SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Muzykoterapia - profilaktyka i terapia muzyczna  
Od Sobota, 9.04.2016 -  10:00
Do Niedziela, 10.04.2016 - 15:00
Odsłon : 625  

Temat:
Muzykoterapia - profilaktyka i terapia muzyczna

Prowadzący:
Maciej Kierył

Termin szkolenia:
09-10 kwietnia 2016r. (sobota, niedziela)

Czas trwania: 
15 godzin dyd.

Przewidywane godziny:
sobota: 10:00 - 18:00
niedziela: 10:00 - 15:00

Koszt: 
300zł

Miejsce:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
Warszawa, ul. Woronicza 15 lok. 100

Organizator:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości

ul. Woronicza 15 lok. 100
02-625 Warszawa

tel.  22 847-95-42
fax.  22 847-95-41
e-mail: cwro@cwro.edu.pl

www.cwro.edu.pl

 

Cel szkolenia:

1. Nauczenie wykorzystania muzyki w pracy pedagoga (pedagoga specjalnego, terapeuty, animatora działań kulturalnych).

2. Wzbogacenie warsztatu pedagoga o technikę ułatwiającą pracę w grupach integracyjnych.

3. Wczesne diagnozowanie i korekta nieprawidłowych zachowań (logopedycznych, postawy ciała, podwyższonego poziomu lęku, nadpobudliwości).

4. Uwrażliwienie kulturowe (związki muzyki z plastyką, poezją, tańcem).

5. Nauka łatwych działań muzycznych (muzykowanie ciałem – klaskanie, tupanie, oklepywanie, instrumentarium Carla Orffa, małe instrumenty melodyczne –organki, flet, mini-organy, hobby muzyczne – taśmoteka, płytoteka).

6. Eko – muzyka (dźwięki natury, fotografie natury, zajęcia w terenie, malowanie muzyki, wygrywanie kolorów, muzyka etno).

7. Kształtowanie prozdrowotnych odruchów stymulowanych muzyką (prawidłowe oddychanie, korekta postawy ciała – rozciąganie, wczesne odreagowanie, nauka różnych form relaksu, wartości CISZY, nauka empatii i tolerancji muzycznej, aktywność życiowa, samoocena).

8. Hobby muzyczne – jeden z czynników zapobiegających uzależnieniom i chorobom psychosomatycznym.

9. Nauka świadomych form odreagowania i odpoczynku przy muzyce.

10. Muzyka w ciągu doby (poranek, praca umysłowa, fizyczna, posiłek, samochód, noc, uroczystości).

11. Psychoprofilaktyka pracy pedagoga (fizjologiczne sposoby odreagowania zapobieganie zespołowi „Wypalania się” gimnastyka funkcjonalna).

 

Program szkolenia:

Przekazanie umiejętności praktycznych:

1. Ocena napięć psychofizycznych w grupie (grupa otwarta, oporowa, bierna).

2. Korekta hałasu muzycznego (szkoła, internat, ośrodek, odrabianie lekcji).

3. Podstawowy warsztat animatora muzycznego (głos, postawa, kaseta uniwersalna Relaks/Aktywizacja, umiejętności stosowania R/A, małe instrumenty muzyczne).

4. Przerywniki śródzajęciowe (oddechowe, odreagowujące –rytmizujące, relaksacyjne, uwrażliwiające).

5. Dozowanie ruchu i muzyki w zależności od stopnia sprawności.

6. Prowadzenie RELAKSU (krótki, średni, długi).

7. Przydatność działań muzycznych dla pedagoga, psychologa, logopedy, kinezyterapeuty.

8. Edukacja rodzinna (integracja rytmiczna, „muzyka dzieci”, tradycja, wspieranie).

9. Zabawowe przekazywanie ćwiczeń prozdrowotnych.

10.Minimum umiejętności muzycznych (wyklaskiwanie rytmu marszowego, akceptacja rytmiczna, modulowanie głosu, nucenie, koordynacja ruchu, rytmu, głosu, obsługa magnetofonu, muzyka wspierająca (organki, flet).

11. Podstawy łatwej techniki Profilaktyki i Terapii Muzycznej – Mobilnej Rekreacji Muzycznej.

Umiejętności teoretyczne

1. Profilaktyka muzyczna – Muzykoterapia. Podobieństwa. Różnice.

2. Rodowody muzykoterapii (plemienny, biblijny, antyczny).

3. Teorie leczniczego działania muzyki (psychologiczna, PS. Fizjologiczna, itd.).

4. Droga dźwięku. Wpływ muzyki na SOME i PSYCHE.

5. Indywidualny odbiór muzyki. Gust.

6. Wzmocnienie efektu działania muzyki (informacja, sugestia, trening, ruch, itp.)

7. Rodzaje stosowanej muzyki:

a) emocje

b) rodzaj – styl

c) moda

8. Bodźce jednoznaczne emocjonalnie.

9. Adaptacja umiejętności muzykoprofilaktycznych do potrzeb GRUPY (NPSP, intelekt., NPS. Ruch., nadpobudliwość, lęk).

10. Pozaartystyczne wartości muzyki (patriotyzm, historia, geografia, elektronika).

11. Negatywne skutki działania muzyki (hałas, szowinizm muzyczny, zmienna moda).

12. Wartości i wady modnej muzyki młodzieżowej.

13. Korzyści działań muzykoprofilaktycznych dla logopedy, psychologa, pedagoga specjalnego. Współpraca.

14. Muzyczne przysposobienie do terapii.

 

UWAGA!
Wszyscy uczestnicy szkolenia proszeni są o przyniesienie ze sobą małego instrumentu: harmonijka ustna (organki), flet lub małe klawisze.
Nie wymagamy umiejętności gry na instrumentach.

 

Kontakt w sprawie szkolenia:

Beata Kowalewska
b.kowalewska@cwro.edu.pl

 

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, wydawane przez Centrum
Wspomagania Rozwoju Osobowości

Miejsce Warszawa
Kontakt tel. 22 847-95-42, fax. 22 847-95-41, e-mail: cwro@cwro.edu.pl