Temat: „The Good Start Method for English” - nauczanie języka angielskiego w oparciu o Metodę Dobrego Startu ®.
Prowadzący:
Katarzyna Maria Bogdanowicz
Anna Przewłócka
Termin szkolenia:
07-08 maja 2016 r. sobota, niedziela
Czas trwania:
16 godzin dydaktycznych
Przewidywane godziny:
sobota 10:00 – 16:00
niedziela 9:00 – 15:00
Koszt:
350 zł
Miejsce:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa
ul. Woronicza 15 lok. 100
Organizator:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
ul. Woronicza 15 lok. 100
02-625 Warszawa
tel. 22 847-95-42
fax. 22 847-95-41
e-mail: cwro@cwro.edu.pl
www.cwro.edu.pl
Adresaci szkolenia:
- Nauczyciele języka angielskiego uczący dzieci 5-6-letnie (objęte rocznym obowiązkowym przygotowaniem do szkoły i pierwszoklasistów) oraz starsze dzieci z trudnościami w uczeniu się lub niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
- Nauczyciele innych języków obcych (pod warunkiem dobrej znajomości języka angielskiego) uczący dzieci z wymienionych grup.
- Nauczyciele wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej (pod warunkiem dobrej znajomości języka angielskiego) uczący dzieci z wymienionych grup.
- Studenci i absolwenci wszystkich kierunków filologicznych (pod warunkiem dobrej znajomości języka angielskiego).
- Wszyscy inni zainteresowani tym tematem, np. rodzice (pod warunkiem dobrej znajomości języka angielskiego).
Opis:
Szkolenie prowadzone jest po polsku z elementami zajęć praktycznych w języku angielskim. Podczas szkolenia będzie możliwość zakupu książek związanych z tą metodą.
Cel szkolenia:
Przedstawienie „The Good Start Method for English” (GSM) – najnowszego programu „Metody Dobrego Startu®” przeznaczonego do nauczania języka angielskiego 5–6-latków, który jednocześnie zapewnia wspomaganie rozwoju psychoruchowego, co podnosi efektywność uczenia się.
Uczestnicy zdobędą wiedzę o podstawach teoretycznych GSM, strukturze i organizacji zajęć, a także poznają szerokie możliwości zastosowania metody (między innymi w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi).
Rozbudowana część praktyczna szkolenia pozwoli uczestnikom na samodzielne prowadzenie zajęć z dziećmi po zakończeniu szkolenia.
Program szkolenia:
Pierwszy dzień szkolenia (sobota):
- Charakterystyka rozwoju dzieci 5 i 6-letnich oraz pozadydaktyczne czynniki wpływające na tempo nauki i postępy dzieci.
- Metodyka nauczania języków obcych dzieci w wieku 5 i 6 lat oraz specyfika nauczania czytania i pisania w języku angielskim.
- Metoda Dobrego Startu® (MDS) M. Bogdanowicz:
- geneza;
- założenia (m.in. czytanie i pisanie a uczenie się polisensoryczne i integracja percepcyjno-motoryczna);
- zastosowanie (wspomaganie rozwoju psychoruchowego, terapia zaburzeń rozwoju oraz w edukacji i diagnostyka zaburzeń rozwoju psychoruchowego);
- skuteczność;
- The Good Start Method for English (GSM) – nowy program MDS :
- projekcja i omówienie filmu pt. „The Good Start Method for English. Teaching English to Young Learners and Supporting Development” w języku angielskim (analiza filmu z komentarzem i dyskusją);
- cele i założenia GSM, zastosowanie programu GSM, materiał graficzny, językowy i muzyczny GSM, uwagi do prowadzenia zajęć GSM, skuteczne metody wspierania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na zajęciach GSM, organizacja zajęć prowadzonych GSM (zespołowe i indywidualne formy zajęć, dobór i liczebność grupy, czas trwania zajęć, urządzenie sali i pomoce do ćwiczeń, planowanie zajęć ).
Drugi dzień szkolenia (niedziela)
- Struktura zajęć GSM (w tym śpiewanie piosenek w języku angielskim).
- Sesja GSM (w ramach treningu poprowadzenie jednych zajęć przez prowadzące z uczestnikami odgrywającymi role dzieci).
- Ćwiczenia praktyczne – planowanie scenariuszy w grupach i ich prezentacja na forum.
- Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na zajęciach GSM – na przykładzie ryzyka dysleksji, SLI, dyspraksji, ADHD i inteligencji poniżej przeciętnej.
- Podsumowanie zajęć i pytania.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Beata Kowalewska
b.kowalewska@cwro.edu.pl
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, wydawane przez Centrum
Wspomagania Rozwoju Osobowości
|