SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci  
Od Sobota, 11.06.2016 -  10:00
Do Niedziela, 12.06.2016 - 13:00
Odsłon : 478  

 

Temat:

Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci

Prowadzący:

mgr Bożenna Odowska-Szlachcic

Forma:

szkolenie

Termin:

11-12.06.2016

Godziny zajęć:

10-16.00 [sobota]

9-13.00 [niedziela]

Miejsce :

Warszawa, ul. Rakowiecka 39A lok.11

Cena:

350zł

Organizator:

Centrum Kształcenia "Dobra Kadra"

www.dobrakadra.edu.pl

szkolenia@dobrakadra.edu.pl

22/403-69-88

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

logopedzi, pedagodzy specjalni, terapeuci pracujący z dziećmi ze sprzężonymi zaburzeniami, psychologowie i pedagodzy z ośrodków diagnostyczno-terapeutycznych, studenci logopedii i pedagogiki specjalnej, rodzice dzieci z opóźnionym rozwojem mowy (dysfazją), specjaliści z poradni psychologiczno-pedagogicznych, rehabilitanci.

Cel:

  1. Zapoznanie z metodą Integracji Sensorycznej w odniesieniu do dzieci z opóźnionym rozwojem psychoruchowym.
  2. Wprowadzenie w diagnozę sensoryczną zaburzeń rozwoju mowy.
  3. Praktyczne stosowanie wielozmysłowej stymulacji rozwoju mowy czynnej u dzieci od 3-go roku życia ze sprzężoną niepełnosprawnością.

Program:

Zależność między rozwojem ruchowym dziecka a kształtowaniem   funkcji poznawczych

  1. Ocena       stanu dziecka po urodzeniu według       czterech skal rozwojowych
  2. Test       dotykowy - ocena funkcjonowania oun
  3. Rozwój i funkcje mózgu w pierwszych latach życia dziecka
  4. Znaczenie systemów zmysłowych w kształtowaniu i rozwoju mowy
  5. Rola układu limbicznego
  6. Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego
  7. Dysfunkcje procesów SI u dzieci z zaburzeniami mowy i uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego
  8. Przyczyny opóźnionego rozwoju mowy w aspekcie procesów integracji sensorycznej
  9. Poziomy rozwoju mowy w świetle integracji sensorycznej
  10. Mózgowa organizacja funkcji językowych
  11. Dyspraksja werbalna i dysfazja rozwojowa – podobieństwa i różnice
  12. Wspomaganie rozwoju mowy poprzez normalizację i stymulację systemów zmysłowych – przykłady ćwiczeń
  13. Film – fragmenty sesji terapeutycznych u dzieci z uszkodzeniami oun
  14. Strategie terapeutyczne wyciszające i pobudzające
  15. Wpływ przetrwałych odruchów na rozwój mowy
  16. Film – sesja terapeutyczna dziecka z zespołem uwarunkowanym genetycznie
  17. Dysfunkcje ustno-twarzowe
  18. Korekcja zaburzeń w obrębie twarzy i jamy ustnej
  19. Terapia zapachami we wspomaganiu rozwoju mowy
  20. Planowanie terapii
  21. Demonstracja drobnego, pomocniczego sprzętu wspomagającego rozwój mowy.
  22. Propozycje ćwiczeń
  23. Dyskusja

 

Miejsce Warszawa
Kontakt szkolenia@dobrakadra.edu.pl, 22/403-69-88