SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

SOCJOTERAPIA W NURCIE POZNAWCZO-BEHAWIORALNYM. Program korekcji zachowań dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania i ADHD - scenariusze zajęć grupowych, elementy TZA  
Od Piątek, 8.04.2016 -  09:00
Do Sobota, 9.04.2016 - 15:00
Odsłon : 416  

Temat: SOCJOTERAPIA W NURCIE POZNAWCZO-BEHAWIORALNYM. Program korekcji zachowań dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania i ADHD - scenariusze zajęć grupowych, elementy TZA

 

Prowadzący:
Irena Sosin
Anna Wielgo

Termin szkolenia: 
08-09 kwietnia 2016r. (piątek, sobota)

Czas trwania:
16 godzin dyd.

Przewidywane godziny:
piątek: 09:00-16:30
sobota: 09:00-15:00

Koszt:
350zł

Miejsce:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
Warszawa, ul. Woronicza 15 lok. 100

Organizator:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
ul. Woronicza 15 lok. 100
02-625 Warszawa

tel.  22 847-95-42
fax.  22 847-95-41
e-mail: cwro@cwro.edu.pl

www.cwro.edu.pl

 

Adresaci szkolenia:

Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów, pedagogów i psychologów poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz dla psychologów i pedagogów szkolnych i pracowników świetlic socjoterapeutycznych.

Cel szkolenia:

Celem szkolenia będzie omówienie paradygmatu poznawczo-behawioralnego w aspekcie socjoterapii , prezentacja programu korekcyjnego zachowań niepożądanych oraz analiza podmiotu sytuacji trudnej (emocje, intencje, zachowania),  ćwiczenie autoinstrukcji oraz nieagresywnych sposobów rozwiązywania problemów a także zapoznanie z przykładowymi ćwiczeniami Treningu Zastępowania Agresji Art.

Program szkolenia:

Część I: 

  1. Zajęcia grupowe jako forma terapii usprawniającej mechanizmy samokontroli – wykład
  2. Jak prowadzić grupę? – wskazówki dla terapeutów
  3. Scenariusze zajęć grupowych
    (praca z ciałem jako podstawowa forma samoświadomości i samokontroli, ćwiczenia koncentracji uwagi, ćwiczenia wpływające na rozwój refleksyjności i kontrolę zachowań, monolog wewnętrzny)
  4. Poznawczo-Behawioralny trening zachowań:
    -ćwiczenia percepcji normy-wprowadzenie do analizy behawioralnej tzw. trudnej sytuacji
    -przygotowanie do autoinstrukcji
    -blokujące autostwierdzenia - ćwiczenia samoobserwacji
  5. Analiza sytuacji prowokującej do agresji w modelu ABC
  6. Przygotowanie do wykonania autoinstrukcji
  7. Analiza podmiotu sytuacji trudnej ( emocje, intencje, zachowania) 

Część II

Zajęcia warsztatowe z elementami Treningu Zastępowania Agresji Art.

  1. znajomość alternatyw wobec agresywnych sposobów zachowania i umiejętność ich stosowania
  2. praca nad własną impulsywnością
  3. rozwój myślenia moralnego

Ponadto:   doskonalenie umiejętności współpracy w grupie i współdziałania (zadania kooperacyjne. Nabywanie umiejętności wyrażania uczuć (ćwiczenia).

 

Kontakt w sprawie szkolenia:

Beata Kowalewska
b.kowalewska@cwro.edu.pl

 

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, wydawane przez Centrum
Wspomagania Rozwoju Osobowości

Miejsce Warszawa
Kontakt tel. 22 847-95-42, fax. 22 847-95-41, e-mail: cwro@cwro.edu.pl