SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Znaczenie funkcji słuchowo-językowych w uczeniu się  
Sobota, 6.02.2016, 10:00 - 15:00
Odsłon : 400  

Termin: 06. 02. 2016r.

Ilość godz.: 7 h dydaktycznych, w godz. 10.00-15.00.

Miejsce: Osiedlowy Dom Kultury AMiK przy ul. Skłodowskiej 4 w Puławach.

Koszt: 200 zł od osoby.

Organizator: ,,Alternatywa" Justyna Gotthardt, wwww.alternatywa-szkolenia.pl, nr tel. 505 778 442, mail: justynagotthardt@wp.pl.

Do kogo skierowane jest szkolenie:

Szkolenie skierowane jest do pedagogów, terapeutów i specjalistów prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.

 

Prowadzący: Beata Mierzejewska – pedagog terapeuta, certyfikowany trener metody Warnkego, provider metody Johansena.  Jako wieloletni pracownik poradni psychologiczno-pedagogicznej pracuje bezpośrednio z dziećmi, głównie z uczniami szkoły podstawowej. Prowadzi zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci,  porady dla rodziców oraz konsultacje dla nauczycieli. Jest autorką opracowania dla nauczycieli  „Dostosowanie wymagań do specyficznych potrzeb edukacyjnych uczniów z dysleksją rozwojową” oraz współautorką książki „Wzrok i słuch – zmysły wiodące w uczeniu się”.

Korzyści z uczestnictwa:

Uczestnicy szkolenia pogłębią wiedzę na temat nowoczesnych technik diagnostyczno-terapeutycznych oraz możliwych przyczyn występowania trudności w uczeniu się. Ponadto zdobędą praktyczne umiejętności trafnego doboru metod terapii.

Cele szkolenia:

- usystematyzowanie wiedzy na temat przejawów dysfunkcji słuchowo-językowych,

- doskonalenie umiejętności planowania terapii dziecka w zależności od przejawianych trudności w funkcjonowaniu,

- wymiana doświadczeń terapeutów.

Metody:

Szkolenie będzie prowadzone w formie prezentacji multimedialnej, urozmaiconej dyskusją
i ćwiczeniami praktycznymi. Podczas  zajęć prezentowane będą też pomoce do bezpośredniej pracy  z dziećmi.

Program:

  1. Potrzeba diagnozy różnicowej w poszukiwaniu przyczyn trudności w uczeniu się.
  2. Rola funkcji słuchowo-językowych w procesie uczenia się; przejawy dysfunkcji; klasyczna diagnoza.
  3. Fizjologia słyszenia.
  4. Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego – podstawowe wiadomości.
  5. Specjalistyczna diagnoza funkcji słuchowych:
    1. badanie na platformie do badania zmysłów ( przesiewowe badanie słuchu, badanie lateralizacji i koncentracji słuchowej ).
  6. Przegląd specjalistycznych treningów słuchowych:
    1. Metoda Tomatisa.
    2. Metoda Johansena.
    3. Metoda Warnkego.
  7. Słuchowy styl uczenia się – wskazówki do pracy.
 
Miejsce Puławy
Kontakt tel. 505 778 442, mail: justynagotthardt@wp.pl