SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Trudne zachowania u ucznia z rozpoznaniem Zespołu Aspergera, metody poznawczo - behawioralne  
Od Sobota, 10.12.2016
Do Niedziela, 11.12.2016
Odsłon : 298  

 

 

Temat:

Trudne zachowania u ucznia z rozpoznaniem Zespołu Aspergera, metody poznawczo - behawioralne

Prowadzący:

Agnieszka Łucjanek

Forma:

szkolenie

Termin:

10-11.12.2016

Godziny zajęć:

9.00 -15.00 [sobota]

9.00 -15.00 [niedziela]

Miejsce :

Warszawa ul. Zielna 39

Cena:

380zł

Organizator:

Fundacja Pomoc Autyzm

www.pomocautyzm.org

szkolenia@pomocautyzm.org

tel. 660 330 220

Dla kogo przeznaczona jest szkolenie?

Nauczyciele, psychologowie, pedagodzy, dyrektorzy, wychowawcy, terapeuci, wszyscy zainteresowani tematyką

Agnieszka Łucjanek – Psycholog, pracownik Poradni dla Dzieci z Autyzmem Instytutu Psychiatrii i Neurologii, oraz Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Od kilkunastu lat prowadzi terapię indywidualną i grupową osób z objawami ze spektrum autyzmu. Szkoli rodziców i specjalistów w zakresie diagnostyki, terapii i pracy nad trudnymi zachowaniami u dzieci z rozpoznaniem Całościowych Zaburzeń Rozwoju 

Program:

Program szkolenia

  • Jak doprecyzować, co w zachowaniu dziecka mi przeszkadza? – język zachowań.
  • Nad iloma trudnymi zachowaniami można pracować jednocześnie, w jakiej kolejności?
  • Na co zwrócić uwage w pracy nad trudnym zachowaniem – aspekty medyczne i ich rola w ujawnianiu się trudnych zachowań. 
  • Czemu służy zachowanie – jakie korzyści zyskuje dziecko poprzez trudne zachowanie?
  • Kontekst sytuacyjny – jak nieświadomie utrwalamy zachowania trudne.
  • Jak zachęcić dziecko do zmiany – praktyczne wykorzystanie systemów motywacji.
  • Rola struktury i wizualizacji w obniżaniu lęku, poczucia chaosu dziecka.
  • Jak inaczej rozładować napięcie, stopniowanie napięcia - Przegląd technik relaksacyjnych.
  • Konsekwencje trudnych zachowań – jak je wprowadzać, jakie błędy najczęsciej popełniamy. Sopniowanie konsekwencji.
  • Rola rówieśników w grupie w pracy nad trudnym zachowaniem. 
  • Komunikacja rodziców z przedszkolem / szkołą. Zasady ustalania kontraktów.

Szkolenie ma charakter warsztatu. Uczestnicy pracują w grupach. Ustalenia dotyczą konkretnych, wybranych przez osoby dzieci. Uczestnicy mają okazję prześledzić cały proces planowania i  oddziaływań terapeutycznych w kontekście przejawianych przez dziecko trudnych zachowań. Warsztat wzbogacają filmy i liczne przykłady z  pracy terapeutycznej. Uczestnicy otrzymują zestaw materiałów, w tym szablony do pracy.

 

           

 

Miejsce Warszawa
Kontakt email: szkolenia@pomocautyzm.org tel. 660 330 220