SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – integracja odruchów według Sally Goddard, program podstawowy  
Od Piątek, 10.04.2015 -  08:00
Do Sobota, 11.04.2015 - 17:00
Odsłon : 647  

Instytut Wspierania Naturalnego Rozwoju
ma zaszczyt zaprosić na szkolenie
„Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – integracja odruchów według Sally Goddard, program podstawowy”

Termin: 10 kwietna (piątek) 16:00 – 20:00 i 11 kwietnia (sobota) 9:00 – 17:00
Miejsce: Warszawa
Prowadzący: mgr Maria Matuszkiewicz – terapeuta i trener neurorozwojowy INPP (jedyny w Polsce szkolony bezpośrednio przez Sally Goddard i Petera Blytha w Chester w Wielkiej Brytanii), terapeuta słuchu metodą Johansen IAS, neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej.
Informacja ogólna o programie: Uczestnicy poznają sposoby testowania przetrwałych odruchów pierwotnych oraz sposoby ich korekcji w formie grupowych ćwiczeń ruchowych. Dr Sally Goddard z INPP - The Institute for Neuro-Physiological Psychology w Chester w Wielkiej Brytanii jest autorką programu dotyczącego odruchów pierwotnymi i posturalnych oraz ich wpływu na późniejszy rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka. Program opracowany w celu wspierania rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami szkolnymi (dysleksja, dysgrafia, dysortografia), zaburzeniami koordynacji i równowagi oraz innymi dysfunkcjami rozwojowymi (ADHD, zespół Aspergera, zaburzenia koncentracji i uwagi, zaburzenia rozwoju językowego).
Szkolenie skierowane do: nauczycieli (nauczania zintegrowanego, wychowania przedszkolnego, wychowania fizycznego, wspomagających i innych), pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, terapeutów SI, opiekunów grup dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz innych osób zainteresowanych.
Uczestnicy szkolenia otrzymują: zaświadczenie sygnowane przez INPP Polska uprawniające do prowadzenia zajęć grupowych oraz materiały szkoleniowe zawierające omawiane testy i program ćwiczeń.
Koszt szkolenia: 350 zł od osoby.
Zgłoszenia: bezpośrednio do prowadzącego na adres e-mail: logmar@poczta.fm  lub telefonicznie: 604 506 117
Wpłaty: należy dokonać na 2 tygodnie przed planowanym terminem szkolenia na konto nr: 23 1140 2004 0000 3702 4039 3930 z dopiskiem INPP i podaniem imienia i nazwiska
Program szkolenia:

Część teoretyczna:
1.    Znaczenie ruchu dla rozwoju mózgu oraz dla rozwoju umiejętności mających wpływ na naukę szkolną (układ przedsionkowy i proprioceptywny, rola nabywania wzorców ruchowych).
2.    Zaburzenia percepcji wzrokowej i słuchowej.
3.    Symptomy przetrwałych odruchów, które może dostrzec nauczyciel/rodzic/terapeuta.
4.    Wpływ przetrwałych odruchów na funkcjonowanie dziecka.
5.    Zaburzenia, które mogą odnieść korzyści przy terapii INPP.
6.    Opóźnienie neurorozwojowe.
7.    Odruchy pierwotne i posturalne.
8.    Charakterystyka wybranych odruchów i skutki ich przetrwania.
9.    Założenia i wyniki badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii: wpływ nieprawidłowych odruchów pierwotnych i posturalnych na trudności szkolne oraz wpływ programu stymulacji oraz wygaszania odruchów na poprawę wyników szkolnych.

Część praktyczna:
1.    Założenia teoretyczne programu ćwiczeń.
2.    Organizacja programu ćwiczeń.
3.    Testy (równowaga i koordynacja, odruchy – ATOS, STOS, TOB, wodzenie wzrokiem, percepcja wzrokowa) – diagnozowanie dzieci młodszych (4-7 lat) i starszych (od 7 roku życia).
4.    Nauka programu ćwiczeń integrujących dla grup (24 ćwiczenia).
5.    Praktyczne wskazówki rozpoznawania przyczyn trudności u dzieci.

Miejsce Warszawa
Kontakt e-mail: logmar@poczta.fm lub telefonicznie: 604 506 117