Kompleksowa diagnostyka i rehabilitacja dysfagii | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Dla kogo przeznaczona jest szkolenie? Szkolenie dla logopedów, neurologopedów oraz fizjoterapeutów. Anna Maria Pękacka - logopeda ze Szwajcarii. Swoje doświadczenie zdobyła pracując w klinikach w Niemczech oraz Szwajcarii. MIEJSCE: Warszawa 6 maja godz: 9-18 miejsce: SWPS ul. Chodakowska 19/31 7 maja godz. 10-16 miejsce: Klinika Budzik, Al. Dzieci Polskich 20 8 maja godz: 9-18 miejsce: SWPS ul. Chodakowska 19/31 PROGRAM: · Neuroanatomia i anatomia traktu facjo-oralnego · Fizjologia połykania (fazy) · Wspolzależności między oddychaniem i połykaniem · Dysfagia: definicja, etiologia, prewalencja · Zjawiska patologiczne w sytuacji połykania · Podmiotowe (kliniczne) i przedmiotowe (instrumentalne) metody diagnostyczne (endoskopia, wideofluoroskopia, mamometria, auskulkatacja cewikalna) · Aspekty postępowania w terapii zaburzeń połykania · Postępowanie w fazie preoralnej · Postępowanie w fazie oralnej · Postępowanie w fazie faryngealnej (gardłowej) · Postępowanie w fazie ezofagealnej (przełykowej) · Postępowanie w przypadku pacjenta z kaniulą trachealną (rurką tracheotomijną) · Metody o charakterze zapobiegawczym · Ekskurs: Dietetyka · Prawo i bezpieczeństwo · Zdrowie i bezpieczeństwo Część praktyczna: · Podmiotowe metody diagnostyczne (ćwiczenia w grupie, plenum) · Przedmiotowe metody diagnostyczne (ćwiczenia w grupie, plenum) · wytyczenie celów terapeutycznych na podstawie przeprowadzonej diagnostyki (ćwiczenia w grupie, plenum) · ćwiczenia praktyczne – cztery fazy połykania · Techniki i pozycje wspomagające połykanie (ćwiczenia w grupie, plenum) · Terapeutyczna higiena jamy ustnej (ćwiczenia w parach) · Przykłady wideo: symulacja i analiza · Jednostka terapeutyczna: demonstracja na pacjencie OPIS I CELE KURSU W trakcie szkolenia jego uczestnicy poszerzą swoją wiedzę w zakresie metod diagnostycznych dysfagii oraz nabędą umiejętność prowadzenia kompleksowej rehabilitacji w różnych podejściach terapeutycznych stosowanych z powodzeniem w krajach anglo- i niemieckojęzycznych. Szkolenie przygotowuje do pracy diagnostycznej i terapeutycznej z pacjentami z dysfagią oraz współpracy terapeutycznej z rodzinami chorych i personelem medycznym. Uczestnicy kursu w trakcie zajęć uzyskują wiedzę na temat: a) normalnego procesu połykania oraz zachodzących w nim zmian wraz z postępującym wiekiem człowieka, b) współzależności połykania i oddychania; dzięki temu rozpoznają wynikające stąd możliwości komplikacji w przypadku pacjentów z zaburzeniem funkcji połykania, c) rozpoznawania patologicznych wzorców połykania i uczą się rozpoznawania pacjentów wysokiego ryzyka. Uczą się i wypróbowują na swoim partnerze ćwiczeniowym przedstawionych w trakcie zajęć metod screeningowych. W trakcie pracy grupowej oceniają na zademonstrowanych przykładach (case studies) możliwości diagnostyki instrumentalnej (asysta wykładowcy). Razem z partnerem: a) ćwiczą i prowadzą podstawową stymulację terapeutyczną i opiekuńczo-terapeutyczną oraz przeprowadzają terapeutyczną higienę jamy ustnej, b) uczą się podstawowego postępowania w przypadku pacjentów z rurką tracheotomijną (ze szczególnym uwzględnieniem postępowania mającego na celu uniknięcie powikłań) Razem z partnerem przeprowadzają ćwiczenia terapeutyczne mające na celu normalizację funkcji połykania we wszystkich fazach tego procesu. Poznają podstawy prawne i medyczne postępowania mającego na celu zachowanie bezpieczeństwa pacjenta i terapeuty. * Prowadząca zastrzega sobie prawo do zmiany ram programu. Program autorski. Wszelkie prawa zastrzeżone. Płatność: I rata: 200 zł do 7 dni po zgłoszeniu, II rata do 30 czerwca 2016. Nr rachunku bankowego: Mbank 54 1140 2004 0000 3402 7573 7603 Prosimy o zapoznanie się z zakładką REGULAMIN SZKOLEŃ. Zgłoszenia kierujemy na adres: katarzynajarzebska@wp.pl w temacie nazwa szkolenia, a w treści imię nazwisko uczestnika, nr kontaktowy oraz dane do ewentualnej faktury. |
|||||||||||||||||||
Miejsce WARSZAWA | |||||||||||||||||||
Kontakt tel.: 503-151-825, e-mail: katarzynajarzebska@wp.pl | |||||||||||||||||||