Edukacja matematyczna - jak pomóc dziecku, żeby poradziło sobie z trudnościami (przedszkole, klasy 0-3). | |||||||||||||||
|
|||||||||||||||
Adresaci szkoleniaNauczyciele przedszkoli i klas 0-3 oraz specjaliści z zakresu terapii pedagogicznej Cel szkolenia:1. Zapoznanie ze specyfiką rozwoju myślenia matematycznego dzieci. 2. Prezentacja koncepcji J. Brunera (teoria reprezentacji umysłowych) oraz jej adaptacji na potrzeby planowania edukacji matematycznej dzieci. 3. Zapoznanie z przyczynami trudności dzieci w uczeniu się matematyki. 4. Zapoznanie z metodami rozwijania myślenia matematycznego dzieci oraz uczenia ich podstawowych pojęć matematycznych. 5. Zapoznanie ze sposobami pomocy dziecku z nadmiernymi trudnościami w uczeniu się matematyki. Przewidywane efekty szkolenia: 1. Umiejętność planowania i organizowania zajęć z edukacji matematycznej w przedszkolu oraz klasach 0-3. 2. Umiejętność rozpoznawania zachowań dzieci, które mogą świadczyć o nadmiernych trudnościach w uczeniu się matematyki. 3. Umiejętność prowadzenia zajęć, które mogą pomóc zmniejszyć trudności w uczeniu się matematyki. Program szkolenia:
a) czym jest myślenie matematyczne? b) specyfika myślenia matematycznego: od rozumienia relacji na poziomie konkretnym po symboliczne reprezentacje c) zależności między typami myślenia matematycznego
a) od dostrzegania regularności po dostrzeganie algorytmów (rytmy) b) od dobierania obiektów w pary, po tworzenie zbiorów i podzbiorów (klasyfikowanie) c) od orientacji w schemacie własnego ciała, po wyznaczanie kierunków na kartce (orientacja w przestrzeni) d) od dostrzegania zdarzeń, po rozumienie wpływu zmiennych (myślenie przyczynowo - skutkowe) e) rozwój operacyjnego myślenia w różnych zakresach f) integracja różnych aspektów liczby naturalnej
|
|||||||||||||||
Miejsce Warszawa | |||||||||||||||
Kontakt tel.: 228479542, 228479541, email: cwro@cwro.edu.pl | |||||||||||||||