Autyzm, Zespół Aspergera. Praca z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju w oparciu o techniki behawioralne. |
|
|
|
Od Sobota, 3.10.2015
Do Niedziela, 4.10.2015
|
|
Odsłon : 737 |
|
|
Temat: Autyzm, Zespół Aspergera. Praca z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju w oparciu o techniki behawioralne.
Prowadzący: mgr Artur Terpiłowski
Termin szkolenia: 03-04 października 2015r. (sobota, niedziela)
Przewidywane godziny:
sobota: 10:00 - 17:00
niedziela 10:00 - 16:00
Ilość godzin: 16 dyd.
Miejsce: Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawa ul. Woronicza 15 lok. 100
Cena: 300 zł
Organizator: Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
tel. 22 847-95-42
e-mail: cwro@cwro.edu.pl
http://www.cwro.edu.pl
Adresaci szkolenia: nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół i placówek pracujący z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Cele ogólne szkolenia:
- Zapoznanie z behawioralną analizą zachowania stosowaną.
- Zapoznanie z behawioralną charakterystyką osób o cechach autystycznych.
- Omówienie wpływu diagnozy całościowego zaburzenia rozwoju (autyzm) na postawę rodziców.
- Zapoznanie ze sposobem doboru procedur behawioralnych w odniesieniu do zachowań trudnych.
- Omówienie sposobów planowania i monitorowania pracy edukacyjno – terapeutycznej z dzieckiem o profilu autystycznym w oparciu o techniki behawioralne.
- Wzbogacanie warsztatu pracy nauczyciela poprzez dostarczenie propozycji oddziaływań wychowawczych i edukacyjnych adekwatnych do specyficznych potrzeb ucznia a autyzmem.
Tytuły modułów:
- Dziecko o profilu autystycznym
- Behawioralna analiza zachowania stosowana
- Zachowania trudne i behawioralne procedury postępowania
- Pozytywne motywowanie
- Planowanie i monitorowanie pracy edukacyjno-terapeutycznej
Cele szczegółowe:
Uczestnik:
- Potrafi scharakteryzować dziecko o cechach autystycznych,
- Zna podstawowe narzędzia diagnostyczne,
- Zna ogólne cele i zasady terapii behawioralnej,
- Potrafi skonstruować program edukacyjno – terapeutyczny,
- Potrafi dobrać właściwe procedury postępowania behawioralnego, w przypadku wystąpienia zachowania trudnego,
- Potrafi umiejętnie zaplanować system motywacyjny,
- Potrafi budować relacje z rodzicami warunkujące wzajemne zaufanie,
Treści kształcenia (dla poszczególnych modułów):
- Dziecko o profilu autystycznym
- Rys historyczny, etiologia autyzmu.
- Charakterystyka behawioralna dzieci z autyzmem.
- Diagnoza i ocena poziomu funkcjonowania dzieci z autyzmem.
- Postawy rodziców uwarunkowane diagnozą; formy pomocy i wsparcia.
- Behawioralna analiza zachowania stosowana
- „Teoria umysłu”
- Uczenie na zasadzie warunkowania klasycznego i warunkowania sprawczego.
- Główne cele terapii behawioralnej.
III. Zachowania trudne i behawioralne procedury postępowania
- Definicje zachowania trudnego.
- Kategorie zachowań trudnych.
- Hierarchia procedur według modelu najmniej restrykcyjnej terapii.
- planowanie procedur postępowania w przypadku zachowań trudnych.
- Sposoby pomiaru i rejestracji zachowań trudnych.
- Pozytywne motywowanie
- Definicja wzmocnienia
- Zasady dotyczące stosowania wzmocnień.
- Rodzaje wzmocnień.
- Wybór potencjalnych wzmocnień.
- Cechy dobrej nagrody.
- Pochwała jako narzędzie pracy służące zmianie zachowania.
- Systemy żetonowe.
- Planowanie i monitorowanie pracy edukacyjno-terapeutycznej
- Diagnoza – ocena poziomu funkcjonowania dziecka
- Opracowanie indywidualnych programów edukacyjno terapeutycznych
- Procedury osiągania celów rewalidacyjnych.
- Behawioralne techniki uczenia.
Sposoby realizacji: - wykład- dyskusja- praca w grupach- videomodelowanie
Szkolenie prowadzi mgr Artur Terpiłowski- pedagog, oligofrenopedagog, specjalista z zakresu edukacji i terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, wydawane przez Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości.
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt tel. 22 847-95-42, e-mail: cwro@cwro.edu.pl |
|