SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Psychiatria dzieci i dorosłych w świetle postępowania logopedycznego  
Niedziela, 5.06.2016, 09:00 - 17:00
Odsłon : 434  

 

 

Temat:

Psychiatria dzieci i dorosłych w świetle postępowania logopedycznego

Prowadzący:

lek. med. Joanna Boroń-Zyss, dr n. med. Tomasz Zyss

Forma:

szkolenie

Termin:

05.06.2016

Godziny zajęć:

09.00-17.00

Miejsce :

Kraków,  ul. Kościuszki 86 (PROF.-US)

Cena:

300zł

Organizator:

MÓWik

http://www.mowik.pl/szkolenie.php

biuro@mowik.pl

szkolenia@mowik.pl

535-500-717

 

Dla kogo przeznaczona jest konferencja?

Logopeda w swojej praktyce terapeutycznej, zarówno w placówkach publicznych, jak i prywatnych, ociera się (niekiedy dość boleśnie) o czynniki medyczne wpływające na jego pracę. Medycyna jest nauką pędzącą z postępem. Niejednokrotnie nie wystarcza terapeutom czasu na śledzenie wszystkich nowinek, a i wiedza nabyta w czasie studiów blaknie w pamięci i dezaktualizuje się. Z kolei pacjenci i ich rodzice zadają pytania, na które logopeda czasem nie zna odpowiedzi.

Logopedzi, ale również pedagodzy, psychologowie są osobami pytanymi o to, jak poszczególne wyniki diagnoz i badań medycznych przekładają się na funkcjonowanie w zakresie porozumiewania się. Sama wizyta lekarska to zbyt mało, by zaspokoić głód wiedzy. Jest ona zbyt krótka, a najważniejsze pytania zwykle przychodzą dopiero z czasem.

Specjaliści prowadzący szkolenia z cyklu zatytułowanego „Diagnostyka medyczna w praktyce logopedycznej” pomogą Państwu poznać najlepsze, bo najbardziej trafne odpowiedzi na pytania, które sami sobie zadajecie i które słyszycie od pacjentów i rodzin swoich podopiecznych.

Nasi wykładowcy dzielą się z Państwem wiedzą rzetelną, konkretną, weryfikowalną w praktyce medycznej i logopedycznej. Każda z wygłaszanych podczas szkoleń tez opiera się na wiarygodnych, bo prawdziwych badaniach klinicznych, a nie na koniunkturalnej wierze w jakąś logopedyczną doktrynę.

 

 Prowadzący:

dr n. med. Tomasz Zyss – adiunkt w Zakładzie Neurolingwistyki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, lekarz w Klinice Psychiatrii Dorosłych Szpitala Uniwersyteckiego Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, były kierownik Pracowni EEG
w Klinice Neurologii i Klinice Psychiatrii Szpitala Uniwersyteckiego Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, certyfikowany eegista.

lek. med. Joanna Boroń-Zyss – ordynator Oddziału Psychiatrii Dzieci Szpitala Dziecięcego św. Ludwika w Krakowie

 

Program:

  1. Terminologia psychiatryczna w praktyce logopedycznej.
  2. Diagnostyka nozograficzna i nozologiczna.
  3. Otępienia – elementy gerontologopedii.
  4. Zaburzenia afektywne.
  5. Choroba tików.
  6. Zaburzenia lękowe.
  7. Zaburzenia psychotyczne i schizofazja.
  8. Niepełnosprawność intelektualna – elementy oligofrenologopedii.
  9. Autyzm wczesnodziecięcy i inne pokrewne zaburzenia rozwojowe.
  10. Zaburzenia nastroju i zachowania okresu dziecięcego.
  11. Psychozy okresu dziecięcego a objawy zaburzeń mowy.
  12. Zaburzenia odżywiania i ich wpływ na efektywność terapii logopedycznej. 

Uczestnik szkolenia uzyska i wzbogaci wiedzę z zakresu:

  1. Normy i patologii stanu zdrowia psychicznego.
  2. Psychopatologii ogólnej i szczegółowej.
  3. Wybranych chorób i zaburzeń psychicznych wieku dorosłego, jak i dziecięcego i młodzieżowego.
  4. Odmienności psychiatrii dzieci i młodzieży w porównaniu do psychiatrii dorosłych.
  5. Rozwoju psychicznego dziecka.
  6. Propedeutyki prawidłowego rozwoju psychicznego człowieka.
  7. Wczesnego rozpoznawania zaburzeń psychicznych.

 

Uczestnik szkolenia będzie umiał:

  1. Przeprowadzić rozmowę z lekarzem, psychologiem o objawach klinicznych, zaburzenia i zespołach psychiatrycznych prowadzonego przez siebie pacjenta.
  2. Przeprowadzić rozmowę z rodzicem pacjenta o wpływie objawów klinicznych na efektywność terapii logopedycznej rewalidowanego podopiecznego.
  3. Uwzględnić w procesie diagnozy logopedycznej i jej trafności wpływ objawów klinicznych pacjenta dotkniętego zaburzeniami psychicznymi.
  4. Dostrzec korelacje między zdrowiem psychicznym pacjenta a skutecznością terapii logopedycznej.
  5. Powiązać specyfikę zaburzeń mowy takich, jak: schizofazja, mutyzm, afonia histeryczna, autyzm, jąkanie z głównymi problemami psychiatrii dzieci i dorosłych.
Miejsce Kraków
Kontakt szkolenia@mowik.pl, 535-500-717