SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Autyzm. Zespół Aspergera. Uczeń z autyzmem na różnych etapach edukacyjnych. Rozwiązania edukacyjno – terapeutyczne. Szkolenie dwustopniowe.  
Od Sobota, 4.02.2017 -  10:00
Do Niedziela, 5.03.2017 - 15:30
Odsłon : 245  

 

 

Prowadzący Artur Terpiłowski Miejsce szkolenia Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa
Termin I stopień 04-05 lutego 2017r. (sobota, niedziela)

II stopień 04-05-marca 2017r. (sobota, niedziela)
Godziny sobota: 10:00 - 17:00 niedziela 10:00 - 15:30
sobota: 10:00 - 17:00 niedziela 10:00 - 15:30
Koszt 670zł. Czas trwania 30 godzin dydaktycznych

 

Adresaci szkolenia

Szkolenie skierowane jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów , szkół ponad gimnazjalnych, nauczycieli wspomagających, rodziców dzieci z autyzmem oraz wszystkich innych osób zainteresowanych tą problematyką, pracujących  lub planujących pracę z osobami z autyzmem.

 

Opis:

Uwaga!  Szkolenie jest dwustopniowe (30 godzinne), zapis jest jednocześnie na obydwa stopnie.
Jeśli są Państwo zainteresowani  podstawowym szkoleniem, zapraszamy do zapisu na 16 godzinne szkolenie : „Autyzm, Zespół Aspergera. Praca z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w oparciu o techniki behawioralne” zaplanowane 18-19 marca 2017r

Zapraszamy do zapisu!

 

Cel szkolenia:

Cele ogólne: Kształtowanie umiejętności w zakresie postępowania edukacyjnego i terapeutycznego wobec ucznia ze spektrum autyzmu.

 

Cele szczegółowe:  

Uczestnik szkolenia:

Pozna specyfikę rozwoju ucznia ze spektrum autyzmu.

Podniesie własne kompetencje w zakresie pracy z uczniem ze spektrum autyzmu.

Pozna metody pracy z uczniem na poszczególnych etapach edukacyjnych.

Będzie mógł stosować różne formy metody i techniki stymulujące szeroko pojęty rozwój ucznia ze spektrum autyzmu.

Będzie potrafił scharakteryzować ucznia o cechach autystycznych.

Pozna podstawowe narzędzia diagnostyczne..

Będzie potrafił umiejętnie zaplanować system motywacyjny.

Pozna narzędzia do diagnozy funkcjonalnej poziomu umiejętności jako podstawy do tworzenia indywidualnych programów terapeutycznych.

Będzie potrafił skonstruować program edukacyjno – terapeutyczny.

Będzie potrafił dobrać właściwe procedury w przypadku wystąpienia zachowania trudnego.

 

Program szkolenia:

I stopień:

I.          Dziecko o profilu autystycznym.

1.            Rys historyczny, etiologia autyzmu.

2.            Charakterystyka behawioralna dzieci z autyzmem.

3.            Diagnoza i ocena poziomu funkcjonowania dzieci z autyzmem.

4.            Postawy rodziców uwarunkowane diagnozą; formy pomocy i wsparcia.

 

II.        Seksualność osób z autyzmem.

 

III.      Behawioralna analiza zachowania stosowana.

1.            Uczenie na zasadzie warunkowania klasycznego i warunkowania sprawczego.

2.            Główne cele terapii behawioralnej.

 

IV.       Zachowania trudne i behawioralne procedury postępowania.

1.            Definicje zachowania trudnego.

2.            Kategorie zachowań trudnych.

3.            Hierarchia procedur według modelu najmniej restrykcyjnej terapii.

4.            planowanie procedur postępowania w przypadku zachowań trudnych.

5.            Sposoby pomiaru i rejestracji zachowań trudnych.

 

V.         Pozytywne motywowanie.

1.            Definicja wzmocnienia.

2.            Zasady dotyczące stosowania wzmocnień.

3.            Rodzaje wzmocnień.

4.            Wybór potencjalnych wzmocnień.

5.            Cechy dobrej nagrody.

6.            Pochwała jako narzędzie pracy służące zmianie zachowania.

7.            Systemy żetonowe.

 

II stopień

I.         Konstruowanie programów edukacji uczniów autystycznych w szkole.

1.            Podstawy prawne.

2.            Wielospecjalistyczna diagnoza funkcjonalna ucznia.

3.            Dostosowania.

4.            Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i jej ocena.

5.            Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.

6.            Ocena IPE-T, (karta analizy).

 

II.       Konstruowanie programów terapeutycznych w oparciu o stosowaną analizę zachowania.

1.            Rozwijanie zachowań deficytowych (opis i tworzenie definicji zachowanie docelowego)

                            - sposoby uczenia,

                             -podpowiedzi,

                            -rodzaje wzmocnień,

2.            Generalizacja (sposoby sprawdzania nabywania wiedzy  umiejętności)

                            - etapowość w uczeniu.

3.            Redukowanie zachowań niepożądanych

                            -opis zachowania,

                            - funkcja zachowania,

                            - przyczyna podjęcia interwencji,

                            - sposoby rejestracji,

                            - procedury i sposoby postępowania.

Metody Szkolenia: 
Zajęcia prowadzone metodą wykładowo – warsztatową (z nastawieniem na praktyczne ćwiczenia uczestników), z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz filmów.
Każdy uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe.

 

http://www.cwro.edu.pl

 

Zapraszamy!!!

Miejsce Warszawa
Kontakt tel.: 22-847-95-42, e-mail: cwro@cwro.edu.pl