SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Czwartoklasiści młodsi o rok. Jak z nimi pracować  
Sobota, 28.01.2017, 10:00 - 15:00
Odsłon : 183  

 

 

Prowadzący Bożena Janiszewska Miejsce szkolenia Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa
Termin 28 stycznia 2017r. (sobota) Godziny 10:00-15:00
Koszt 150zł Czas trwania 6 godzin dyd.

 

Cel szkolenia:

Omówienie charakterystyki rozwojowej młodszego o rok ucznia na progu II etapu edukacyjnego. Przedstawienie problemu dopasowania wymagań edukacyjnych do właściwości  młodszych uczniów klas IV.

 

Program szkolenia:

CHARAKTERYSTYKA ROZWOJOWA MŁODSZEGO O ROK UCZNIA NA PROGU II ETAPU EDUKACYJNEGO

1. Wstęp – charakterystyka problemu.

2. Podstawowe prawidłowości rozwoju – przypomnienie

  •   związek między rozwojem fizycznym i psychicznym;
  •   zmiany rozwojowe ilościowe a zmiany jakościowe – nowe możliwości;
  •   zależność między dojrzewaniem a uczeniem się.

3. Uwarunkowania rozwoju ontogenetycznego.

4. Właściwości wieku a właściwości indywidualne (problem akceleracji).

5. Właściwości rozwojowe uczniów kl. IV w wieku 9 – 10   w zakresie:

  •    rozwoju fizycznego –jego wpływ na funkcjonowanie szkolne;
  •    zmiany rozwojowe w układzie nerwowym i hormonalnym i ich efekty;
  •    zmiany w układzie kostnym i mięśniowym a możliwości i potrzeby  uczniów;
  •    charakterystyczna sylwetka ucznia kl. IV w wieku 9 – 10 lat.

6. Charakterystyka rozwoju psychicznego uczniów w wieku 9 – 10 lat

  a) właściwości procesów poznawczych a możliwości uczenia się:

  •    właściwości uwagi uczniów a praca  w klasie; rola nauczyciela;
  •    właściwości pamięci – utrudnienia i ułatwienia w uczeniu się;
  •    niektóre zaburzenia w odbiorze wrażeń a funkcjonowanie szkolne uczniów
  •    spostrzeżenia wzrokowe i słuchowe a zdolność rozumienia i opanowania materiału szkolnego;
  •    różnice w poziomie myślenia u uczniów młodszych i starszych o rok a możliwości rozumienia i opanowania treści programowych; rola nauczyciela w rozwoju procesów myślowych;

  b) właściwości procesów kierunkowych uczniów w wieku 9 – 10 lat:

  •   cechy procesów emocjonalnych i ich rola jako motywów uczenia się;
  •   potrzeby psychiczne uczniów, ich zaspokojenie a motywacja do uczenia się (potrzeby: bezpieczeństwa, akceptacji, uznania, poznawcze, społeczne – rola rówieśników);
  • nauczyciel jako osoba ułatwiająca lub utrudniająca zaspokajanie potrzeb – rola wzmocnień;
  •  główne mechanizmy osobowości i ich rola jako motywów uczenia się (rola samooceny i poczucia własnej wartości).

7. Warunki skutecznej pracy z uczniami klasy IV w wieku 9 – 10 lat.

8. Podsumowanie  i zakończenie wykładu (pytania, uwagi i dyskusja)

Szkolenie ilustrowane jest prezentacją, pracami uczniów; słuchacze otrzymają materiały.

 

http://www.cwro.edu.pl

Miejsce Warszawa
Kontakt tel.: 22-847-95-42, e-mail: cwro@cwro.edu.pl