SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Ortoptyka - podstawy diagnozy i rehabilitacji. Znaczenie prawidłowego widzenia a trudności szkolne  
Sobota, 2.04.2016, 10:00 - 18:00
Odsłon : 412  

Temat: Ortoptyka - podstawy diagnozy i rehabilitacji. Znaczenie prawidłowego widzenia a trudności szkolne

Prowadzący: Iwona Słotwińska

Termin szkolenia: 02 kwietnia 2016r.

Czas trwania: 10 godzin dydaktycznych

Przewidywane godziny: 10:00-18:00

Koszt: 250zł

Miejsce: Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa, ul. Woronicza 15 lok. 100

Organizator:

Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
ul. Woronicza 15 lok. 100
02-625 Warszawa

tel.  22 847-95-42
fax.  22 847-95-41
e-mail: cwro@cwro.edu.pl

www.cwro.edu.pl

 

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do psychologów, pedagogów, nauczycieli, wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych, pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych, osób pracujących z dziećmi z wadami wzroku, terapeutów.

opis:

 

UWAGA! Ukończenie naszego szkolenia nie daje uprawnień do prowadzenia badań oraz rehabilitacji ortoptycznej. Uprawnienia takie daje tylko właściwe wykształcenie w tym kierunku.

Osoby, które ukończyły szkolenie: „Ortoptyka- podstawy diagnozy i rehabilitacji ortoptycznej”, mogą przeprowadzić jednorazowo u każdego dziecka przesiewowe badanie ortoptyczne:

- test na fiksację,
- test na ruchomość mięśni gałek ocznych,
- test na konwergencję,
- test na widzenie obuoczne: dwojenie fizjologiczne,
- test na dominację oka,
- test na ponowne przestawienie się na widzenie obuoczne.

Badania wykonywane są w celu rozpoznania, u których dzieci występują zaburzenia funkcjonowania wzroku. Jeżeli testy wyjdą nieprawidłowo, wskazane jest skierowanie takiego dziecka na pełne badanie ortoptyczne prowadzone przez Dyplomowaną Ortoptystkę lub Ortoptystę.

Po pełnym badaniu ortoptycznym, specjalista zaleci ćwiczenia w gabinecie lub ćwiczenia do wykonywania w domu. Osoba po szkoleniu samodzielnie może wykonywać ćwiczenia na wyraźne zalecenie specjalisty.

 Są to ćwiczenia:

- ćwiczenia ruchomości mięśni gałek ocznych,
- ćwiczenia konwergencji,
- ćwiczenia ruchów sakadowych,
- ćwiczenia z dziećmi niedowidzącymi,
- ćwiczenia utrwalające widzenie obuoczne: czytanie z przegrodą.

 

Cel szkolenia:

ZNACZENIE PRAWIDŁOWEGO WIDZENIA W PROCESIE UCZENIA
Narząd wzroku jest podstawowym narządem zmysłu, za pomocą którego dzieci poznają świat zewnętrzny.


Często nie zdajemy sobie sprawy jak ważną funkcję pełnią oczy w procesie uczenia się.
Szkolenie daje możliwość zdobycia wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej, w szczególności pozwala na zdobycie umiejętności dotyczących diagnozowania i usprawniania określonych problemów związanych z widzeniem, z drugiej strony uświadamia znaczenie wzroku w codziennej pracy z dziećmi.

Program szkolenia:

· Część teoretyczna:

1. Ortoptyka – cele i zadania
2. Podstawy procesu widzenia
3. Podstawy anatomii i fizjologii narządu wzroku
4. Wady wzroku i ich korygowanie
5. Wpływ widzenia na uczenie się
6. Znaczenie widzenia obuocznego podczas czytania i pisania
7. Patofizjologia widzenia – wpływ wybranych zaburzeń: zez jawny i ukryty, niedowidzenie
8. Konsekwencje, objawy wynikające z zaburzeń widzenia
9. Zasady zapobiegania problemom ze wzrokiem

· Część praktyczna:

1. Badania ortoptyczne pod kątem trudności w czytaniu i pisaniu
2. Rehabilitacja ortoptyczna: zapoznanie się ze sprzętem oraz zestawem ćwiczeń

 

Kontakt w sprawie szkolenia:

Beata Kowalewska
b.kowalewska@cwro.edu.pl

 

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, wydawane przez Centrum
Wspomagania Rozwoju Osobowości.

Miejsce Warszawa
Kontakt tel. 22 847-95-42, fax. 22 847-95-41, e-mail: cwro@cwro.edu.pl