SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Autyzm, Zespół Aspergera. Praca z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju w oparciu o techniki behawioralne.  
Od Sobota, 5.12.2015 -  10:00
Do Niedziela, 6.12.2015 - 16:00
Odsłon : 534  

Temat: Autyzm, Zespół Aspergera. Praca z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju w oparciu o techniki behawioralne.

Prowadzący: mgr Artur Terpiłowski
Termin: 05-06 grudnia 2015r. (sobota, niedziela)
Godziny zajęć:

sobota: 10:00 - 17:00

niedziela 10:00 - 16:00

Ilość godzin: 16 godzin dyd.


Miejsce: Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa, ul. Woronicza 15 lok. 100
Cena: 300 zł
organizator:

Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
ul. Woronicza 15 lok. 100
02-625 Warszawa

tel.  22 847-95-42
fax.  22 847-95-41
e-mail: cwro@cwro.edu.pl

www.cwro.edu.pl

 

Adresaci szkolenia: nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół i placówek pracujący z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju.

 

Cele ogólne szkolenia:

  1. Zapoznanie z behawioralną analizą zachowania stosowaną.
  2. Zapoznanie z behawioralną charakterystyką osób o cechach autystycznych.
  3. Omówienie wpływu diagnozy całościowego zaburzenia rozwoju (autyzm) na postawę rodziców.
  4. Zapoznanie ze sposobem doboru procedur behawioralnych w odniesieniu do zachowań trudnych.
  5. Omówienie sposobów planowania i monitorowania pracy edukacyjno – terapeutycznej z dzieckiem o profilu autystycznym w oparciu o techniki behawioralne.
  6. Wzbogacanie warsztatu pracy nauczyciela poprzez dostarczenie propozycji oddziaływań wychowawczych i edukacyjnych adekwatnych do specyficznych potrzeb ucznia a autyzmem.

Tytuły modułów:

  1. Dziecko o profilu autystycznym
  2. Behawioralna analiza zachowania stosowana

III. Zachowania trudne i behawioralne procedury postępowania

  1. Pozytywne motywowanie
  2. Planowanie i monitorowanie pracy edukacyjno-terapeutycznej

Cele szczegółowe:

Uczestnik:

  1. Potrafi scharakteryzować dziecko o cechach autystycznych,
  2. Zna podstawowe narzędzia diagnostyczne,
  3. Zna ogólne cele i zasady terapii behawioralnej,
  4. Potrafi skonstruować program edukacyjno – terapeutyczny,
  5. Potrafi dobrać właściwe procedury postępowania behawioralnego, w przypadku wystąpienia zachowania trudnego,
  6. Potrafi umiejętnie zaplanować system motywacyjny,
  7. Potrafi budować relacje z rodzicami warunkujące wzajemne zaufanie,

Treści kształcenia (dla poszczególnych modułów):

  1. Dziecko o profilu autystycznym
  2. Rys historyczny, etiologia autyzmu.
  3. Charakterystyka behawioralna dzieci z autyzmem.
  4. Diagnoza i ocena poziomu funkcjonowania dzieci z autyzmem.
  5. Postawy rodziców uwarunkowane diagnozą; formy pomocy i wsparcia.
  6. Behawioralna analiza zachowania stosowana
  7. „Teoria umysłu”
  8. Uczenie na zasadzie warunkowania klasycznego i warunkowania sprawczego.
  9. Główne cele terapii behawioralnej.

III. Zachowania trudne i behawioralne procedury postępowania

  1. Definicje zachowania trudnego.
  2. Kategorie zachowań trudnych.
  3. Hierarchia procedur według modelu najmniej restrykcyjnej terapii.
  4. planowanie procedur postępowania w przypadku zachowań trudnych.
  5. Sposoby pomiaru i rejestracji zachowań trudnych.
  6. Pozytywne motywowanie
  7. Definicja wzmocnienia
  8. Zasady dotyczące stosowania wzmocnień.
  9. Rodzaje wzmocnień.
  10. Wybór potencjalnych wzmocnień.
  11. Cechy dobrej nagrody.
  12. Pochwała jako narzędzie pracy służące zmianie zachowania.
  13. Systemy żetonowe.
  14. Planowanie i monitorowanie pracy edukacyjno-terapeutycznej
  15. Diagnoza – ocena poziomu funkcjonowania dziecka
  16. Opracowanie indywidualnych programów edukacyjno terapeutycznych
  17. Procedury osiągania celów rewalidacyjnych.
  18. Behawioralne techniki uczenia.

Sposoby realizacji: - wykład- dyskusja- praca w grupach- videomodelowanie

 

Szkolenie prowadzi mgr Artur Terpiłowski- pedagog, oligofrenopedagog, specjalista z zakresu edukacji i terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju.

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, wydawane przez Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości.

Miejsce Warszawa
Kontakt tel. 22 847-95-42, fax. 22 847-95-41, e-mail: cwro@cwro.edu.pl