Dysleksja a nauczanie języków obcych |
|
|
|
Od Sobota, 26.09.2015 - 09:00
Do Niedziela, 27.09.2015 - 16:15
|
|
Odsłon : 893 |
|
|
Temat:
|
Kurs „Dysleksja a nauczanie języków obcych”
|
Prowadzący:
|
dr Katarzyna Bogdanowicz
|
Forma:
|
kurs
|
Termin:
|
26. – 27.09.2015
|
Godziny zajęć:
|
9.00-16.30 [sobota], 9.00-16.30 [niedziela]
|
Miejsce :
|
Katowice, ul. Bażantów 4/2, osiedle Bażantów
|
Cena:
|
350zł
|
Organizator:
|
Fundacja In Corpore
adres: www.centrumincorpore.pl
e-mail: fizjoterapia@centrumincorpore.pl
telefon 882024648
|
Dla kogo przeznaczony jest kurs?
- nauczycieli, lektorów języków obcych
- nauczycieli innych przedmiotów (np. nauczyciele języka polskiego),
- pedagogów,
- psychologów,
- studentów (przede wszystkim kierunków filologicznych)
- osoby dorosłe z dysleksją oraz rodzice dyslektycznych uczniów
Kurs oferuje zarówno teoretyczne podstawy wiedzy o dysleksji (m.in. objawy dysleksji na lekcjach języków obcych, metodyka nauczania, ocenianie i prawa uczniów dyslektycznych), jak i umiejętności praktyczne. Szkolenie "Dysleksja a nauczanie języków obcych" to doskonałe rozwiązanie dla podwyższenia kwalifikacji zawodowych nauczycieli języków obcych, którzy na co dzień borykają się z problemem nauczania i oceniania uczniów z dysleksją.
dr Katarzyna Bogdanowicz - doktor psychologii, a także absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. Zdobyła Certificate of Proficiency in English (CPE) w Londynie. Posiada Certificate in English Teaching to Adults (CELTA), a także dyplom ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu terapii pedagogicznej. Ukończyła psychologię kliniczną
w ramach studiów podyplomowych.
Jest współautorką pierwszego na polskim rynku poradnika metodycznego dla nauczycieli języka angielskiego przygotowanego z myślą o nauczaniu osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania („Dyslexia in the English Classroom”), a także autorką książki pt. „Dysleksja a nauczanie języków obcych. Przewodnik dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją”. Swoje artykuły poświęcone problematyce dysleksji rozwojowej w kontekście nauczania języków obcych publikowała na łamach pism wydawanych przez takie wydawnictwa jak Oxford University Press, Charaktery, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe i OPERON. Brała udział w kilku międzynarodowych projektach unijnych poświęconych problemowi pomocy osobom z dysleksją (m. in. w Focus Alpha Project, Grundtvig, Leonardo Include). Pełniła rolę konsultanta ds. dysleksji podczas powstawania podręczników wydawanych przez Oxford University Press i Nowa Era.
Ma 16-letnie doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego zarówno w szkołach państwowych, jak i na kursach językowych, w tym również w UK (Bell, Distinction, Stanley's School of Languages). Od wielu lat specjalizuje się w pomocy osobom z dysleksją. Pracuje w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie na stanowisku adiunkta.
RAMOWY PROGRAM KURSU:
- Burza mózgów: Czy dysleksja istnieje? i inne trudne pytania.
- Doświadczanie dysleksji
- O dysleksji w pigułce
- Opis autentycznych przypadków uczniów z dysleksją i analizowanie opinii psychologicznych
- Jak pracować z uczniem z dysleksją
- Wykorzystywanie nowoczesnej technologii w pracy z uczniem z dysleksją
- Lekcja pokazowa Good Start Method for English
- Wizyta w terapeutycznej szkole Red Rose School w UK i w Foothills Academy w Kanadzie („Style uczenia się” wg Gavina Reida)
- Tworzenie zaplecza dydaktycznego do nauki uczniów z dysleksją
- Prawa i ocenianie uczniów z dysleksją
- Podsumowanie zajęć i pytania
|
Miejsce Katowice |
Kontakt e-mail: fizjoterapia@centrumincorpore.pl tel.: 882-024-648 |
|