Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów |
|
|
|
Od Sobota, 16.01.2016 - 09:00
Do Niedziela, 17.01.2016 - 16:00
|
|
Odsłon : 953 |
|
|
Temat:
|
Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów
|
Prowadzący:
|
prof UŚ dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska
|
Forma:
|
warsztaty
|
Termin:
|
16-17.01.2016 |
Godziny zajęć:
|
09.00-18.00 [sobota]
9.00-16.00 [niedziela]
|
Miejsce :
|
Wrocław, ul. Stabłowicka 97 Przedszkole nr 62
|
Cena:
|
450 zł
|
Organizator:
|
Stowarzyszenie Familandia
www.familandia.pl
kontakt@familandia.pl
tel.: 695-745-135, email: kontakt@familandia.pl
|
szkolenie przeznaczone jest dla studentów logopedii oraz logopedów niezależnie od stażu pracy .
Prof. UŚ dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska jest profesorem Katedry Socjolingwistyki i Społecznych Praktyk Mówienia Uniwersytetu Śląskiego, a także czynnym logopedą pracującym w poradni logopedycznej Zakładu Ortodoncji Katedry Stomatologii Wieku Rozwojowego Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Zainteresowania naukowe pani profesor koncentrują się wokół problematyki diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z wadami twarzoczaszki, w tym wczesnej interwencji, rozwoju czynności kompleksu ustno-twarzowego, patofonetyki, a także zaburzeń mowy w kontekście logopedii artystycznej.
Profesor UŚ dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska jest redaktorem naczelnym „Forum logopedycznego”. Od 2007 roku jest członkinią Komisji Rozwoju i Zaburzeń Mowy Komitetu Językoznawstwa PAN, a od 2009 roku Komisji do spraw Neurologopedii przy Ministerstwie Zdrowia.
Program szkolenia:
1. Niedostatki trójfazowego postępowania terapeutycznego w przypadku dyslalii.
2. Mity na temat dyslalii.
3. Fonem a głoska.
4. Od krzyku do głoski w wyrazie niosącym znaczenie.
5. Biomechaniczna baza artykulacji. Prototypy biomechniczne czynności prymarnych.
6. Prototypy biomechaniczne czynności prymarnych a system fonetyczno-fonologiczny języka polskiego.
7. Diagnoza zaburzeń realizacji fonemów.
– Podział na substytucje i deformacje – pozór prostoty czy ograniczenie?
– Analityczno-fonetyczna metoda badania realizacji fonemów.
8. Główne przyczyny nienormatywnej realizacji fonemów i patomechanizm najczęstszych zaburzeń realizacji fonemów.
9. Usprawnianie realizacji fonemów jako procedura postępowania logopedycznego.
– Procedura a metoda i strategia.
– Podstawy terapii zaburzeń realizacji fonemów w ujęciu strategicznym.
– Wywoływanie głosek – termin metaforyczny czy dosłowny?
– Analityczna i syntetyczna metoda wywoływania głosek.
10. Strategiczne podejście usprawniania realizacji fonemów jako szansa dla uwzględniania możliwości pacjenta.
11. Kroki, metody i strategie usprawniania realizacji fonemów.
– Konstruowanie przedpola artykulacji.
– Wybór sekwencji terapii głosek: rozwojowej lub terapeutycznej.
– Przygotowanie do usprawniania realizacji fonemu z wykorzystaniem strategii warunków progowych.
– Wywoływanie głoski, w tym wybór ramy i metody wywoływania głoski.
– Aktywizacja głoski w większej strukturze.
– Polaryzacja głoski.
– Wprowadzanie głoski do mowy potocznej.
Metody: wykład problemowy, ćwiczenia praktyczne, film.
Uwaga! Uczestnicy powinni mieć ze sobą lusterko.
|
Miejsce Wrocław |
Kontakt tel.: 695-745-135, email: kontakt@familandia.pl |
|