SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Zaburzenia przetwarzania słuchowego (C) APD. Nowe możliwości diagnozy i terapii  
Poniedziałek, 15.02.2016, 09:00 - 14:00
Odsłon : 468  

Temat: Zaburzenia przetwarzania słuchowego (C) APD. Nowe możliwości diagnozy i terapii

Adresaci szkolenia: Szkolenie przeznaczone jest dla psychologów, logopedów, terapeutów, pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych oraz innych zainteresowanych tematem osób.

prowadzący: Renata Borowiecka

Termin: 15 lutego 2016r.  (poniedziałek)

godziny szkolenia: poniedziałek 09:00 - 14:00

Koszt: 150 zł

Czas trwania: 6 h dyd.

Miejsce: Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa, ul. Woronicza 15 lok. 100

organizator:

Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
ul. Woronicza 15 lok. 100
02-625 Warszawa

tel.  22 847-95-42
fax.  22 847-95-41
e-mail: cwro@cwro.edu.pl

www.cwro.edu.pl

 

Nowe możliwości diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (C) APD.

1. Zaburzenia przetwarzania słuchowego;

  1. definicja,
  2. objawy,
  3. przyczyny,
  4. profile kliniczne dzieci z (C) APD
  5. współwystępowanie zaburzeń przetwarzania słuchowego z ADHD, dysleksją , SLI, autyzmem, Zespołem Aspergera

 2. Diagnoza (C ) APD;

  1. interdyscyplinarny charakter  diagnozy (C ) APD ,
  2. kwestionariusze,
  3. prezentacja baterii testów behawioralnych oceniających  najważniejsze funkcje słuchowe :
    - test  rozumienia mowy w szumie,
    - test sekwencji częstotliwości (FPT),
    - test sekwencji długości (DPT),
    - test rozdzielnouszny liczbowy (test dychotyczny,  DDT)
    - test wykrywania przerw w szumie (GDT)
  4. testy elektrofizjologiczne,
  5. miejsce diagnozy wyższych funkcji słuchowych w diagnozie dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
  6. aktualne możliwości diagnozy( C ) APD w placówkach oświatowych.

3. Terapia(C ) APD ;

  1. poprawa środowiska akustycznego w szkole
  2. specjalistyczny trening słuchowy:
    -przegląd dostępnych treningów słuchowych, form pomocy,
    - dobór właściwej formy terapii słuchowej do trudności dziecka
  3. rola terapii pedagogicznej, psychologicznej
  4. wspomagające rola terapeuty integracji sensorycznej dla jednego z profili ( C ) APD

 

Wiele przypadków trudności w nauce, tj. trudności w pisaniu i czytaniu, a także zaburzeń artykulacji i problemów językowych oraz często współistniejących z nimi zaburzeń emocjonalnych, ma swe źródło w trudnościach przetwarzania dźwięku na poziomie centralnym. Przyczyną tych zaburzeń jest brak pełnego wykorzystania słyszanego sygnału akustycznego  przy prawidłowym jego odbiorze w strukturach obwodowych (Katz, 1994).

Diagnozując trudności dziecka związane z rozwojem mowy, uczeniem się, często poprzestaje się jedynie na sprawdzeniu czułości słuchu dziecka. Tymczasem, gdy obserwujemy:

  • kłopoty z koncentracją uwagi,
  • skupieniem się na głosie nauczyciela,
  • brzydkie pismo z błędami,
  • trudności w czytaniu, polegające na niewłaściwym łączeniu głosek w wyrazy,
  • trudności z dobrym słyszeniem w szumie,
  • myleniem podobnie brzmiących głosek jak p/b, t/d i takim też ich zapisywaniem,
  • brakiem umiejętności konstruowania płynnych wypowiedzi,
  • konieczność kilkakrotnego powtarzania poleceń,            

wówczas powinniśmy rozważyć przeprowadzenie diagnozy w kierunku centralnych zaburzeń przetwarzania dźwięków.

Szacuje się, że co najmniej u połowy dzieci z rozpoznanymi trudnościami w uczeniu się, dysleksją, zespołem zaburzeń uwagi i zachowania występują zaburzenia przetwarzania słuchowego. W wielu przypadkach, to właśnie trudności słuchowe są przyczyną opóźnień w nauce, trudności w czytaniu i pisaniu, czy zaburzeń zachowania.

 

Szkolenie prowadzi Renata Borowiecka- pedagog specjalny i korekcyjny, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta neurorozwoju.Założycielka i dyrektor Niepublicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Centrum Edukacji w Warszawie. Współzałożycielka i prowadząca Centrum Metody Johansena w Polsce. Nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Społeczno- Ekonomicznej w Warszawie i Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. 

 

Uczestnicy otrzymują zaświadczenia o ukończeniu szkolenia wydawane przez Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości.

Miejsce Warszawa
Kontakt tel. 22 847-95-42, fax. 22 847-95-41, e-mail: cwro@cwro.edu.pl