SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Edukacja matematyczna - jak pomóc dziecku, żeby poradziło sobie z trudnościami (przedszkole, klasy 0-3).  
Poniedziałek, 21.11.2016, 09:00 - 15:00
Odsłon : 173  
Prowadzący Małgorzata Skura
Michał Lisicki
Miejsce szkolenia Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa
Termin 21 listopada 2016r. (poniedziałek) Godziny 09:00 - 15:00
Koszt 200zł Czas trwania 8 godzin dyd.

 

Adresaci szkolenia

Nauczyciele przedszkoli i klas 0-3 oraz specjaliści z zakresu terapii pedagogicznej

 

Cel szkolenia:

1. Zapoznanie ze specyfiką rozwoju myślenia matematycznego dzieci.

2. Prezentacja koncepcji J. Brunera (teoria reprezentacji umysłowych) oraz jej adaptacji na potrzeby planowania edukacji matematycznej dzieci.

3. Zapoznanie z przyczynami trudności dzieci w uczeniu się matematyki.

4. Zapoznanie z metodami rozwijania myślenia matematycznego dzieci oraz uczenia ich podstawowych pojęć matematycznych.

5. Zapoznanie ze sposobami  pomocy dziecku z nadmiernymi trudnościami w uczeniu się matematyki.

Przewidywane efekty szkolenia:

1. Umiejętność planowania i organizowania zajęć z edukacji matematycznej w przedszkolu oraz klasach 0-3.

2. Umiejętność rozpoznawania zachowań dzieci, które mogą świadczyć o nadmiernych trudnościach w uczeniu się matematyki.

3. Umiejętność prowadzenia zajęć, które mogą pomóc zmniejszyć trudności w uczeniu się matematyki.

 

Program szkolenia:

  1. Podstawowe informacje o rozwoju myślenia matematycznego u dzieci

a)    czym jest myślenie matematyczne?

b)    specyfika myślenia matematycznego: od rozumienia relacji na poziomie konkretnym po symboliczne reprezentacje

c)    zależności między typami myślenia matematycznego

  1. Teoria reprezentacji umysłowych J. Bruneta
  2. Zakresy rozwoju myślenia matematycznego

a)    od dostrzegania regularności po dostrzeganie algorytmów (rytmy)

b)    od dobierania obiektów w pary, po tworzenie zbiorów i podzbiorów (klasyfikowanie)

c)    od orientacji w schemacie własnego ciała, po wyznaczanie kierunków na kartce (orientacja w przestrzeni)

d)    od dostrzegania zdarzeń, po rozumienie wpływu zmiennych (myślenie przyczynowo - skutkowe)

e)    rozwój operacyjnego myślenia w różnych zakresach

f)     integracja różnych aspektów liczby naturalnej

  1. Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki u dzieci
  2. Mechanizmy uczenia się w edukacji matematycznej
  3. Rola zabawy w edukacji matematycznej
Miejsce Warszawa
Kontakt tel.: 228479542, 228479541, email: cwro@cwro.edu.pl