PODSTAWY POSTĘPOWANIA TERAPEUTYCZNEGO W ZABURZENIACH KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH TYPU AUTYSTYCZNEGO. PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE WSPOMAGAJĄCYCH I ALTERNATYWNYCH METOD ( AAC ) W ZABURZENIACH KOMUNIKACJI I MOWY. | |||||||
|
|||||||
PODSTAWY POSTĘPOWANIA TERAPEUTYCZNEGO W ZABURZENIACH KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH TYPU AUTYSTYCZNEGO. PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE WSPOMAGAJĄCYCH I ALTERNATYWNYCH METOD ( AAC) W ZABURZENIACH KOMUNIKACJI I MOWY. Szkolenie kierowane do osób, które chcą wzbogacić swój warsztat pracy w temacie zaburzeń typu: autystycznego, mutyzmie, dysfazji, niedosłuchach, ORM, upośledzeniu umysłowym, itp. Prowadząca: Krystyna Sacher-Szafrańska, mgr pedagogiki, neurologopeda. Zajmuje się zaburzeniami komunikacji i mowy na podłożu neurologicznym , anatomicznym i psychogennym. Specjalizuje się w rozwijaniu sprawności komunikacyjnych u dzieci z ASD (zaburzeniami autystycznego spektrum). Jest autorką publikacji, szkoleń i konferencji z wymienionego zakresu zaburzeń. Opracowała i opublikowała metodę – „Wykorzystanie symboli PCS (Picture Communication Symbols) w terapii dziecka autystycznego - wycofywanie echolalii i rozwijanie mowy dialogowej”. Ponadto jest pomysłodawcą, organizatorem i prelegentem cyklu gliwickich konferencji organizowanych w ramach światowych dni wiedzy na temat autyzmu, od 2012 r., do nadal. MIEJSCE: Jastrzębie-Zdrój ( dokładny adres podamy w późniejszym terminie) Termin i godziny: 11.04.2015, 10.00 - 16.00 (8 godz. dydaktycznych) Organizator : F.H.U E-Duko , Kontakt : Jolanta Topolska tel. 608 647 779, e-mail e-duko@wp.pl Cena: 170 zł ( cena zawiera zaświadczenie, materiały, poczęstunek) Zapisy na szkolenie drogą mailową do 31 marca 2015 r. W odpowiedzi otrzymacie państwo informację o numerze konta, gdzie należy opłacić udział w szkoleniu. PROGRAM: 1.Rozpoznawanie i różnicowanie zaburzeń komunikacyjnych: -sprawności komunikacyjne niezbędne dla rozwoju mowy, -nauka podstawowych sprawności komunikacyjnych koniecznych dla rozwoju kompetencji językowych. 2. Rola AAC w inicjowaniu komunikacji i rozwijaniu kompetencji językowych: - prezentacja metod AAC ze szczególnym uwzględnieniem symboli PCS (Picture Communication Symbols) i gestów MAKATONU, - praktyczne użycie pomocy AAC do komunikacji. Prezentacja programu Boardmaker i nauka korzystania z zasobów internetowych do tworzenia indywidualnych pomocy, - prezentacja własnych pomocy na podstawie AAC (słownictwa konwersacyjnego, planów dnia, tablic aktywności, książeczki do komunikacji i czytania uczestniczącego itp.), - wykorzystanie metod AAC w organizacji otoczenia domowego dziecka. 3. Wycofywanie echolalii i rozwijanie mowy komunikacyjnej – prezentacja metody autorskiej: - nauka posługiwania się twierdzeniem „tak” , - nauka posługiwania się przeczeniem „nie”, - nauka mówienia o sobie „ja”, - organizacja otoczenia terapeutycznego dziecka z wykorzystaniem metod AAC. W trakcie szkolenia prezentowane będą filmy instruktażowe ( do każdego z omawianych zagadnień ) z przeprowadzonych terapii. Uczestnicy będą mieli możliwość otrzymania (w formie elektronicznej ) artykułów publikowanych w: REWALIDACJA 2(32/2012, „Dysfunkcje bazowych sprawności komunikacyjnych u dzieci autystycznych” lub „Wykorzystanie symboli PCS w terapii dziecka autystycznego (wycofywanie echolalii według metody autorskiej-opis przypadku). W czasie spotkania będzie możliwość zakupu pomocy dydaktycznych |
|||||||
Miejsce Jastrzębie-Zdrój | |||||||
Kontakt Jolanta Topolska tel. 608 647 779, e-mail: e-duko@wp.pl | |||||||