SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Zaburzenia przetwarzania słuchowego (C)APD. Nowe możliwości diagnozy i terapii  
Poniedziałek, 14.11.2016, 10:00 - 15:00
Odsłon : 290  
Prowadzący Renata Borowiecka Miejsce szkolenia Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa
Termin 14 listopada 2016r. (poniedziałek) Godziny 10:00 -15:00
Koszt 150zł Czas trwania 6 h dyd.

 

Adresaci szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla psychologów, logopedów, terapeutów, pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych oraz innych zainteresowanych tematem osób.

 

Opis:

Wiele przypadków trudności w nauce, tj. trudności w pisaniu i czytaniu, a także zaburzeń artykulacji i problemów językowych oraz często współistniejących z nimi zaburzeń emocjonalnych, ma swe źródło w trudnościach przetwarzania dźwięku na poziomie centralnym. Przyczyną tych zaburzeń jest brak pełnego wykorzystania słyszanego sygnału akustycznego  przy prawidłowym jego odbiorze w strukturach obwodowych (Katz, 1994).

Diagnozując trudności dziecka związane z rozwojem mowy, uczeniem się, często poprzestaje się jedynie na sprawdzeniu czułości słuchu dziecka. Tymczasem, gdy obserwujemy:

·         kłopoty z koncentracją uwagi,

·         skupieniem się na głosie nauczyciela,

·         brzydkie pismo z błędami,

·         trudności w czytaniu, polegające na niewłaściwym łączeniu głosek w wyrazy,

·          trudności z dobrym słyszeniem w szumie,

·         myleniem podobnie brzmiących głosek jak p/b, t/d i takim też ich zapisywaniem,

·         brakiem umiejętności konstruowania płynnych wypowiedzi,

·          konieczność kilkakrotnego powtarzania poleceń,            

wówczas powinniśmy rozważyć przeprowadzenie diagnozy w kierunku centralnych zaburzeń przetwarzania dźwięków.

Szacuje się, że co najmniej u połowy dzieci z rozpoznanymi trudnościami w uczeniu się, dysleksją, zespołem zaburzeń uwagi i zachowania występują zaburzenia przetwarzania słuchowego. W wielu przypadkach, to właśnie trudności słuchowe są przyczyną opóźnień w nauce, trudności w czytaniu i pisaniu, czy zaburzeń zachowania.

 

Cel szkolenia:

Celem   szkolenia   jest  zapoznanie   uczestników   z symptomami i diagnostyką  CAPD  oraz  przedstawienie  form  terapii.

 

Program szkolenia:

Nowe możliwości diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (C) APD.

1. Zaburzenia przetwarzania słuchowego;
a) definicja,
b) objawy,
c) przyczyny,
d) profile kliniczne dzieci z (C) APD
e) współwystępowanie zaburzeń przetwarzania słuchowego z ADHD, dysleksją , SLI, autyzmem, Zespołem Aspergera

2. Diagnoza (C)APD;
a) interdyscyplinarny charakter  diagnozy (C) APD,
b)  kwestionariusze,
c) prezentacja  baterii testów  behawioralnych oceniających  najważniejsze funkcje słuchowe :
- test  rozumienia mowy w szumie,
- test sekwencji częstotliwości (FPT),
- test sekwencji długości (DPT),
- test rozdzielnouszny liczbowy ( test dychotyczny,  DDT)
- test wykrywania przerw w szumie (GDT)
d) testy elektrofizjologiczne,
e) miejsce diagnozy wyższych funkcji słuchowych w diagnozie dzieci ze specyficznymi  trudnościami w uczeniu się
f)  aktualne możliwości diagnozy (C) APD w placówkach oświatowych.

3. Terapia (C) APD ;
a)  poprawa środowiska akustycznego w szkole
b)  specjalistyczny trening słuchowy:
-  przegląd dostępnych treningów słuchowych , form pomocy,
- dobór właściwej formy terapii słuchowej do trudności dziecka,
c) rola terapii pedagogicznej, psychologicznej
d) wspomagające rola terapeuty integracji sensorycznej dla jednego z profili (C) APD

Miejsce Warszawa
Kontakt tel.: 228479542, 228479541, email: cwro@cwro.edu.pl
http://www.cwro.edu.pl