SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Edukacja matematyczna - jak pomóc dziecku, żeby poradziło sobie z trudnościami (przedszkole, klasy 0-1).  
Poniedziałek, 23.05.2016, 09:00 - 17:00
Odsłon : 317  

Temat: Edukacja matematyczna - jak pomóc dziecku, żeby poradziło sobie z trudnościami (przedszkole, klasy 0-1).

 

Prowadzący:
Małgorzata Skura

Michał Lisicki

 

Termin szkolenia: 
23 maja 2016 r. poniedziałek

Czas trwania: 
10 godzin dydaktycznych

Przewidywane godziny:
09:00 - 17:00

Koszt: 
250 zł

Miejsce:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa
ul. Woronicza 15 lok. 100

Organizator:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
ul. Woronicza 15 lok. 100
02-625 Warszawa

tel.  22 847-95-42
fax.  22 847-95-41
e-mail: cwro@cwro.edu.pl

www.cwro.edu.pl

 

Adresaci szkolenia:

Nauczyciele przedszkoli i klas 0-3 oraz specjaliści z zakresu terapii pedagogicznej

 

Cel szkolenia:

  1. Zapoznanie ze specyfiką rozwoju myślenia matematycznego dzieci.
  2. Prezentacja koncepcji J. Brunera (teoria reprezentacji umysłowych) oraz jej adaptacji na potrzeby planowania edukacji matematycznej dzieci.

 

  1. Zapoznanie z przyczynami trudności dzieci w uczeniu się matematyki.
  2. Zapoznanie z metodami rozwijania myślenia matematycznego dzieci oraz uczenia ich podstawowych pojęć matematycznych.
  3. Zapoznanie ze sposobami pomocy dziecku z nadmiernymi trudnościami w uczeniu się matematyki.

 

Przewidywane efekty szkolenia:

  1. Umiejętność planowania i organizowania zajęć z edukacji matematycznej w przedszkolu oraz klasach 0-3.
  2. Umiejętność rozpoznawania zachowań dzieci, które mogą świadczyć o nadmiernych trudnościach w uczeniu się matematyki.
  3. Umiejętność prowadzenia zajęć, które mogą pomóc zmniejszyć trudności w uczeniu się matematyki.

 

Program szkolenia:

  1. Podstawowe informacje o rozwoju myślenia matematycznego u dzieci
  1. a)    czym jest myślenie matematyczne?
  2. b)    specyfika myślenia matematycznego: od rozumienia relacji na poziomie konkretnym po symboliczne reprezentacje
  3. c)    zależności między typami myślenia matematycznego
  1. Teoria reprezentacji umysłowych J. Bruneta
  2. Zakresy rozwoju myślenia matematycznego
  1. a)    od dostrzegania regularności po dostrzeganie algorytmów (rytmy)
  2. b)    od dobierania obiektów w pary, po tworzenie zbiorów i podzbiorów (klasyfikowanie)
  3. c)    od orientacji w schemacie własnego ciała, po wyznaczanie kierunków na kartce (orientacja w przestrzeni)
  4. d)    od dostrzegania zdarzeń, po rozumienie wpływu zmiennych (myślenie przyczynowo - skutkowe)
  5. e)    rozwój operacyjnego myślenia w różnych zakresach
  6. f)     integracja różnych aspektów liczby naturalnej
  1. Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki u dzieci
  2. Mechanizmy uczenia się w edukacji matematycznej
  3. Rola zabawy w edukacji matematycznej

 

Kontakt w sprawie szkolenia:

Beata Kowalewska
b.kowalewska@cwro.edu.pl

 

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, wydawane przez Centrum
Wspomagania Rozwoju Osobowości

Miejsce Warszawa
Kontakt tel. 22 847 95 42 tel./fax. 22 847 95 41 email: cwro@cwro.edu.pl