Temat: Metoda Dobrego Startu część praktyczna
Prowadzący:
Ewa Jakacka
Termin szkolenia:
09-10 maja 2016r.
Czas trwania:
16 godzin dyd.
Przewidywane godziny:
poniedziałek 10:00-17:00
wtorek 8:30 – 14:30
Koszt:
wkrótce
Miejsce:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
Warszawa, ul. Woronicza 15 lok. 100
Organizator:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
ul. Woronicza 15 lok. 100
02-625 Warszawa
tel. 22 847-95-42
fax. 22 847-95-41
e-mail: cwro@cwro.edu.pl
www.cwro.edu.pl
Cele szkolenia:
I Poznanie głównych założeń Metody Dobrego Startu
· Jakie są cele Metody Dobrego Startu?
· Dla kogo jest przeznaczona Metoda Dobrego Startu?
· Jak przebiegają zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu?
· Jakie są warianty Metody Dobrego Startu?
· Jak organizować zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu i jak wykorzystywać tę metodę w pracy z grupą przedszkolną, klasą pierwszą i na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych?
· Dlaczego Metoda Dobrego Startu jest skuteczna?
II Poznanie programów przeznaczonych do pracy Metodą Dobrego Startu:
· Metoda Dobrego Startu. Piosenki do rysowania, Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E. – dla dzieci w wieku przedszkolnym i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
· Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do rysunku dla 3-4-latków, Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E. – dla dzieci w wieku przedszkolnym i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
· Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do rysunku dla 5-latków, Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E. – dla dzieci w wieku przedszkolnym i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
· Metoda Dobrego Startu Od piosenki do literki cz. 1 i 2, Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E – dla dzieci 6-7-letnich i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
· Metoda Dobrego Startu Od wierszyka do literki, Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E. – dla dzieci 6-7-letnich i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
· Metoda Dobrego Startu Od wierszyka do literki, dwuznaku i zmiękczenia, Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E. – dla dzieci 6-7-letnich i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
III Nabycie praktycznych umiejętności:
· prowadzenia zajęć Metodą Dobrego Startu z dziećmi w wieku przedszkolnym
i młodszym szkolnym oraz dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
· konstruowania scenariusza zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu,
· samodzielnego dobierania i układania piosenek i wzorów graficznych,
· wykorzystywania obserwacji prowadzonych podczas zajęć do stwierdzania rodzaju
i nasilenia trudności w uczeniu się oraz postępów czynionych przez dzieci.
Program szkolenia:
· Teoretyczne wprowadzenie do Metody Dobrego Startu.
· Przykładowe zajęcia praktyczne – wprowadzenie wzoru graficznego na podstawie piosenki z publikacji Piosenki do rysowania.
· Przykładowe zajęcia praktyczne – wprowadzenie litery na podstawie piosenki z publikacji Od piosenki do literki cz. 1.
· Prezentacja wzorów graficznych oraz wierszyków i piosenek (wraz z ćwiczeniami ruchowo-słuchowo-wzrokowymi) z publikacji Piosenki do rysowania i Od wierszyka do rysunku dla 3-4-latków i 5-latków.
· Samodzielne układanie wzorów graficznych i odpowiadających im piosenek.
· Ćwiczenia ruchowo-słuchowe i ruchowo-słuchowo-wzrokowe na podstawie piosenek i wierszyków oraz wzorów graficznych (liter) z publikacji Od piosenki do literki – cz. 1 i 2.
· Konstruowanie scenariusza zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Beata Kowalewska
b.kowalewska@cwro.edu.pl
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, wydawane przez Centrum
Wspomagania Rozwoju Osobowości
|