SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Sześciolatek w klasie I  
Sobota, 25.04.2015, 10:00 - 15:00
Odsłon : 310  

Sześciolatek w klasie I

 Szkolenie przewidziane jest dla nauczycieli klas zerowych i klas I – III tam, gdzie do klasy I już uczęszczają dzieci sześcioletnie, lub będą uczęszczać od września 2016 roku.

Termin szkolenia: 25 kwietnia 2015r. (sobota)

przewidywane godziny:

wtorek 10:00 -15:00

Czas trwania: 6 godzin dyd.

Koszt: 150 zł

Miejsce: CWRO (Warszawa ul. Woronicza 15 lok. 100)

Organizator: Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o. ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa
                   tel.  22 847-95-42  fax.  22 847-95-41  e-mail: cwro@cwro.edu.pl http://www.cwro.edu.pl 

 Sześciolatek w klasie I

              1. Wstęp – uzasadnienie decyzji o obniżeniu wieku szkolnego; pojęcie   

                                „sześciolatka”.

              2. Problem: dojrzewanie a uczenie się i główne zapisy w podstawie programowej

                  (rola zabawy szczególnie w okresie przygotowawczym)

              3. Co to znaczy, że sześciolatki w swoim działaniu kierują się głównie emocjami

                  emocje dzieci a uczenie się uczenia; rola nauczyciela w sterowaniu tymi

                  motywami (dzieci chcą się uczyć, gdy lubią szkołę).

              4. Właściwości procesów instrumentalnych u dzieci sześcioletnich

                  a) właściwości dużej motoryki i ich uwarunkowanie; „głód ruchu” – jak w procesie

                     dydaktycznym uwzględniać te właściwości;

                  b) właściwości manualne  - czego można oczekiwać od dzieci, dlaczego, jakie

                      można stawiać im wymagania; kształtowanie nawyków; pochwały i zachęta, a

                     nie uwagi krytyczne; rola manipulacji;

                 c) cechy uwagi – czego można oczekiwać i czego wymagać; jak kierować uwagą

                     dzieci; nie karać za trudności w skupianiu uwagi;

                 d) właściwości procesów pamięciowych – rola emocji; niska gotowość pamięci;

                 e) cechy spostrzeżeń wzrokowych – początki spostrzegania analityczno-

                     syntetycznego; jak wprowadzać symbole – litery, cyfry i inne znaki;

                 f) cechy spostrzeżeń słuchowych: kształtowanie funkcji analityczno-syntetycznych

                     w zabawach i poprzez  zabawy jamko przygotowanie do nauki pisania i

                    czytania;

                 g) mowa – jej właściwości; rola w zdobywaniu informacji i w myśleniu;

                 h) myślenie – specyfika myślenia konkretno-wyobrażeniowego przedoperacyjnego

                     u dzieci – jakość operacji umysłowych; brak odwracalności i decentracji i skutki

                     w rozwoju myślenia matematycznego.

              5. Dlaczego sześciolatki tak różnią się od dzieci siedmioletnich – skok rozwojowy

                 w wieku ponad 6 lat; różnice indywidualne; inna jakość procesów

                 instrumentalnych u większości dzieci w drugim semestrze klasy I.

              6. Lateralizacja i jej znaczenie w początkowym okresie nauki (klasy I – III).

              7. Jak pracować z dziećmi w pierwszym semestrze klasy I, by nie przestały lubić

                 szkoły (przyjazna atmosfera, zabawa, indywidualizowanie, wzmocnienia

                 pozytywne – język, zachęta, pochwała, budowanie właściwej samooceny itp.;

                 system wymagań – co wolno i dlaczego, czego nie wolno i dlaczego).

              8. Jak uczyć dzieci uczenia się: prawo do błędu, sposoby utrwalania i powtarzania;

                  sposoby sprawdzania, język poleceń i instrukcji.

              9. Współpraca z rodzicami – na czym powinna polegać.

             10. Zakończenie.

 

 

 Szkolenie prowadzi Pani Bożena Janiszewska psycholog z wieloletnim doświadczeniem w pracy bezpośredniej z dziećmi, wykładowca akademicki, autorka książki "Ocena dojrzałości szkolnej. Arkusz oceny dojrzałości. Metody badań dojrzałości. Pomoce do badań." Wyd. Seventh. Sea. Autorka poradników dla psychologów i nauczycieli a także książeczek dla dzieci.

 

Uczestnicy otrzymają zaświadczenia o ukończeniu szkolenia wydawane przez Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości.

Miejsce Warszawa
Kontakt tel. 22 847-95-42 fax. 22 847-95-41 e-mail: cwro@cwro.edu.pl