu poznawczo-behawioralnego w aspekcie socjoterapii , prezentacja programu korekcyjnego zachowań niepożądanych oraz analiza podmiotu sytuacji trudnej (emocje, intencje, zachowania), ćwiczenie autoinstrukcji oraz nieagresywnych sposobów rozwiązywania problemów a także zapoznanie z przykładowymi ćwiczeniami Treningu Zastępowania Agresji Art.
Program szkolenia:
Część I:
- Zajęcia grupowe jako forma terapii usprawniającej mechanizmy samokontroli – wykład
- Jak prowadzić grupę? – wskazówki dla terapeutów
- Scenariusze zajęć grupowych
(praca z ciałem jako podstawowa forma samoświadomości i samokontroli, ćwiczenia koncentracji uwagi, ćwiczenia wpływające na rozwój refleksyjności i kontrolę zachowań, monolog wewnętrzny)
- Poznawczo-Behawioralny trening zachowań:
-ćwiczenia percepcji normy-wprowadzenie do analizy behawioralnej tzw. trudnej sytuacji
-przygotowanie do autoinstrukcji
-blokujące autostwierdzenia-ćwiczenia samoobserwacji
- Analiza sytuacji prowokującej do agresji w modelu ABC
- Przygotowanie do wykonania autoinstrukcji
- Analiza podmiotu sytuacji trudnej ( emocje, intencje, zachowania)
Część II
Zajęcia warsztatowe z elementami Treningu Zastępowania Agresji Art.
- znajomość alternatyw wobec agresywnych sposobów zachowania i umiejętność ich stosowania
- praca nad własną impulsywnością
- rozwój myślenia moralnego
Ponadto: doskonalenie umiejętności współpracy w grupie i współdziałania (zadania kooperacyjne. Nabywanie umiejętności wyrażania uczuć (ćwiczenia).
http://www.cwro.edu.pl
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt tel.: 22-847-95-42, e-mail: cwro@cwro.edu.pl |
|