Terapia mowy i myślenia w pracy z dzieckiem z dysfunkcjami rozwojowymi. Indywidualne oraz grupowe formy pomocy |
|
|
|
Od Sobota, 5.03.2016 - 08:00
Do Niedziela, 6.03.2016 - 17:00
|
|
Odsłon : 763 |
|
|
Temat:
|
Terapia mowy i myślenia w pracy z dzieckiem z dysfunkcjami rozwojowymi. Indywidualne oraz grupowe formy pomocy.
|
Prowadzący:
|
mgr Renata Nowicka
|
Forma:
|
Warsztat/szkolenie
|
Termin:
|
5-6.03.2016 /sobota, niedziela/
|
Godziny zajęć:
|
20 godzin dydaktycznych
|
Miejsce:
|
Świetlica terapeutyczna IGNIS, ul.11-ego Listopada 86, Bielsko-Biała
|
Cena:
|
480 zł
|
Organizator:
|
GABINET NEUROLOGOPEDII DZIECIĘCEJ mgr Magdalena Putyra
e-mail: magdalena.putyra@gmail.com, tel: 791780830
|
Adresaci:
|
Logopedzi, pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele, opiekunowie oraz rodzice dzieci z niepełnosprawnością
|
Rejestracja:
|
e-mail: magdalena.putyra@gmail.com
|
Prowadząca:
mgr Renata Nowicka: neurologopeda z ogromnym doświadczeniem zawodowym. Prowadząca własny Prywatny Specjalistyczny Gabinet Logopedyczny we Wrocławiu (www.logopedanowicka.pl). Od 7 lat organizatorka Wyjazdowych Turnusów Logopedycznych (w dorobku jest ich prawie 40), które cieszą się ogromnym powodzeniem.
- Dyplom magistra pedagogiki wczesnoszkolnej: Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet w Białymstoku.
- Dyplom logopedy: Podyplomowe Studium Logopedyczne, Wydział Filologiczny- Instytut Filologii Polskiej, Uniwersytet Wrocławski.
- Dyplom neurologopedy: Podyplomowe Studium Logopedyczne, Wydział Filologiczny- Instytut Filologii Polskiej, Uniwersytet Wrocławski.
- Dyplom specjalisty emisji głosu: Podyplomowe Studium Emisji Głosu, Wydział Filologiczny- Instytut Filologii Polskiej, Uniwersytet Wrocławski.
- Dyplom pedagoga specjalnego: Podyplomowe Studium Pedagogiki Specjalnej- rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie, Wydział Filologiczny- Instytut Filologii Polskiej, Uniwersytet Wrocławski.
- Tytuł Terapeuty Dyplomowanego w zakresie metody Dyna-Lingua M.S
- Wykładowca akademicki Uniwersytetu Wrocławskiego.
Tematyka:
- Warunkowanie klasyczne / warunkowanie istrumentalne ( czego mamy nauczyć dziecko i w jaki sposób- czyli jak pracować by dziecko uczyło się nowych umiejętności)
- Zasady wzmacniania pozytywnego / wygaszania
- Nauka mówienia
- Nauka rozumienia
- Ćwiczenia oddechowo- głosowe
- Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego ( ćwiczenia standardowe oraz 5 bajek koartykulacyjnych)
- Masaż logopedyczny (zewnętrzny, wewnętrzny)
- Techniki rozwijające mowę:
-techniki ruchowe (rytmogesty, kreacje ruchowe)
-technika niedokończonych zdań
-technika „zalewanie mową”
-technika wielokrotnych powtórzeń
-rozwijanie struktury zdania
-technika podchwytywania
- Ćwiczenia przestrzenne ( 5 zestawów ćwiczeń- pomysł własny)
- Ćwiczenia energetyzujące ( 5 zestawów zajęć)
- Logorytmika ( 4 scenariusze zajęć: wiosna, lato, jesień, zima -pomysł własny z wykorzystaniem elementów Klanzy)
- Terapia manualna (pomysł własny z wykorzystaniem elementów terapii ręki)
- Relaks (technika wykonania relaksu, nauka opowiadania bajek terapeutycznych)
- Nauka czytania (globalne, na klockach Rocławskiego-łączenie elementów obu metod-modyfikacja-pomysł własny)
- Nauka liczenia (na materiale konkretnym- pomysł własny)
- Terapia- etapy nauki konkretnych umiejętności (kolor, kształt, długość, wielkość, ciężar, pojemność, grubość, szerokość- pomysł własny)
- Rozwijanie wyobraźni, myślenia, wnioskowania logicznego i pamięci operacyjnej (pudełka-pomysł własny / na klockach logicznych)
- Diagnoza pacjenta (o co pytać, na co zwrócić szczególną uwagę-własne doświadczenie)
- Karta pacjenta (pomysł własny)
- Zeszyt terapeutyczny (pomysł własny)
- Bilans terapeutyczny (pomysł własny)
- Jak przygotować zajęcia terapeutyczne (pomysł własny)
- Zalecenia do dalszej terapii neurologopedycznej (w jaki sposób je przygotować)
Wszystkie propozycje będą omówione teoretycznie i zaprezentowane praktycznie. Dla każdego uczestnika będzie przygotowany skrypt.
|
Miejsce Bielsko-Biała |
Kontakt e-mail: magdalena.putyra@gmail.com, tel: 791780830 |
|