Terapia jąkania dzieci szkolnych | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Dla kogo przeznaczona jest konferencja? Dla logopedów.
dr n. hum. Katarzyna Węsierska: logopeda, oligofrenopedagog, trener emisji głosu, adiunkt w Instytucie Języka Polskiego Uniwersytetu Śląskiego. Założyła i prowadzi Centrum Logopedyczne w Katowicach. Absolwentka Europejskiej Specjalizacji Zaburzeń Płynności Mowy (European Clinical Specialization in Fluency Disorders – ECSF). Zajmuje się profilaktyką i skutecznością terapii logopedycznej, zwłaszcza problematyką zaburzeń płynności mowy. Jest współautorką i autorką książek z zakresu terapii logopedycznej oraz licznych publikacji z tej dziedziny – naukowych i popularnonaukowych. W ramach prowadzonych przez nią projektów badawczych współpracuje z ośrodkami logopedycznymi w kraju i za granicą, m. in. z: San Jose State University, USA; University of Central Floryda, USA; West Virginia University, USA oraz University of Alberta, Kanada. Wyniki badań prezentuje na konferencjach i kongresach – krajowych i zagranicznych, m.in. w Belgii, Holandii, Turcji, USA i Wielkiej Brytanii. Uczestniczyła w licznych szkoleniach logopedycznych, także w ośrodkach zagranicznych, m.in. w: Michael Palin Centre for Stammering Children w Londynie, Royal College of Speech and Language Therapists w Londynie, Stammering Support Centre, w Leeds (Wielka Brytania), Thomas More University College w Antwerpii (Belgia), a także w szkoleniu zorganizowanym przez Stuttering Foundation of America i Portland State University w Stanach Zjednoczonych. Jest członkinią Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, a także American Speech-Language-Hearing Association (ASHA), International Fluency Association (IFA) oraz International Cluttering Association (ICA).
Program: 1. Jąkanie – wprowadzenie teoretyczne, ustalenia terminologiczne i etiologia zaburzenia. 2. Stadia rozwoju jąkania. 3. Diagnozowanie jąkania chronicznego. 4. Rodzaje interwencji terapeutycznej w jąkaniu chronicznym: • mówienie bardziej płynne, • jąkanie bardziej płynne, • kombinacja obu podejść. 5. Zasady budowania optymalnej relacji terapeutycznej logopeda-pacjent i jego rodzina. 6. Uwarunkowania skuteczności terapii jąkania – strategie skutecznej współpracy ze środowiskiem dziecka.
|
|||||||||||||||||||
Miejsce Gdańsk | |||||||||||||||||||
Kontakt emil: fundacjafonia@fundacjafonia.pl, tel. 796 369 542 | |||||||||||||||||||