Edukacja matematyczna - jak pomóc dziecku, żeby poradziło sobie z trudnościami (przedszkole, klasy 0-1). |
|
|
|
Poniedziałek, 23.05.2016, 09:00 - 17:00
|
|
Odsłon : 317 |
|
|
Temat: Edukacja matematyczna - jak pomóc dziecku, żeby poradziło sobie z trudnościami (przedszkole, klasy 0-1).
Prowadzący:
Małgorzata Skura
Michał Lisicki
Termin szkolenia:
23 maja 2016 r. poniedziałek
Czas trwania:
10 godzin dydaktycznych
Przewidywane godziny:
09:00 - 17:00
Koszt:
250 zł
Miejsce:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa
ul. Woronicza 15 lok. 100
Organizator:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
ul. Woronicza 15 lok. 100
02-625 Warszawa
tel. 22 847-95-42
fax. 22 847-95-41
e-mail: cwro@cwro.edu.pl
www.cwro.edu.pl
Adresaci szkolenia:
Nauczyciele przedszkoli i klas 0-3 oraz specjaliści z zakresu terapii pedagogicznej
Cel szkolenia:
- Zapoznanie ze specyfiką rozwoju myślenia matematycznego dzieci.
- Prezentacja koncepcji J. Brunera (teoria reprezentacji umysłowych) oraz jej adaptacji na potrzeby planowania edukacji matematycznej dzieci.
- Zapoznanie z przyczynami trudności dzieci w uczeniu się matematyki.
- Zapoznanie z metodami rozwijania myślenia matematycznego dzieci oraz uczenia ich podstawowych pojęć matematycznych.
- Zapoznanie ze sposobami pomocy dziecku z nadmiernymi trudnościami w uczeniu się matematyki.
Przewidywane efekty szkolenia:
- Umiejętność planowania i organizowania zajęć z edukacji matematycznej w przedszkolu oraz klasach 0-3.
- Umiejętność rozpoznawania zachowań dzieci, które mogą świadczyć o nadmiernych trudnościach w uczeniu się matematyki.
- Umiejętność prowadzenia zajęć, które mogą pomóc zmniejszyć trudności w uczeniu się matematyki.
Program szkolenia:
- Podstawowe informacje o rozwoju myślenia matematycznego u dzieci
- a) czym jest myślenie matematyczne?
- b) specyfika myślenia matematycznego: od rozumienia relacji na poziomie konkretnym po symboliczne reprezentacje
- c) zależności między typami myślenia matematycznego
- Teoria reprezentacji umysłowych J. Bruneta
- Zakresy rozwoju myślenia matematycznego
- a) od dostrzegania regularności po dostrzeganie algorytmów (rytmy)
- b) od dobierania obiektów w pary, po tworzenie zbiorów i podzbiorów (klasyfikowanie)
- c) od orientacji w schemacie własnego ciała, po wyznaczanie kierunków na kartce (orientacja w przestrzeni)
- d) od dostrzegania zdarzeń, po rozumienie wpływu zmiennych (myślenie przyczynowo - skutkowe)
- e) rozwój operacyjnego myślenia w różnych zakresach
- f) integracja różnych aspektów liczby naturalnej
- Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki u dzieci
- Mechanizmy uczenia się w edukacji matematycznej
- Rola zabawy w edukacji matematycznej
Kontakt w sprawie szkolenia:
Beata Kowalewska
b.kowalewska@cwro.edu.pl
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, wydawane przez Centrum
Wspomagania Rozwoju Osobowości
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt tel. 22 847 95 42 tel./fax. 22 847 95 41 email: cwro@cwro.edu.pl |
|