Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci |
|
|
|
Od Sobota, 11.06.2016 - 10:00
Do Niedziela, 12.06.2016 - 13:00
|
|
Odsłon : 478 |
|
|
Temat:
|
Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci
|
Prowadzący:
|
mgr Bożenna Odowska-Szlachcic
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
11-12.06.2016
|
Godziny zajęć:
|
10-16.00 [sobota]
9-13.00 [niedziela]
|
Miejsce :
|
Warszawa, ul. Rakowiecka 39A lok.11
|
Cena:
|
350zł
|
Organizator:
|
Centrum Kształcenia "Dobra Kadra"
www.dobrakadra.edu.pl
szkolenia@dobrakadra.edu.pl
22/403-69-88
|
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
logopedzi, pedagodzy specjalni, terapeuci pracujący z dziećmi ze sprzężonymi zaburzeniami, psychologowie i pedagodzy z ośrodków diagnostyczno-terapeutycznych, studenci logopedii i pedagogiki specjalnej, rodzice dzieci z opóźnionym rozwojem mowy (dysfazją), specjaliści z poradni psychologiczno-pedagogicznych, rehabilitanci.
Cel:
- Zapoznanie z metodą Integracji Sensorycznej w odniesieniu do dzieci z opóźnionym rozwojem psychoruchowym.
- Wprowadzenie w diagnozę sensoryczną zaburzeń rozwoju mowy.
- Praktyczne stosowanie wielozmysłowej stymulacji rozwoju mowy czynnej u dzieci od 3-go roku życia ze sprzężoną niepełnosprawnością.
Program:
Zależność między rozwojem ruchowym dziecka a kształtowaniem funkcji poznawczych
- Ocena stanu dziecka po urodzeniu według czterech skal rozwojowych
- Test dotykowy - ocena funkcjonowania oun
- Rozwój i funkcje mózgu w pierwszych latach życia dziecka
- Znaczenie systemów zmysłowych w kształtowaniu i rozwoju mowy
- Rola układu limbicznego
- Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego
- Dysfunkcje procesów SI u dzieci z zaburzeniami mowy i uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego
- Przyczyny opóźnionego rozwoju mowy w aspekcie procesów integracji sensorycznej
- Poziomy rozwoju mowy w świetle integracji sensorycznej
- Mózgowa organizacja funkcji językowych
- Dyspraksja werbalna i dysfazja rozwojowa – podobieństwa i różnice
- Wspomaganie rozwoju mowy poprzez normalizację i stymulację systemów zmysłowych – przykłady ćwiczeń
- Film – fragmenty sesji terapeutycznych u dzieci z uszkodzeniami oun
- Strategie terapeutyczne wyciszające i pobudzające
- Wpływ przetrwałych odruchów na rozwój mowy
- Film – sesja terapeutyczna dziecka z zespołem uwarunkowanym genetycznie
- Dysfunkcje ustno-twarzowe
- Korekcja zaburzeń w obrębie twarzy i jamy ustnej
- Terapia zapachami we wspomaganiu rozwoju mowy
- Planowanie terapii
- Demonstracja drobnego, pomocniczego sprzętu wspomagającego rozwój mowy.
- Propozycje ćwiczeń
- Dyskusja
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt szkolenia@dobrakadra.edu.pl, 22/403-69-88 |
|