Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – integracja odruchów według Sally Goddard, program podstawowy |
|
|
|
Od Piątek, 10.04.2015 - 08:00
Do Sobota, 11.04.2015 - 17:00
|
|
Odsłon : 647 |
|
|
Instytut Wspierania Naturalnego Rozwoju
ma zaszczyt zaprosić na szkolenie
„Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – integracja odruchów według Sally Goddard, program podstawowy”
Termin: 10 kwietna (piątek) 16:00 – 20:00 i 11 kwietnia (sobota) 9:00 – 17:00
Miejsce: Warszawa
Prowadzący: mgr Maria Matuszkiewicz – terapeuta i trener neurorozwojowy INPP (jedyny w Polsce szkolony bezpośrednio przez Sally Goddard i Petera Blytha w Chester w Wielkiej Brytanii), terapeuta słuchu metodą Johansen IAS, neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej.
Informacja ogólna o programie: Uczestnicy poznają sposoby testowania przetrwałych odruchów pierwotnych oraz sposoby ich korekcji w formie grupowych ćwiczeń ruchowych. Dr Sally Goddard z INPP - The Institute for Neuro-Physiological Psychology w Chester w Wielkiej Brytanii jest autorką programu dotyczącego odruchów pierwotnymi i posturalnych oraz ich wpływu na późniejszy rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka. Program opracowany w celu wspierania rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami szkolnymi (dysleksja, dysgrafia, dysortografia), zaburzeniami koordynacji i równowagi oraz innymi dysfunkcjami rozwojowymi (ADHD, zespół Aspergera, zaburzenia koncentracji i uwagi, zaburzenia rozwoju językowego).
Szkolenie skierowane do: nauczycieli (nauczania zintegrowanego, wychowania przedszkolnego, wychowania fizycznego, wspomagających i innych), pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, terapeutów SI, opiekunów grup dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz innych osób zainteresowanych.
Uczestnicy szkolenia otrzymują: zaświadczenie sygnowane przez INPP Polska uprawniające do prowadzenia zajęć grupowych oraz materiały szkoleniowe zawierające omawiane testy i program ćwiczeń.
Koszt szkolenia: 350 zł od osoby.
Zgłoszenia: bezpośrednio do prowadzącego na adres e-mail: logmar@poczta.fm lub telefonicznie: 604 506 117
Wpłaty: należy dokonać na 2 tygodnie przed planowanym terminem szkolenia na konto nr: 23 1140 2004 0000 3702 4039 3930 z dopiskiem INPP i podaniem imienia i nazwiska
Program szkolenia:
Część teoretyczna:
1. Znaczenie ruchu dla rozwoju mózgu oraz dla rozwoju umiejętności mających wpływ na naukę szkolną (układ przedsionkowy i proprioceptywny, rola nabywania wzorców ruchowych).
2. Zaburzenia percepcji wzrokowej i słuchowej.
3. Symptomy przetrwałych odruchów, które może dostrzec nauczyciel/rodzic/terapeuta.
4. Wpływ przetrwałych odruchów na funkcjonowanie dziecka.
5. Zaburzenia, które mogą odnieść korzyści przy terapii INPP.
6. Opóźnienie neurorozwojowe.
7. Odruchy pierwotne i posturalne.
8. Charakterystyka wybranych odruchów i skutki ich przetrwania.
9. Założenia i wyniki badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii: wpływ nieprawidłowych odruchów pierwotnych i posturalnych na trudności szkolne oraz wpływ programu stymulacji oraz wygaszania odruchów na poprawę wyników szkolnych.
Część praktyczna:
1. Założenia teoretyczne programu ćwiczeń.
2. Organizacja programu ćwiczeń.
3. Testy (równowaga i koordynacja, odruchy – ATOS, STOS, TOB, wodzenie wzrokiem, percepcja wzrokowa) – diagnozowanie dzieci młodszych (4-7 lat) i starszych (od 7 roku życia).
4. Nauka programu ćwiczeń integrujących dla grup (24 ćwiczenia).
5. Praktyczne wskazówki rozpoznawania przyczyn trudności u dzieci.
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt e-mail: logmar@poczta.fm lub telefonicznie: 604 506 117 |
|