SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Efektywne interwencje w sytuacjach wychowawczych  
Sobota, 6.02.2016, 10:00 - 15:00
Odsłon : 290  

Termin: 06. 02. 2016 r.

Godz.: 10.00-15.00,

Miejsce: Puławy, Osiedlowy Dom Kultury AMiK, ul. Skłodowskiej 4,

Prowadząca: Joanna Sowińska

Koszt: 185 zł/os.

Organizator: ,,Alternatywa" Justyna Gotthardt, www.alternatywa-szkolenia.pl, nr tel. 505 778 442, mail: justynagotthardt@wp.pl.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie:

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które pracują  z dziećmi i młodzieżą. Celem zajęć jest wyposażenie uczestników w umiejętności niezbędne do budowania efektywnych i podmiotowych interwencji w trudnych sytuacjach wychowawczych. Szkolenie ma charakter praktyczny.

Szczegółowy program szkolenia:

1.       Trudne sytuacje wychowawcze-czym są i jak powstają?

Psychologiczna definicja problemu. Klasyczne rozumienie zachowań dzieci a systemowe poszukiwanie znaczeń i nadawanie nowego sensu.

,,Problem nie jest problemem, problemem jest rozwiązanie”- konstruktywizm w wychowaniu.

2.       Trudne sytuacje wychowawcze, jako gra psychologiczna- zasady gry, wygrani i przegrani.

Ile osób potrzeba do ustanowienia schematu, ile zaś by schemat zmienić?

Kiedy możemy spodziewać się trudności wychowawczych?

Użyteczne i nieużyteczne języki opisu w przypadku trudności wychowawczych?

W co grają dzieci, w co grają nastolatkowie-najważniejsze reguły gry w każdym z okresów rozwojowych.

3.       Kontekst pracy-czy zawsze decyduje o sposobie reagowania?

Zlecenia i zleceniodawcy zewnętrzni.

Zlecenia i zleceniodawcy wewnętrzni.

Na czyje i jakie zlecenie chcę pracować?

Ograniczenia i możliwości w kontekstach zawodowych uczestników zajęć.

4.       Czym jest interwencja w pedagogice i psychologii (nie mylić z interwencją kryzysową)?

Rozróżnianie sytuacji wychowawczych od sytuacji interwencyjnych.

Konsekwencje wprowadzania różnicowania na sytuacje wychowawcze i interwencyjne.

5.       Jak pracować z własnymi emocjami, gdy dziecko/nastolatek wzbudza w nas bardzo trudne uczucia?

Wyzwalanie złości u profesjonalistów.

Monity psychologiczne i inne użyteczne narzędzia pracy własnej.

Wysłanie do pracy własnych, czasem niedocenionych, zasobów.

6.       Praktyczne narzędzia użyteczne w rozwiązywaniu kłopotów.

Interwencje paradoksalne- zasady stosowania i przykłady.

Przerywanie gry psychologicznej- wychowanie odbywa się w języku.

Pozawerbalne metody pracy z dziećmi i nastolatkami.

7.       Przykłady trudnych sytuacji wychowawczych-studia przypadków.

Złość, złośliwość, zachowania nieakceptowalne, agresja, obrażanie, wyśmiewanie, wycofanie, odmowa, bierność.

Praca na przygotowanych przez Prowadzącą opisach problemów.

Superwizja przypadków przedstawionych przez uczestników.

8.       Jakie sposoby radzenia z trudnościami mogą prowadzić do chronicyzacji i potęgowania się problemów z dzieckiem/nastolatkiem?

Krótki indeks tego, czego naprawdę robić nie warto.

Prowadząca: Joanna Sowińska

Psychoterapeutka pracująca z dziećmi, młodzieżą i całymi rodzinami w nurcie psychoterapii systemowej; kompetencje psychoterapeutyczne zdobyła  w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej oraz Dolnośląskim Centrum Psychoterapii; pedagog z dyplomami Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie i Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, studiowała także w Północnej Normandii (Francja); od lat projektuje i prowadzi warsztaty dla rodziców na terenie całej Polski;  szkoli kadry przedszkoli i szkół, nadzoruje zmiany jakościowe w placówkach na różnych poziomach edukacji; przez kilka lat związana z sektorem pomocy społecznej poprzez realizację projektów dla miejskich ośrodków pomocy społecznej oraz miejskich ośrodków pomocy rodzinie a także poprzez udzielanie regularnej pomocy konsultacyjno-terapeutycznej podopiecznym MOPS; swoją pracę terapeutyczną i trenerską poddaje superwizji, autorka nowoczesnej metody wspierania rozwoju dzieci od 0 do 6 roku życia, wdrażanej obecnie w Poznaniu w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013; wielokrotnie prowadziła konsultacje, interwencje i spotkania w szkołach podstawowych i gimnazjalnych na terenie Poznania; autorka programu rozwoju inteligencji emocjonalnej dzieci w wieku 5-0 lat, realizowanego przez jednostkę edukacyjną Edukatka oraz poznańskie szkoły podstawowe (program Akademia Emocji); swój warsztat pracy uzupełnia o twórcze metody i techniki poprzez projektowanie i prowadzenie działań z instytucjami organizującymi aktywności artystyczne dla dzieci i młodzieży (np. Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu); uzyskała tytuł Lidera Programu Mądrzy Rodzice pod auspicjami Rzecznika Praw Dziecka. Założycielka Instytutu Pomocy Profesjonalnej.

  

Miejsce  Puławy
Kontakt tel. 505 778 442, mail: justynagotthardt@wp.pl