Trudne zachowania u ucznia z rozpoznaniem Zespołu Aspergera, metody poznawczo - behawioralne |
|
|
|
Od Sobota, 10.12.2016
Do Niedziela, 11.12.2016
|
|
Odsłon : 298 |
|
|
Temat:
|
Trudne zachowania u ucznia z rozpoznaniem Zespołu Aspergera, metody poznawczo - behawioralne
|
Prowadzący:
|
Agnieszka Łucjanek
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
10-11.12.2016
|
Godziny zajęć:
|
9.00 -15.00 [sobota]
9.00 -15.00 [niedziela]
|
Miejsce :
|
Warszawa ul. Zielna 39
|
Cena:
|
380zł
|
Organizator:
|
Fundacja Pomoc Autyzm
www.pomocautyzm.org
szkolenia@pomocautyzm.org
tel. 660 330 220
|
Dla kogo przeznaczona jest szkolenie?
Nauczyciele, psychologowie, pedagodzy, dyrektorzy, wychowawcy, terapeuci, wszyscy zainteresowani tematyką
Agnieszka Łucjanek – Psycholog, pracownik Poradni dla Dzieci z Autyzmem Instytutu Psychiatrii i Neurologii, oraz Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Od kilkunastu lat prowadzi terapię indywidualną i grupową osób z objawami ze spektrum autyzmu. Szkoli rodziców i specjalistów w zakresie diagnostyki, terapii i pracy nad trudnymi zachowaniami u dzieci z rozpoznaniem Całościowych Zaburzeń Rozwoju
Program:
Program szkolenia
- Jak doprecyzować, co w zachowaniu dziecka mi przeszkadza? – język zachowań.
- Nad iloma trudnymi zachowaniami można pracować jednocześnie, w jakiej kolejności?
- Na co zwrócić uwage w pracy nad trudnym zachowaniem – aspekty medyczne i ich rola w ujawnianiu się trudnych zachowań.
- Czemu służy zachowanie – jakie korzyści zyskuje dziecko poprzez trudne zachowanie?
- Kontekst sytuacyjny – jak nieświadomie utrwalamy zachowania trudne.
- Jak zachęcić dziecko do zmiany – praktyczne wykorzystanie systemów motywacji.
- Rola struktury i wizualizacji w obniżaniu lęku, poczucia chaosu dziecka.
- Jak inaczej rozładować napięcie, stopniowanie napięcia - Przegląd technik relaksacyjnych.
- Konsekwencje trudnych zachowań – jak je wprowadzać, jakie błędy najczęsciej popełniamy. Sopniowanie konsekwencji.
- Rola rówieśników w grupie w pracy nad trudnym zachowaniem.
- Komunikacja rodziców z przedszkolem / szkołą. Zasady ustalania kontraktów.
Szkolenie ma charakter warsztatu. Uczestnicy pracują w grupach. Ustalenia dotyczą konkretnych, wybranych przez osoby dzieci. Uczestnicy mają okazję prześledzić cały proces planowania i oddziaływań terapeutycznych w kontekście przejawianych przez dziecko trudnych zachowań. Warsztat wzbogacają filmy i liczne przykłady z pracy terapeutycznej. Uczestnicy otrzymują zestaw materiałów, w tym szablony do pracy.
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt email: szkolenia@pomocautyzm.org tel. 660 330 220 |
|