Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz | |||||||
|
|||||||
Metoda Dobrego Startu M. BogdanowiczSzkolenie przeznaczone jest dla psychologów, pedagogów specjalnych, logopedów, nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych, ośrodków szkolno-wychowawczych, ośrodków rehabilitacyjno-wychowawczych, szkół specjalnych, klas integracyjnych. Termin szkolenia: 20-21 kwietnia 2015r. (poniedziałek, wtorek) poniedziałek: 12:00 - 18:00 Wtorek: 09:00 - 14:30 Czas trwania: 15 h dyd. Koszt: 350 zł Organizator: Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o. ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa Uwaga! Podczas szkolenia będzie u nas przedstawiciel Wydawnictwa Harmonia, będzie możliwość kupienia książek związanych z tematyką szkolenia. CEL SZKOLENIA: Informacja o podstawach teoretycznych metody, strukturze i organizacji zajęć, możliwościach zastosowania we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego, profilaktyce niepowodzeń szkolnych, edukacji , diagnozie i terapii. PROGRAM SZKOLENIA: I. Czytanie i pisanie a uczenie się polisensoryczne i integracja percepcyjno - motoryczna II. Geneza Metody Dobrego Startu (MDS): 1. Geneza metody Dobrego Startu - film holenderski "Le Bon Depart" 2. Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz w Polsce. III. Podstawy teoretyczne i zastosowanie Metody Dobrego Startu (MDS) 1.Założenia Metody Dobrego Startu. 2.Zastosowanie MDS we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego, terapii zaburzeń rozwoju oraz w edukacji 3. Zastosowanie MDS w diagnostyce zaburzeń rozwoju psychoruchowego. IV. Rodzaje ćwiczeń i struktura zajęć w MDS – omówienie i ćwiczenia praktyczne 1.Rodzaje zajęć i ćwiczeń 2.Struktura zajęć - film "Metoda Dobrego Startu" V. Wersje i programy Metody Dobrego Startu - prezentacja materiału filmowego 1. Łatwe wzory i piosenki (dla dzieci od 2-5 r.ż) 2. Wzory literopodobne i piosenki/wierszyki (dla dzieci od 5 - 7 r.ż) 3. Litery/ cyfry i piosenki/wierszyki (dla dzieci 6 -10 letnich) VI. Organizowanie zajęć prowadzonych MDS 1. Zespołowe i indywidualne formy zajęć. 2. Dobór i liczebność grupy. 3. Czas trwania zajęć. 4. Urządzenie sali i pomoce do ćwiczeń. VII. Programowanie zajęć 1.Plan długoterminowy i krótkoterminowy (konspekt) - założenia, programowanie.
Szkolenie prowadzi prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz - psycholog kliniczny dziecięcy, profesor w Instytucie Psychologii Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Założycielka, wieloletnia przewodnicząca, a obecnie wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji, była wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji. Członek polskich i międzynarodowych towarzystw naukowych.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia o ukończeniu szkolenia wydawane przez Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości. |
|||||||
Miejsce Warszawa | |||||||
Kontakt tel. 22 847-95-42 fax. 22 847-95-41 e-mail: cwro@cwro.edu.pl http://www.cwro.edu.pl | |||||||