Jak pracować z dzieckiem autystycznym w przedszkolu? |
|
|
|
Sobota, 4.06.2016, 09:00 - 17:00
|
|
Odsłon : 546 |
|
|
Temat:
|
Jak pracować z dzieckiem autystycznym w przedszkolu?
|
Prowadzący:
|
Alicja Salwach
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
4.06.2016
|
Godziny zajęć:
|
9-17 [sobota]
|
Miejsce :
|
Katowice lub Mikołów, dokładna lokalizacja ok. miesiąc przed szkoleniem
|
Cena:
|
300zł
|
Organizator:
|
EgoSelect Akademia Terapeuty
www.egoselect.pl
szkolenia@egoselect.pl
501-460-069
|
Dla kogo przeznaczona jest konferencja?
Adresaci: nauczyciele wychowania przedszkolnego oraz inni pracownicy pedagogiczni pracującymi z dziećmi autystycznymi
mgr Alicja Salwach- Fizjoterapeuta z 5-cio letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, neurologicznymi, genetycznymi oraz metabolicznymi. Oligofrenopedagog, nauczyciel wychowania przedszkolnego, Terapeuta Integracji Sensorycznej, w trakcje specjalizacji z Surdo i Tyflopedagogiki.
Ukończyła kursy i szkolenia w zakresie: fizjoterapii dziecka ryzyka, rehabilitacji w zaburzeniach rozwojowych niemowląt 0-12 msc., terapii ręki I i II stopień, Kinesiology Taping, Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, terapii behawioralnej dzieci autystycznych I i II stopień, Komunikacji Alternatywnej i Wspomagającej (AAC) i inne.
W pracy zawodowej prowadzi terapię pedagogiczną nastawioną na rozwój poznaczy oraz społeczny dzieci autystycznych, z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz zaburzeniami rozwojowymi, fizjoterapię, terapię Integracji Sensorycznej oraz diagnozy rozwoju sensomotorycznego dzieci. Pisze programy autorskie ćwiczeń usprawniających sferę ruchową dzieci będących w terapii.
W trakcie swojej praktyki realizuje Wczesne Wspomaganie Rozwoju jako terapeuta Integracji Sensorycznej oraz fizjoterapeuta.
Program:
Szkolenie bazuje na przykładach zaczerpniętych z terapii dzieci na poziomie wczesnego wspomagania rozwoju, w wieku przedszkolnym i szkolnym, jednak prezentowane zasady i metodyka dają się wykorzystać także ze starszymi pacjentami. Szkolenie wprowadza w zagadnienia AAC, dostarcza podstawowych informacji teoretycznych, porządkuje wiedzę uczestników, ale przede wszystkim koncentruje się na umiejętnościach praktycznych.
Program szkolenia:
1. Diagnoza funkcjonalna i wyznaczanie celów jako podstawa pracy z dziećmi z deficytami rozwojowymi i dziećmi autystycznymi.
- Prezentacja i omówienie testu PEP-R
- Wykorzystanie testu PEP-R w terapii i konstruowaniu IPET
- Wyznaczanie celów zgodnych z regułą SMART – ćwiczenia praktyczne
2. Techniki nauczania dzieci z autyzmem w przedszkolu.
- Metoda wyodrębnionych prób – omówienie metody, zalety, wady, ćwiczenia praktyczne
- Metody uczenia sytuacyjnego- omówienie, przykłady, dyskusja
- Motywacja w procesie uczenia dziecka z autyzmem– omówienie, ćwiczenia
- Generalizowanie umiejętności – omówienie, przykłady, dyskusja
3. Modyfikacja zachowań trudnych u dzieci z autyzmem.
- Definicja zachowań trudnych
- Zaburzenia przetwarzania sensorycznego u dzieci z autyzmem oraz u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną jako przyczyna występowania zachowań trudnych
- Sposoby modyfikacji zachowań trudnych – omówienie procedur, szukanie rozwiązań dla konkretnych zachowań – ćwiczenia praktyczne
|
Miejsce Katowice lub Mikołów |
Kontakt e-mail: szkolenia@egoselect.pl, tel.: 501-460-069 |
|