Wykrywanie zaburzeń procesów integracji sensorycznej u dzieci | |||||||
|
|||||||
Wykrywanie zaburzeń procesów integracji sensorycznej u dzieci 22 listopada 2015 r ( niedziela ) Prowadząca : Hanna Szyszkowska terapeuta Integracji Sensorycznej, oligofrenopedagog, Lider Zmian w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi , instruktor kinezygerontoprofilaktyki specjalista terapii ręki, trener. Godziny : 9:00 do 17:00 Miejsce : Zespół Szkół Zawodowych , ul 11 Listopada 45, 44-335 Jastrzębie -Zdrój cena : 280 zł 210 zł 190( zaświadczenie , materiały, poczęstunek) Zapisy : e-mail: e-duko@wp.pl, tel. 608 647 779 termin zgłoszenia do 10 listopada 2015 r. Program szkolenia: - Wstęp do metody Integracji Sensorycznej. - Omawianie tzw. grupy ryzyka (ciąża, poród, choroby wieku niemowlęcego). - Charakterystyka zachowań dzieci z problemami w zakresie zaburzeń integracji sensorycznej (praktyczne wskazówki rozpoznawania przyczyn trudności u dzieci). - Przytulenie ma ogromne znaczenie – omawianie roli układu dotykowego w rozwoju dziecka. -Wykorzystanie znanych technik masażu we wspomaganiu rozwoju dziecka (teoria i zajęcia praktyczne). - Znaczenie ruchu dla rozwoju mózgu i dla rozwoju umiejętności szkolnych. -Niedojrzałość neuromotoryczna.-tym dotyku, wzroku,słuchu. - Układ przedsionkowy i proprioceptywny. - Narzędzia diagnostyczne pozwalające na wczesne wykrywanie deficytów -omawianie arkuszy diagnostycznych, sposobu przeprowadzania obserwacji i rozmów z rodzicami. - Techniki pomocy dziecku, w tym zabawy i ćwiczenia korygujące i usprawniające oraz rozwijające zmysły. - Terapia przez zabawę w przedszkolu i w szkole, terapia w domu – wspieranie rodziców i opiekunów. - Wykorzystanie różnorodnych technik masażu do wspierania rozwoju dziecka. - Zestawy gotowych ćwiczeń stymulujących układy sensoryczne (zestawy gotowych ćwiczeń nie tylko do terapii, ale też do wspierania rozwoju sensomotorycznego dziecka i profilaktyki zaburzeń) |
|||||||
Miejsce Jastrzębie-Zdrój | |||||||
Kontakt e-duko@wp.pl, tel 608 647 779 | |||||||