SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

„The Good Start Method for English” dla dzieci 5-6 letnich szkolenie po polsku z elementami zajęć praktycznych w języku angielskim  
Od Sobota, 18.06.2016 -  09:00
Do Niedziela, 19.06.2016 - 15:00
Odsłon : 497  

 

 

Temat:

Szkolenie „The Good Start Method for English” dla dzieci 5-6 letnich szkolenie po polsku z elementami zajęć praktycznych w języku angielskim

Prowadzący:

dr Katarzyna Bogdanowicz, mgr Anna Przewłócka

Forma:

szkolenie

Termin:

18. – 19.06.2016

Godziny zajęć:

9.00-17.00 [sobota]

9.00-15.00 [niedziela]

Miejsce :

Katowice,  ul. Bażantów 4/2, osiedle Bażantów

Cena:

450zł

Organizator:

Fundacja In Corpore

adres: www.centrumincorpore.pl,

e-mail: kursy@fundacjaincorpore.pl,

telefon 882024648 

Szkolenie kierowane jest do:
 nauczycieli języka angielskiego uczących dzieci 5-6-letnie (objęte rocznym obowiązkowym przygotowaniem do szkoły i pierwszoklasistów) oraz starsze dzieci z trudnościami w uczeniu się lub niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
 nauczycieli innych języków obcych (pod warunkiem dobrej znajomości języka angielskiego) uczących dzieci z wymienionych grup
 nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej (pod warunkiem dobrej znajomości języka angielskiego) uczących dzieci z wymienionych grup
 studentów i absolwentów wszystkich kierunków filologicznych (pod warunkiem dobrej znajomości języka angielskiego)
 wszystkich chętnych, np. rodziców (pod warunkiem dobrej znajomości języka angielskiego)

Szkolenie poprowadzi
 dr Katarzyna Maria Bogdanowicz – psycholog, filolog polski i doświadczony nauczyciel języka angielskiego. Od 2012 do 2015 adiunkt w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie. Autorka oraz współautorka publikacji na temat dysleksji i metodyki nauczania języków obcych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (m.in. książek „Dysleksja a nauczanie języków obcych. Przewodnik dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją” i „Dyslexia in the English classroom”).

 mgr Anna Przewłócka – psycholog, absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i wczesnej edukacji z językiem angielskim. Pracuje w Centrum Psychologiczno-Pedagogicznym, zajmuje się diagnozą psychologiczną, prowadzi zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju, m. in. zajęcia Metodą Dobrego Startu. Brała udział w tworzeniu programu „The Good Start Method for English” poprzez prowadzenie zajęć w/w metodą
 w grupie dzieci 5-6-letnich i korektę scenariuszy.

RAMOWY PROGRAM KURSU (teoria z praktyką 16 godzin dydatktycznych):

Pierwszy dzień szkolenia 
1.    Charakterystyka rozwoju dzieci 5 i 6-letnich oraz poza dydaktyczne czynniki wpływające na tempo nauki i postępy dzieci.
2.    Metodyka nauczania języków obcych dzieci w wieku 5 i 6 lat oraz specyfika nauczania czytania i pisania w języku angielskim.
3.    Metoda Dobrego Startu® (MDS) M. Bogdanowicz
       - geneza
       - założenia (m.in. czytanie i pisanie a uczenie się polisensoryczne i integracja percepcyjno-motoryczna)
       - zastosowanie (wspomaganie rozwoju psychoruchowego, terapia zaburzeń rozwoju oraz w edukacji i diagnostyka zaburzeń rozwoju psychoruchowego).
       - skuteczność
2.    The Good Start Method for English (GSM) – nowy program MDS 
       - projekcja i omówienie filmu pt. „The Good Start Method for English. Teaching English to Young Learners and Supporting Development” w języku angielskim           (analiza filmu z komentarzem i dyskusją).
       - cele i założenia GSM, zastosowanie programu GSM, materiał graficzny, językowy i muzyczny GSM, uwag i do prowadzenia zajęć GSM, skuteczne metody            - wspierania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na zajęciach GSM, organizacja zajęć prowadzonych GSM. ( zespołowe i indywidualne formy                  zajęć , dobór i liczebność grupy, czas trwania zajęć, urządzenie sali i pomoce do ćwiczeń , planowanie zajęć ).

Drugi dzień szkolenia 
3.    Struktura zajęć GSM (w tym śpiewanie piosenek w języku angielskim).
4.    Sesja GSM (w ramach treningu poprowadzenie jednych zajęć przez prowadzące z uczestnikami odgrywającymi role dzieci)
5.    Ćwiczenia praktyczne – planowanie scenariuszy w grupach i ich prezentacja na forum.
6.    Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na zajęciach GSM – na przykładzie ryzyka dysleksji, SLI, dyspraksji, ADHD i inteligencji poniżej przeciętnej.
7.    Podsumowanie zajęć i pytania. 

Miejsce Katowice
Kontakt e-mail: kursy@fundacjaincorpore.pl, telefon 882024648