SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Terapia motoryki ręki dzieci z zaburzeniami rozwoju - I i II stopnia  
Sobota, 30.05.2015, 08:00 - 18:00
Odsłon : 751  

 TERMIN: 30.05.2015r. i 06.06.2015r.

Prowadzący: mgr Anna Szumska i mgr Magdalena Sanocka

Forma: warsztat/szkolenie

Miejsce: Puławy, Osiedlowy Dom Kultury AMiK, ul. Skłodowskiej 4,

Cena: po 310 zł za każdy stopień

Organizator: ,,Alternatywa" Justyna Gotthardt

Kontakt: Justyna Gotthardt, nr tel. 505 778 442, justynagotthardt@wp. pl, www.alternatywa-szkolenia.pl

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

Adresaci szkolenia

Kurs przeznaczony jest dla: pedagogów, psychologów, logopedów, nauczycieli pracujących z dziećmi (w wieku żłobkowym, przedszkolnym, wczesnoszkolnym), u których występują zaburzenia w funkcjonowaniu motoryki ręki polegające przykładowo na:

  • niechęci do podejmowania czynności manualnych (takich jak układanie drobnych przedmiotów, malowanie, lepienie z plasteliny)
  • problemach z nauką czynności samoobsługowych (typu ubieranie, rozbieranie się, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików itp.)
  • występowaniu obniżonego lub podwyższonego napięcia mięśniowego w obrębie kończyny górnej oraz obręczy barkowej,
  • trudnościach z koordynacją obu rąk podczas różnych czynności manipulacyjnych ( takich jak jedzenie sztućcami, wycinanie nożyczkami papieru, gra na instrumentach)
  • wykonywaniu czynności niedbale, niezgrabnie, zbyt wolno albo za szybko
  • unikaniu używania dłoni w stosunku do nowych, różnorodnych faktur przedmiotów i rzeczy

poszukiwaniu zdecydowanego, mocnego ucisku dłoni (dzieci takie np. mocno trzymają i zaciskają ręce , palce na przedmiotach/zabawkach, będąc na krześle lubią siadać na własnych dłoniach, chętnie uderzają dłońmi, palcami w różne przedmioty, często też skubią różne twarde rzeczy w tym np. długopisy).

Program szkolenia- I st.:

  • Funkcjonowanie kończyny górnej w aspekcie anatomiczno-neurofizjologicznym
  • „Od niemowlaka do szkolniaka" - etapy rozwoju motoryki ręki dziecka (rozwój chwytu, manipulacji i umiejętności grafomotorycznych dziecka)
  • Znaczenie rozwoju sensoryczno-odruchowego (percepcja i integracja zmysłów, kluczowe odruchy: dłoniowo-chwytny, Babkina, ATOS, STOS, TOB) w odniesieniu do rozwoju małej motoryki
  • Diagnoza funkcjonalna kończyn górnych – omówienie i ćwiczenia praktyczne
  • Terapia motoryki ręki - prezentacja wybranych metod, technik wykorzystywanych podczas terapii. Prezentacja i analiza sesji terapii motoryki rąk - ćwiczenia praktyczne
  • Programy i plany terapeutyczne (zasady ich konstruowania) - ćwiczenia praktyczne uczestników szkolenia.

TERAPIA MOTORYKI RĘKI DZIECI Z ZABURZENIAMI ROZWOJU - II stopień

Kurs przeznaczony jest dla osób, które pracują lub planują rozpocząć pracę z dziećmi z MPDz i w związku z tym chcą pogłębić swoją wiedzę na temat rozwoju i terapii motoryki małej dzieci z MPDz oraz u dzieci z problemami grfomotorycznymi.

Warunkiem uczestnictwa w II stopniu jest wcześniejszy udział w I stopniu szkolenia.

BLOK SZKOLENIOWY WSTĘPNY:

Ogólna charakterystyka i podział MPDZ, skale oceny niepełnosprawności ruchowej (metody oceny poziomu funkcjonowania dziecka z MPDz) oraz przedstawienie metod fizjoterapeutycznych pracy z dziećmi z problemami neurologicznymi.

BLOK SZKOLENIOWY PIERWSZY:

A. Część teoretyczna:
Opis, diagnostyka i badanie kliniczne, postawienie problemu głównego, algorytm postępowania terapeutycznego w obustronnym porażeniu kurczowym. Studium przypadku

Opis, diagnostyka i badanie kliniczne, postawienie problemu głównego, algorytm postępowania terapeutycznego w porażeniu połowiczym. Studium przypadku

B. Zajęcia praktyczne:
Sposoby angażowania kończyn górnych (kkg) w obustronnym porażeniu kurczowym do osiągnięcia określonej funkcji motorycznej

Sposoby angażowania kończyn górnych (kkg) w porażeniu połowiczym do osiągnięcia określonej funkcji motorycznej

BLOK SZKOLENIOWY DRUGI:

A. Część teoretyczna:
Opis, diagnostyka i badanie kliniczne, postawienie problemu głównego, algorytm postępowania terapeutycznego w postaci móżdżkowej. Studium przypadku

Opis, diagnostyka i badanie kliniczne, postawienie problemu głównego, algorytm postępowania terapeutycznego w obustronnym niedowładzie połowiczym. Studium przypadku

B. Zajęcia praktyczne:
Sposoby angażowania kończyn górnych (kkg) w postaci móżdżkowej do osiągnięcia określonej funkcji motorycznej

Sposoby angażowania kończyn górnych (kkg) w obustronnym niedowładzie połowiczym do osiągnięcia określonej funkcji motorycznej.

BLOK SZKOLENIOWY TRZECI:

Zajęcia praktyczne - praca zespołowa w grupach:
Przeprowadzenie analizy studium przypadku dziecka zorientowanego na osiągnięcie wyznaczonego celu.

Zaplanowanie sesji terapeutycznej na "dziś i na jutro."

Dobór technik, metod i stymulacji (elementy metody NDT, SI, terapii manualnej, masażu klasycznego oraz Shantali).

 

 

 

 

 

 

Miejsce Puławy
Kontakt Justyna Gotthardt, nr tel. 505 778 442